Pavel (neregistrovaný)
Tak to je přínosná studie. Už teď jezdí magorů s telefonem v ruce spousta, tak jen jim dejme argumenty pro toto chování. Někteří k tomu ještě dokáží kouřit a auto ovládají pouze silou svých myšlenek. Připouštím, že i s handsfree může pozornost řidiče klesnout, ale obecně ruce na volantu (obě) znamenají kontrolu na autem. To stejně tak asi 90% řidičů neví nebo neuznává, takže jezdí s jednou rukou z okna nebo na řadící páce a druhou drží volant buď nahoře uprostřed nebo někde za střed a pak, když je potřeba reagovat, tak není jak.
Petr Novák (neregistrovaný)
Mám vyzkoušeno, že naopak při volání s handsfree po celém dnu se mi jede líp než kdybych jenom seděl a hleděl před sebe na nudnou dálnici. Jistě, pokud se pohybuju ve velkým městě někde, kde bezohledné pumpičky si dělají co chtějí, chodci klidně skočí na kapotu na červenou nebo mimo přechod, pak je lepší se nevykecávat a těch pár minut dávat pozor i za ty ostatní bezmozky.
Honza (neregistrovaný)
Jeden by myslel, že poukaz na rozdíl mezi automatem a manuálem bude na zavazení telefonu při řazení, tak ono je to o dvou rukách na volantu. Fakt žasnu, jaká je motivace různých pisálků k nabádání k takové hovadině, která žádným právním předpisem není nařízena. Osobně mám automat, nedám na něj dopustit, ale i když sedím v manuálu, nemám problém s řazením a telefonováním současně. Hlavně, to odvedení pozornosti udělá i kendající spolujezdec. A to je kolikrát horší, s telefonem člověk může seknout s odvoláním, že hovořit nemůže, protože řídí, zatímco ten spolujezdec tam otravuje pořád. Osobně mám auto jako s nadsázkou řečeno pojízdnou kancelář, mnohé hovory (zejména dlouhé a nevyžadující použití diáře ani jiného listování a zapisování) směřuji právě na dobu, kdy řídím. Nesmysl jménem handsfree jsem měl jen v jednom autě po předchozí majitelce, nikdy více. Nejen, že hovor slyší celé auto a mě slyšet nebylo (možná by bylo, kdybych byl skrček a měl ještě bradu na volantu...), ale jak ten Parrot zlobil, to byl děs. Bezpečnosti ani pohodlí to nepomáhalo, akorát to otravovalo, druhá strana slyšela sebe v odezvě. A hlavně, jak ten krám v noci oslňoval, fuj. Asi mám deformaci i ze sportovních letadel, kde člověk "současně" sleduje okolní vzdušný prostor, terén, naviguje a ještě komunikuje s věží, ale i bez toho bych neměl problém současně hovořit a při tom vidět, jestli do cesty vbíhá chodec nebo ne. Naopak kolikrát telefonní hovor považuji za rozptýlení při monotónní jízdě jako prevenci před únavou. A ať mě kdo kamenuje, jak chce.