Hanz (neregistrovaný)
A další díl srovnávacího testu bude Škoda Superb III vs. RR Phantom z roku 2006. A samozřejmě vyjde líp Sup... Co to je proboha za srovnávání. 2 roky stará Octavia proti 8 let starýmu autu s bůhví kolika km? Je jasný, že auto je po osmi letech v podstatně horším stavu, než po dvou, býť by mělo podobný km. Technologie jsou jiné a věk se bez ohledu na km taky na autě podepíše... To je podobný,jako srovnávat starou ve svý době špičkovou Nokii třeba s dnes obyčejným Čínafonem za 3000... Dlouho jsem na tomhle webu nebyl a asi v tom nenavštěvování budu pokračovat...
Tomáš (neregistrovaný)
Možná to bude tím, že jsi nepochopil pointu tohoto testu. Plno lidí při své honbě za dokazováním svého postavení, raději utratí 300k za rosypanýho bavoráka, než aby si koupili mladší ale méně prestižní auto. Když jsem spolu s autorem přebírali auta, tak jsem přesně říkal že tento komentář bude jako první. Je to prostě souhrn "plusů" a "mínusů". Pak už je to na každém, co si zvolí,starší prémiové auto a nebo novějsi lidovku.
Alfa Vrtulák (neregistrovaný)
Právě, že pochopil princip resp. cíl tohoto testu. Napsat něco pozitivního o Škodě. Samozřejmě, že spousta lidí řeší otázku zda nové nebo ojeté. Případně jak moc ojeté na úkor jiných vlastností. Ale o segmentu, velikosti, karoserii, typu motoru, atd. má většina kupujících jasno. Takže porovnání by bylo korektní proti menší prémii. A porovnání cen brát spíše z mobile.de a přihodit třeba 500e na náklady. AAA je velmi malý vzorek. Jinak článek celkem sedí.
Honza (neregistrovaný)
Podle mne se tyhle auta srovnávat moc nedají... kdo sedne do jakeho koli bmw se 6 válcem tak to prostě nemůže 4 válec ustát...byt by byl od bmw. Nemyslím si dál že bych si měl koupit 545i nebo 550i k tomu abych se svezl dynamicky ...ano potencial mají...ale spotřeba je pro bežného smrtelníka za hranicemi možností..proto tyhle auta končí přebastlena na lpg..a to je nezřídka jejich konec...I z hlediska údržby jsou mnohem náročnější..Chtěl jsem jen říci že bmw má řadě E60 potažmo 61..motor 535d 200 a 210 kw..a pokud je origo v Mpaketu tak je to skvělá volba..která dokáže jezdit za 8 ltr plus mínus a dokaže prohánet i M5...klasické benzinové osmiválce 4.2 od audi nebo 4.4 od bmw ji prakticky neujedou ..sila toho motoru ..respektive krouták je sakra znát. Octavia s klasickým 2 ltr tdi je určitě dobrá volba..o tom žádná...však to všechno začalo u 1dničky 66 ..81 kw...a dodnes drží cenu jako hrom i když je fakt už obstarožní..At si každy koupí co se mu líbí..ale já vždy raděj zvolím starší ..ale prémiovější..líp vybavené..auto
Alfa Vrtulák (neregistrovaný)
A co tímto článkem chtěl autor sdělit? Když podobný test udělá Jezza, je to alespoň vtipné. Viz. Škoda Yeti proti Maybachu, Ferrari. Za cenu do 300tis nabídne zmiňované AAA i 3er 320d z 2012 se 145tis km za 265tis Kč (sice Touríng, ale mimo AAA je výběr mnohem větší). Což je "ne"srovnatelné auto s Octavii ve stejném segmentu. Na 5er,A6,Eclass se dívá s výrazným odstupem i Superb. Případně bych v příštím článku čekal porovnání zda koupit koupit nový Nissan 370Z nebo 12 roků ojeté Bentley Continental GT.
Marek (neregistrovaný)
Porovnáváte neporovnatelné....2 různé třídy vozů, různého roku výroby a techniky s různou motorizací. Jedná se o 2 různé vozy, od který každý očekává něco jiného. Buďte k sobě trochu kritický pane redaktore...a aspoň se někoho zeptejte, než to uveřejníte.
Libor Slovák (neregistrovaný)
Redaktoři mohli jste bez nějakého okecávání rovnou napsat lidi,bud si kupte dvouletou oktávku,průměrnou hrkačku na krátkém rozvoru, nebo starší pětkové bawo,které je sice ve všech směrech lepší,ale provoz a případné opravy vás samozřejmě přijdou dráž.
Petr (neregistrovaný)
Dalibora znam jeste z diskuzniho fora lide.cz Jeste,kdyz jezdil stribrnou stodvácou. Je zastance pohonu zadni napravy a spravny pocet valcu je 6 a vice. A za tech 15let se dle me asi moc nezmenil nicmene v tomto testu ma pravdu. Znam plno lidi,co si koupi 7er 2004+ a tvari se jak pani sveta. Nez prijde na servis,na provoz auta. Hlavne ze maj 7er f kuzi f metle na hlinach a f plny palbe. Z pohledu bezneho cloveka,co ma kolem 300tkc na nakup auta,tak je to dobre napsany clanek. Jen musi vitezit rozum a ne ego. A aby rec nestala mam Superba II 2.0 125kw a Porsche Boxster 2.7, BMW E46 M3. Na ziveni a provoz vyhrava mladsi superb,ktery je primarne pouzivan. Ostatni jsou jen hracky. S najezdem do 10tkm rocne. Vsechny auta jsou +/- podobne cenove relaci. Ono koupis i E46 M3 se da "za par korun" presneji za 460tkc ale dalsich 100tkc do ni behem roka padne do udrzby pokud ji chces mit v dobrym stavu. To do mladsi octavie dejme tomu nove za PC460tkc nepadne ani nahodou.
Zdeněk (neregistrovaný)
No, dávat 5kové BMW proti Octavii... Sám jsem před dvěma lety kupoval do 300tis 320D sedana 2009 (předfacelift) s litinovým motorem bez filtru pevných částic. Za ty dva roky jsem najel cca 45tis a měnil jsem jen brzdy a olej (u diesel BMW doporučuji 10tis a ne 15tis) a hlídat a dolévat. Je neuvěřitelný rozdíl, když máte runflat na 16'', nebo klasické Pneu. Auto je pohodlnější a vyžehlí v poho i Prahu a D1. Dynamika, chování v zatáčkách, lineární zátah a udržování takových 200km/h na německé dálnici je oproti naší 2.0 diesel služební oktávce krutě někde jinde. Navíc hlučnost a celkové držení stopy ve vyšších rychlostech je také rozdíl třídy. S autem jezdím opravdu hodně svižně a dost i po městě za 7.0l a v zimě 7.2l/100km. Výjezd se zadokolkou není problém i na zasněžený klínovec a v zatáčce je mírně přetáčivý a nádherně hravě čitelný - gumy gumy a zase jenom gumy :-)
Revhead (neregistrovaný)
Mně tyhle články přijdou úplně super. Pro někoho, kdo má těch 300 k, a reálně přemýšlí, co koupit, tak je to fakt relevantní. Srovnání v rámci jedné třídy je nuda, kolikrát už jsem četl 5 vs E vs A6. To vždycky dopadne stejně. Ale srovnání jiných tříd a jiných koncepcí z jiných dob to je extrémně zajímavý. Takže díky!
Martin (neregistrovaný)
Alfa Vrtulák Octavia se neda srovnat ani s 3er (jiný segment Golf, Astra, Ceed, i30) "Na 5er,A6,Eclass se dívá s výrazným odstupem i Superb": (v tom máte pravdu, protože Superb je také jiný segment oproti 5er,A6,Eclass :-) (3er, Passat, Mondeo, Accord)
lvy (neregistrovaný)
Proč uvádíte náklady na provoz, které jsou jak z jiné planety? Schválně jsem si tam dal něco na zkoušku a zjistil jsem, že to ukazuje náklady skoro 3x vyšší než je skutečnost. Pravda, já kupuji vždy nové auto a podle toho s ním taky jezdím. Pro zajímavost můj předchozí vůz se dostal na náklady 4Kč/km, kde je započítáno komplet vše.
Martin (neregistrovaný)
Jako majitel BMW 540i e60 z roku 2009 (s manuálem) a současně uživatel služební Octavie 2,0TDI z roku 2015 vůbec nechápu, proč tento test vzniknul :o)) Jízdně upřednostnit Octu bych mohl snad jen zdrogovanej nebo za tučnej úplatek z Mladé Boleslavi :o) To stejné by platilo, ikdybych srovnával s Octou, která právě sjela z výrobní linky. Mimochodem 540i už vlastním čtyři roky a provozní náklady má nižší, než kdejaká naftová modla :o) Dalibore, jak jste mohl??? :o))) PS neberte mě ve zlém, je v tom samo trocha nadsázky.
Michal (neregistrovaný)
Martin má pravdu. Vlastním 3tím rokem BMW 650i a jediné co chce je olej a zadní gumy, ale s tím jsem tak trochu u této motorizace počítal. Na to jak s autem jezdím a že podvozek dostane spoustu ran v hodně vysoké rychlosti, tak je auto bez investic
Pavel (neregistrovaný)
No, porovnani zajimavy. Kdo je jako kazdej cechacek,tak si asi poridi Skodofku, nebo Hnujdaj. Zkousel jsem i novej sup,ale proste kdyz si drepnu do OOOO nebo BMW,tak je to uplne jinde. Min se to krade, vypada to lip, obcas je to i levnejsi,coz spouste lidem nedojde, ma to lepsi ESP, kopiruje to presne cestu, atd. A ten zvuk toho 6-valce. To se neda srovnat s tema prebouchanejma RS Koktaviema atd... Kdo si v tom nezkusil jizdu a pominul BMW ci OOOO jeho smula. Ja to driv taky odsuzoval,ale od te doby uz bych to nechtel. Jediny rozumny je Superb 6-valec, ktery je zbytecne nadhodnocen. A navic, jedna dulezita poznamka, pokud mluvime o bezpecnosti, tak si vemu poradny tezky auto, ktery kdyz praskne do nakyho malyho,tak kdo ma potom sanci prezit? To v porovnani nezaznelo.
Karel Tauerk (neregistrovaný)
Zdejší kritici článku z řad diskuterů jsou totálně mimo. Zřejmě máte problém chápat psaný text. Pointa článku není třída auta či jeho stáří. Pointa je 300tis na účtu a rozhodnutí, co s nimi udělám. Pro kupujícího, který není od fochu, nebo alespoň fanoušek do aut, to můžou být velmi přínosné informace. Shodou náhod mám ve svém okolí 2 lidi, kteří tohle zrovna řeší. První již minulý týden pořídil mazdu 6 v kombíku a benzínu, druhý ještě hledá a zřejmě pořídí octavii combi se stejným motorem, jako má ta testovaná. Uvědomte si, ze lidé uvažují často jinak než vy. Pak možná přestanete takhle arogantně kritizovat.
Karel Tauerk (neregistrovaný)
Jo a pro info, že chápu rozdíl mezi těmi vozy. Měl jsem 6 let e39 530i r.v.2000, bohužel už se odporoučela. Jezdilo to famózně. A taky mám jako druhý auto octavii 1 combi 1,9 tdi 4x4 z r. 2004. Používám ji hlavně v zimě. Samozřejmě je rozdíl v jízdních vlastnostech, výrazně ve prispech báva. Ale úměrně tomu byly větší i náklady. To se mi nesnažte tvrdit opak... Ale chápu, že u těchto nových nafťáků, se všemi kurvítky typu filtr pevných částic, močovina apod, to s náklady na provoz již může být jinak.
Alfa Vrtulák (neregistrovaný)
:-D tak pak tady mňam podobné porovnání. Mám 300tis na účtu. A je lepší koupit 3 roky jetou Ochcávku nebo utratit 50tis za kokainu, 150tis za šlápoty a 50 tis za chlast a 50tis v kasinu? Takže opakuji "nikdo" se nerozmýšlí mezi Škoda Citigo a ojetou 7er, protože jsou to auta pro jiné lidi. Ve velmi podobném to platí pro 5er vs. oktávka. A chtěl bych vidět vozový park lidí co první narážejí na peníze. Většina lidí si koupí auto na které má. Znám asi jen dva, kteří by mohli koupit Bentley a jezdí v olítaný šunce (např. Mazda 6 a O2), jelikož nechtějí provokovat okolí.
Knotek (neregistrovaný)
Ani to nečtu a už vím kdo je vítěz. Je to marný, je to marný, je to marný ... Pane Žáku, když jste tak chytrý přes auta, proč mi u toho simple odcházejí vstřiky po nájezdu 24 000 km? Už dva a jeden stojí ve značkovém servisu 17 000 Kč ... to už tam nenapíšete?
Michal (neregistrovaný)
To je srovnání teda, co tím autor chce říct ? Srovnávat 2 roky stare auto a 8 let stare auto ? Múžem srovnávat taky škoda 120 1988 a Golf 1978 , asi jako Ferari 40 let stare a škodovka 20let stara . Je to jen o propagaci škodofky. Srovnejte BMW 2008 se škodovkou 2008 ,vybavou,motorem ,spolehlivostí, cena a poměr ceny ke staří,nakladum,vybavě atd .
Blee (neregistrovaný)
Teda to je bomba ta Ockavka ! Uz se tesim az bude v testu s eskem od Mergla ! Bazary narvany Octavkama a nikde to nechce ??? ...... Reklamu si platila u Vas Áčka ? ( bmw nemusim ale i tak mi to přijde ubohy srovnavat ta dve auta) jen vnitrek je u Skodofky cerna nuda natoz kastle bez napadu , dobry pro bengy , firmu nebo na dročku )
lampa (neregistrovaný)
Zase z toho bavoraka nedelejte vrak. Auto bylo uvedeno do provozu na konci roku 2009, takze zase tak stare neni. Hodne lidi pise, at srovnaji stejne stara auta. No vzhledem k tomu, ze casto slysim, jak je dvojkova octavka lepsi a hodnotnejsi, nez trojkova, tak by byl vysledek jeste presvedcivejsi.
LeeXX666 (neregistrovaný)
Kokokotav,kokoktav :-))) Jste si nevsimly ze v cechach u Pepiku je nejlepsi jenom skodovka :-)) Ja vam tu taky dam jedno zajimave srovnani . Kdyz si muj tatik chtel koupit nove auto a jelikoz ma celkem rad naftu,nechal se zlakat reklamou na Skodarnu. Tehda to byla myslim dvojkova oktavka Jahreswagen nekde asi 15 tis km. Bylo to na bavorskem venkove v Aufhausenu kde je celkem spatna okreska,neco jako v cechach. Jeli jsme tam mym Fordem Scorpio 2,9 i v automatu r.v. 1991 najezd asi 250Tkm s puvodnim podvozkem! Tatik si chrochtal jak se v tom krasne sedi ajak fajn to jede. Pak jsme dostali Kokotavku,je fakt ze byla na 17 ".Slusna vybava 2,0 tdi,prvni rozcarovani prislo kdyz jsme usedli myslel jsem ze jsem usedl na drevenou lavici nekde v parku,pak jizda kousek dobre silnice DSG hezky radilo oproti memu staremu automatu. Celkem pohoda,pak jsme najeli na onen horsi usek a z auta se stal drncajici zebrinak. Otec zdesenen a znechucen vylezl ze tohle fakt ne a nechapal jak o 20 let starsi a 250tkm vic jete auto mohlo tak krasne a pohodlne jet a to byl pitomej Ford. Takze asi tak srovnani jinych trid a stari vozu. A to me ten Skopek stal 300 euro :-)) Kokotavka je proste roztresena medka a muze byt klidne i nova.
LeeXX666 (neregistrovaný)
Prosim omluvte pravopis ,mm nemeckou klavesnici a jinak to mela byt MRDKA. Jo a jeste k tem nakladum,me predpoledni auto Lexus LS 430 s LPG. pri koupi 208Tkm ,prodano s 280Tkm. Ta celou dobu provozu jednou brzdy komplet cena komplet 4960,-KC material. plus nejake fitry cenove na urovni neco mezi Felicii a jednickovou Kokotavkou-.a samozrejme olej 4,5 litru v osmivalci!!!! Jinak nic!!!!!!! tolik asi k tem servisnim nakladum . Myslim ze naftova Ochcavka by prisla podstatne draz. <a spotreba LPG 12-14 litru..cestovni rychlost stale 180 +, (jezdim prevazne dalnice v D) jinak svivzne po okrskach plus mesto. Kdyz takhle pojedu s chrochtakem TDI budu minimalne na 8 mozna i vic takze i ten provoz je drazzsi a myslim ze kdybych jezdil takhle rychle nejspis ji zapecu :-)
Jookee (neregistrovaný)
Souhlas - všichni kupujte ojeté Octávky Nechápu jak roční 81kW Octávia ve slabé výbavě může stát jako stejně stará Insignie 125kW 4x4 v solidní výbavě. Prostě nechápu, že si ji někdo koupí. Mimochodem, teď u nás (Vsetín) chytli opět gang zaměřený na Octávie (minimálně 20 kousků). Před dvěmi léty tady chytli jiný. Ale kupujte a pak si ještě namlouvejte, že náhradní díly na škodovky jsou levné :) Už jen srovnání Octávie a Pasatu by pro škodovku nedopadlo lichotivě (cenou).
Zdeněk (neregistrovaný)
ty hořká pilulko, někdy bych ti přál tu radost když si po 700km služební cestě přesedneš z ochcávky do BMW a to mám "jenom" 320D... Btw kamarád se 320D najel 245tis a krom brzd a oleje ve 200tis dvouhmoťák a turbo - jinak verva :-) ...pardon vlastně, odešel mu audio in vstup. Zato můj šéfík si kupoval 2011 novou chcávku a v květnu měnil pístní kroužky, těsnění pod hlavou a buhvícoještě cca 40tis v šestiletém autě se 100tis. km najeto. Takže jasné berte si ochcávky jako dalších milion lidí u nás. Když vidím ty faktury co se proplácí na firemních OC tak se mi chce brečet jak je tohle možné xD
Martin (neregistrovaný)
jako firemni auto bych takový odpad možná i chtěl, možná bych z toho měl i radost jak firma vráží kačky do oprav. Jako osobní auto ani za 350 000 v zakladu (tím chci naznačit je je to předražený šrot za 400 v základu)
Alfa Vrtulák (neregistrovaný)
Souhlas, bylo to tak myšleno. Že za cenu staršího vozu povýšit o jeden segment a vyšší "prémiovost" mi přijde jako korektní srovnání pro potencionálního kupujícího. Navíc výrobci dnes již segmenty úplně nedodržují, resp. nejsou určena přesná pravidla. Vnější velikost, rozvor, atd.. Narozdíl od USA kde mají federální normu, dle objemu prostoru. Právě třeba v 5er (2015) není vzadu místa přebytek. S tebou uvedeným rozdělením tříd souhlasím, ale bez přesné kategorizace bude toto rozdělení přežitkem. A ani automobilky dnes svých materiálech toto nepoužívají často.
Manipulace davu (neregistrovaný)
článek mě opět přesvědčil, kolik lidí udělá a napíše za peníze cokoliv ... poslední dobou mám pocit, že lidé mají "vymyté hlavy", nejsou schopni nebo spíš nechtějí napsat realitu ... člověk, který aspoň trochu sám přemýšlí, je soudný a zajímá se o auta, tak Vám sem určitě chodit nebude. A už vůbec nebude číst tyto bláboly .... možná je i škoda 5 minut času na psaní tohoto příspěvku. Omlouvám se za upřímnost, ale článek je fakt síla ... ať, žije oblbování lidí :-)
Honza (neregistrovaný)
Podle mne se tyhle auta srovnávat moc nedají... kdo sedne do jakeho koli bmw se 6 válcem tak to prostě nemůže 4 válec ustát...byt by byl od bmw. Nemyslím si dál že bych si měl koupit 545i nebo 550i k tomu abych se svezl dynamicky ...ano potencial mají...ale spotřeba je pro bežného smrtelníka za hranicemi možností..proto tyhle auta končí přebastlena na lpg..a to je nezřídka jejich konec...I z hlediska údržby jsou mnohem náročnější..Chtěl jsem jen říci že bmw má řadě E60 potažmo 61..motor 535d 200 a 210 kw..a pokud je origo v Mpaketu tak je to skvělá volba..která dokáže jezdit za 8 ltr plus mínus a dokaže prohánet i M5...klasické benzinové osmiválce 4.2 od audi nebo 4.4 od bmw ji prakticky neujedou ..sila toho motoru ..respektive krouták je sakra znát. Octavia s klasickým 2 ltr tdi je určitě dobrá volba..o tom žádná...však to všechno začalo u 1dničky 66 ..81 kw...a dodnes drží cenu jako hrom i když je fakt už obstarožní..At si každy koupí co se mu líbí..ale já vždy raděj zvolím starší ..ale prémiovější..líp vybavené..auto
Máňa (neregistrovaný)
Si to tak ctu.. Panove, ja nevim..Asi to chce prestat cist recenze a zapojit mozek. Uz po precteni nadpisu mi bylo jasne, ktere auto vyhraje. Ale ze zvedavosti jsem cetla dal Bohuzel jsem se nespletla.. Ze zkusenosti radeji 10let stare BMW nez tri roky jetou Oktavku (potazmo skoro cokoliv ve tride, kde se Oktavka nachazi..) Zkuste jet 700 km v BMW a totez v Oktavce.. Radosti z jizdy zdar..
