Před časem jsme vám nabídli galerii patnácti sportovních socialistických aut, kde samozřejmě nechyběla ani Škoda Rapid coby u nás v podstatě jediný dostupný sportovní automobil osmdesátých let. Podle některých názorů ale vůbec nešlo o povedený vůz. Kolegové z amerického magazínu Motor1 si dokonce myslí, že starý Rapid je tím vůbec nejhorším sportovním automobilem na světě.
Doporučujeme: Galerie — 15 sportovních aut ze socialistických zemí
Důvody? Především nedostatečný výkon a podprůměrná dynamika. Zrychlení z nuly na 100 km/h trvalo 16,5 s. Dalšími argumenty jsou špatné jízdní vlastnosti dané ne zrovna ideálním rozložením hmotnosti a různé technické problémy. Třeba časté přehřívání motoru. Celkově je starý Rapid údajně výrazně lepší než základní provedení s karoserií sedan, i tak to prý na standardy osmdesátých let nestačilo.
Šéfredaktor amerického magazínu Motor1 Adrian Padeanu ale se závěrem svých kolegů tak docela nesouhlasí. Podle jeho názoru je potřeba se na Rapid dívat jako na velmi levný automobil, který pořád nabízel docela zábavné svezení vzhledem ke své nízké ceně.
Doporučujeme: Novodobá Škoda Octavia slaví 20 let
Ať už si ale myslí kolegové z Motor1 o Škodě Rapid cokoliv, faktem zůstává, že to je zajímavý model. Zas až tolik exemplářů vyrobeno nebylo (celkem 22 475 kusů). Pokud se v současnosti objeví na prodej zachovalý kus, který nebyl napaden kutilem, zájemci jsou ochotni zaplatit klidně i 200 000 Kč. Takže jestli máte v garáži pěknou Škodu Rapid, mohou vám být názory magazínu Motor1 ukradené, protože vlastníte auto, ze kterého se časem stane hodně ceněný veterán.