L. Falteisek (neregistrovaný)
Dobrý den, nerozumím jedné věci: Z jakého důvodu se doporučuje tak konkrétní pořadí zapojování kabelů? Chápu, že je dobré úplně připojit nejdřív jeden kabel a pak druhý, aby člověk omylem neškrtl kontakty o sebe. Ale proč záleží, jestli dřív plus nebo mínus? Dokud obvod není úplný, tak v něm nemůže téct proud a je jedno, které místo bude spojeno jako poslední. Kde je chyba? Děkuji za případné vysvětlení.
tadeáš (neregistrovaný)
A trochu by mě zajímalo, jak autor došel k cenovce kvalitních kabelů zhruba 500 Kč. Když vezmu optimum, který se bude dát rozumně používat, tak mi vyjde 8 metrů vodiče 25mm². Vhodnej je třeba svařovací Simplex. Jenže ten v maloobchodě koupím za 640 Kč a ještě mi chyběj nějaký svorky.
tadeáš (neregistrovaný)
Ještě se někde uvádělo (spíš ve starší literatuře) že to spolu s připojením (−) pólu na bloku motoru zamezí vzniku jiskry nad vybitou baterkou. Což by mohlo bejt problematický v situaci, kdy má baterka vadný články a zbejvající funkční články sou přebitý a plynujou. Což je závada, která se na první pohled projevuje stejně, jako pouhá vybitá baterka. Osobně ale propojuju baterky rovnou pólama k sobě, hledat někde kus kovu, ke kterýmu se to dá přichytit, považuju za zbytečný. Pořadí taky moc neřeším. A pořád žiju.
Kódlik (neregistrovaný)
...podle Ohmova zákona na průřezu velmi záleží, jelikož úbytek napětí je přímo úměrný průřezu (odporu) kabelu a protékajícím proudem. A když k tomu přičteme případné přechodové odpory připojovaných svorek, tak při použití slabého kabelu může vzniknout tak velká ztráta napětí na vytvořeném obvodu, že nám pak pro nastartování nějaký ten mV bude chybět.
Kódlik (neregistrovaný)
Už jen rozdíl 90 Ah a 55Ah něco napovídá, na jakém automobilu je akumulátor použitý. Teoreticky startér u 90Ah baterie může mít dvojnásobný startovací výkon a ani součet kapacity 55Ah a dobíjecí proud připojeného alternátoru ještě opravdu není zárukou, že vykryje požadavky pro úspěšný start.
Milosss (neregistrovaný)
Myslím si, že užitečný článek. Dík moc. Právě se startováním jsem měl u svého auta problém minulou zimu. Snažil jsem se ho nastartovat pomocí kabelů (samozřejmě správně zapojených) ale bez úspěchu. Nakonec se ukázalo, že byla v tahu autobaterie. Dávalo to ale docela smysl. Už byla hodně stará a když jsem ji kupoval novou, tak nepatřila zrovna mezi ty nejdražší. Místo ní jsem si tedy raději z https://www.filsonstore.cz/autobaterie-akumulatory/ objednal mnohem kvalitnější, tak snad mi dlouho vydrží.