Zdeněk (neregistrovaný)
Takto po vyplnění záznamu to funguje u tzv normálních pojišťoven. V případě že je viník pojištěný u "pojišťovny" AXA, vždy volejte policii a chtějte protokol o nehodě neb u nich obecná pravidla neplatí a pojistné Vám nebude vyplaceno. A v poznámkách je opravdu vhodné uvést: podepisuji jako viník, a podepisuji jako poškozený. U normálních pojišťoven to postačuje..
Milan (neregistrovaný)
Moc pěkný návod,jen kdyby jsme chtěli jít do podrobností,tak jak koukám na ten vyplněný vzor, je tam kolonka číslo pojistky odpovědnosti,což na zelené kartě není,a budu muset volat,a doufat že se dovolám na pojišťovnu,protože pojistnou smlouvu sebou nikdo nevozí,a ještě si nejsem jistý tím číslem zelené karty,které je na vzoru 8 místné,a ve skutečnosti je 10 místné? Nevím no,vzor ministerstva by mohl sedět.
Michal (neregistrovaný)
Jak píšou kolegové nade mnou - pro bezproblémové plnění pojišťovny je nutné, aby viník svou vinu uznal a napsal to do formuláře. Takže věta typu: Podepisuji jako viník, uznávám svou vinu + podpis., atd. by neměla chybět. Pro úplný klid lze ještě na viníka naléhat, aby to okamžitě (=před vámi) zavolal na pojišťovnu, kde oznámí, že způsobil nehodu
Pavla (neregistrovaný)
Mám podobnou zkušenost. Osvědčilo se mi pouze trvat na příjezdu policie (chtělo to velkou důslednost a neústupnost, protože se kroutili jak psí víno a samozřejmě jsme si na ně museli 1,5 hod počkat), ale byla to jediná šance, jak nakonec ze všeho vyjít s čistým štítem. Také jsme narazili na řidiče, který nakonec vše zapřel a i když se na místě k zavinění nehody přiznal, coby neznalí jsme to nedali do záznamu, takže nakonec pomohla pouze svědecká výpověď policisty, který tak "ochotně" k nehodě přijel.
Jan (neregistrovaný)
Mám stejnou zkušenost jako Petr, viník došel druhý den na Policii a řekl že byl po nehodě zmaten a provedl "dodatečné nahlášení", načež jsem musel na policii podat další vysvětlení atd. dokonce i přesto že viník svou vinu na protokolu uznal. Z stran PČR prakticky stejná citace ,,záznam o dopravní nehodě nemá žádný právní podklad a v podstatě je k ničemu''. A jako bonus nebyl pojištěný, takže to šlo přes Kancelář pojistitelů. Dva měsíce mi Auto drželi v servisu a pak jsem si to stejně musel zaplatit sám protože se zastupitelská pojišťovna kroutila jak umírající labuť... Ještě doplním, že okamžitě po nehodě ověřit zda je Auto viníka pojištěné na https://www.ckp.cz/!!! Taktéž dávejte pozor na autosedačky, po nehodě je nutné vždy vyhodit a pořídit nové, výrobce negarantuje jejich funkčnost po nehodě a to jakékoliv. Pouze Romer vám jí může znova otestovat. Pojišťovna by je měla vždy nahradit.
jan (neregistrovaný)
Jak je vidět, píší sem jen ti co měli problém. Ostatních tisíce nic. Z toho plyne, že výše uvedené rady jsou spíše raritou.