Zdeněk (neregistrovaný)
Bezpečnost BMW 5 vs Octavia xD xD Podle mě v těch autech ani nejeli, nebo max parkoviště, jinak by nenapsali takové kraviny. Nejsou koně jako koně. To je jak ty přeturbené TSI - papírově výkon jako prase, ale využitelný mezi 2100-2101ot/min. I když furt řadíte jak o život, nikdy to nedosáhne linearity naladěných šestiválcových BMW. Zkuste si pružné zrychlení u takové 320D, natož pohádka o tom jak 110Kw čtyválec ochcávky stíhá šestiválcové 525D xD Né vážně kluci, u tohoto se jako hrdý majitel 320D a uživatel služební OC opravdu bavím :-D
Radim (neregistrovaný)
A v Rumunské recenzi právě dostává od dacie logan mcv na zadek šestiletý superb combi, který jí stejnou optikou nemůže konkurovat samozřejmě v ničem kromě jízdního projevu...no, možná i v tomto...když to redaktorovi dobře zaplati. Bohužel v oct trávím půl života a tak si jako jeden z mála mohu dovolit tvrdit, že oct vždy byla,je a bude jen nutné zlo,uniforma, nářadí a nuda automobilového světa,která je kouzelníky z boleslavi a novinari přetvářena na etalon vyspělosti lidstva...asi jen já vidím, že facelift od faceliftu je do tohoto auta škodovkou dáváno míň a míň peněz.tady vidím to simly clever.vybudovat zabedněnou klientelu a té za její peníze dávat levnější auto s paketem iluzí, že na celém světě není nic lepšího.a navíc to šíří jak infekci.Člověku znechutí i to BMW 5,na které se už tolik let tak pěkně kouká.A účel článku je taky jasný - vzdudit pozornost, více kliknutí, více za reklamu.
lvy (neregistrovaný)
Nechápu ty astronomické náklady na opravy. Já jsem měl nové auto a jezdil jsem s ním až do 320000km což bylo až po 14 letech a za celou dobu jsem do oprav investoval jen pár tisíc korun. Údržba mě stála asi 80000. Nechápu co lidi s těmi auty dělají. nejhorší jsou náklady na pojistky a pak samozřejmě palivo.
Daniel Černý (neregistrovaný)
Nevim zda nekdo takhle uvazuje a porovnava. Ale jezdim 9 let jednim a tim samym 530xd E60, ktere uz ma najeto 240 tis. a dostava pravidelne autorizovany servis. Je to drahy spas na servis, ale pro muj styl a potreby se to s Octavii neda srovnavat. Zejmena po strance komfortu a samozrejme i vykonu. To auto je na svou velikost a vykon docela lehke a tak pusobi lepe nez novejsi modely, ktere “ztloustly”. V takto kratkodobem testu ale nemuzete fakticky zjistit jak doopravdy jezdi, protoze mozek toho automatu a motormanagementu se po delsi jizde zacne prizpusobovat a auto pak muze jez vic eko nebo vic ostre podle stylu ridice. Kdyz ujedete 500 km urcitym stylem, auto se charakterove prizpusobuje.
Zdenda (neregistrovaný)
Spousta lidí se diví proč si někdo něco dokazuje a koupí raději mnohem starší BMW, Mercedes nebo Audi. Já se divím a nechápu jak někdo může utratit své peníze za naprosto tuctovou Octavii, která, povězme si to upřímně, se designově, motorově a kvalitou vůbec nechytá. O naprosto sterilním pocitu z jízdy bez špetky radosti ani nemluvím (moje stařičká E46 strčí trojkovou facelift Octavii do kapsy - mimochodem tato Škodovka byla nejhorší auto, které jsem kdy řídil, protože tak přeposilované řízení a podvozek bez odezvy jsem u auta ještě nezažil). Řeči o drahém servisu BMW a podobně nechápu. Zkušenost s E46 a E90 (obě teď kolem 300 000 km).
Karel (neregistrovaný)
Nyní vlastníme to činné v testu. Akorát Bmw je v manuálu. I moje stará řekla, ze s Bmw se jede lépe. Je stabilnější, bezpečnější, prostornejsi, hezčí atd. Na octe mám najeto 115000 a na Bmw 320000. V Bmw je to radost z jízdy. V octe nuda !!!!