Vlákno názorů k článku Stáří vozového parku? Další oblast, v níž je dodnes vidět propast mezi bývalým socialistickým blokem a západem od Vladimír - Ono to s tím stářím vozového parku není...
Vladimír
(neregistrovaný)
24. 11. 2018 7:07
Ono to s tím stářím vozového parku není také tak jednoznačné. Jedna stránka věci je suchá řeč čísel a druhá je onen skutečný stav. Dnes si řada rodin drží dvě auta. Jedno na normální ježdění a druhé co by "nákupní tašku" či jak jim říkám já "nádražní" (to jsou ty co stojí třeba i týden u nádraží a vzhledem k mentalitě našeho národa zcela logicky tam nepostavíte zánovní auto za 1/2 mega, byť jinde ve světě by tam mohl klidně stát kabriolet se sundanou střechou). Zářný příklad jsem já sám. Nelíbí se mi "cucání si z prstu", tak budu konkrétní. Bydlím na okraji města, garáž mám 2.5 km od "baráku" a nyní je v ní auto z 6/2016. Pod okny nám stojí "KAjda" (co by ona nákupní taška) z 9/1997, která má k dnešnímu dni najeto "jen" 114000 km. Poměr ročně najetých km je cca 3:2 ve prospěch průběžně obměňovaných aut v garáži. Takže já jsem vlastně ten "narušitel" pozitivních čísel - 242 měsíců (KA) tj. 20,24 roku + 29 měsíců (FO) tj. 2,6 roku. Jednoduchým výpočtem tedy zjistíme, že df. vlastním auto staré 11,42 roků, ale ve skutečnosti je to pitomost. Celý život se motám kolem aut a motorů a posledních 22 let jsem u jedné značky a tak z vlastní praxe mohu zcela klidně potvrdit, že patnáctileté vozy jsou na tom po tech. stavu kolikrát mnohem lépe než pětileté. Nehledě na to, že nové auta jsou vyvíjena primárně k ježdění a nikoli k popojíždění na kratší vzdálenosti. Patnáctikilometrové poskakování od semaforu k semaforu opravdu nemilují. A jestli někomu vadí děda v embéčku či trabantíku? No bóže, ten jeho nájezd 2-3 tkm ročně nic neznamená. Co to je proti mlaďochovy s ročním nájezdem 10-15 tkm ve "vytuněným" dieselu, za kterým po rozjezdu není 3 minuty nic vidět a i starý sergej (pro mladší generaci - ruská lokomotiva s dvoutaktním dieselem) bledne závistí. Ale to je v pořádku, vždyť on má vlastně jen 5 let staré auto, tak co - tady není co řešit.
Takové a jim podobné statistiky jsou dle mého názoru celkem o ničem a dohromady se z nich nic adekvátního nedozvíme - teda kromě nějakého čísla.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
R.
(neregistrovaný)
24. 11. 2018 19:33
Sergej není ruská lokomotiva, ale ukrajinská /pro mladší generaci/, která dnes shlíží k Ukrajině jako k zázraku chudoby a překrucování pravdy. Pravda je ,že Sergej z ukrajiny je kouřící diesel dvoutakt. To všechno bylo tenkrát poplatné své době. Pokud dnes někdo srovnává zastaralou techniku s novou dnešní , tak pardon prosím. Děkuji .
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Petr
(neregistrovaný)
24. 11. 2018 21:05
Tak jí přidám ještě trochu jiný pohled na věc, jinak si to vystihl perfektně :-) Také máme doma auto na dílkové trasy rok 2014 a pak do města rok 2001 a pak tisícovku na letní projížďky rok 1967, takže když to shrnu v rokách 4 + 17 + 34 / 3 auty jsem v tom za cca 18letý průměr o Jawách co mám garáži ani nemluvím, tam jsem v průměru přes 50 :-) Soused má roční RSo a v garáži Populára na značkách, 30tý léta, takže 88 + 1 / 2 = jeho průměr 44,5 roku.... Takže to jen k těm jejich výpočtům... dokud z toho nevyřadí ( papírově ) auta na hoby ježdení, jako to mají Švýcaři tak pak u nás budou vycházet takováto nesmyslná čísla !!!
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat