Sportovní Kia Ceed GT nabídne přes dvě stě koní a dvouspojkovou převodovku

13.09.2018
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Výkonná jednotka 1,6 litru T-GDI s maximem výkonu 204 k a točivého momentu 265 Nm

  • Poprvé v nabídce se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou; standardně ve výbavě šestistupňová manuální převodovka

  • Šestiměsíční program odlaďování jízdních vlastností a ovladatelnosti

  • Odpružení a elektronické systémy na podporu řízení, uzpůsobené speciálně pro verzi GT

  • Jedinečné zpracování interiéru i exteriéru, bohatá výbava

  • Výhradně na evropském trhu od 1. čtvrtletí 2019; 7letá záruka ve standardu

Nová Kia Ceed GT, ještě dokonalejší a zábavnější za volantem než v minulosti, se poprvé představí veřejnosti letos v říjnu na autosalonu v Paříži 2018 po boku nového modelu ProCeed GT.

Původní modely cee’d GT a pro_cee’d GT, uvedené v roce 2013, představovaly historicky první dynamicky zaměřené hatchbacky značky Kia. Nový Ceed GT navazuje tam, kde předchůdci skončili, a přináší tak sebejisté a atraktivní jízdní vlastnosti, výkonný přeplňovaný motor 1,6 litru a širokou nabídku technologií zaměřených na komfort, bezpečnost a praktickou využitelnost.

Nový Ceed GT bude jako první dynamicky zaměřený hatchback značky Kia nabízet na přání vedle standardního šestistupňového manuálního ústrojí i sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Kia_Ceed 5dr GT_cz_3 Kia_Ceed 5dr GT_cz_1 Kia_Ceed 5dr GT_cz_2

Komentuje Emilio Herrera, COO společnosti Kia Motors Europe: „Naše první modely GT byly pro značku Kia důležité. Načrtly první vzor pro budoucí dynamicky orientované vozy naší značky a současně dokázaly, že zákazníci mají upřímný zájem o rychlejší vozy Kia, schopné intenzivněji vtáhnout řidiče do děje. Modely cee’d GT a pro_cee’d GT byly impulzem ke vzniku vozů jako Stinger nebo Optima GT a přinesly působivý sportovní design, který inspiroval mnoho oblíbených modelů GT Line z celé naší produktové řady.“

„Nový Ceed GT zaujímá v kategorii středně velkých rodinných vozů jedinečné postavení; nemá přitom prvoplánové ambice, jako např. nejvyšší maximální rychlost nebo nejrychlejší akceleraci z 0 na 100. Nabízí vyšší agilitu a přilnavost na nerovných vozovkách, maximální sebejistotu a pohodlí na dlouhých cestách, stejně tak jako bezprostředně reagující přeplňovaný výkon, dokonale sladěný se vkusem evropských zákazníků.“

Nové vozy Ceed GT a ProCeed GT se v listopadu začnou vyrábět v žilinském závodu na Slovensku po boku modelů Ceed, ProCeed a Ceed Sportswagon.

Prodeje budou spuštěny v prvním čtvrtletí roku 2019, a to výhradně na evropském trhu. Na model Ceed GT se bude vztahovat jedinečná sedmiletá záruka Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu.

Design exteriéru

Jedinečný design inspirovaný výkonem, 18" kola již ve standardu

Ceed GT se pyšní sportovním ztvárněním exteriéru, kterým se viditelně odlišuje od ostatních zástupců řady Ceed. Tam, kde design nové řady Ceed charakterizuje spojení čistých prolisů a zaoblených částí karoserie, provedení GT má sportovnější tvary než tradiční verze modelu.

Ceed GT má nové provedení předního nárazníku s většími otvory sání vzduchu s leskle černým dekorem ve spodní části. Podobně jako Ceed i nové GT uplatňuje moderní interpretaci LED světel denního svícení připomínajících čtyři kostky ledu, začleněných do jednotky hlavních světlometů. Pro nový model byla upravena i ‚tygří‘ maska chladiče s tmavě chromovým lemováním a logem GT. Masku chladiče zdobí subtilní červené akcenty.

Z boku zaujmou lesklé chromové okenní lišty a výraznější prahy karoserie, vyvedené v leskle černém a červeném tónu. Standardně dodávaná 18" kola z hliníkové slitiny používají nový korunový střed v červeném odstínu a za paprsky kol uvidíme červeně lakované brzdové třmeny. Světlá výška 135 mm je o 5 mm menší než v případě provedení Ceed a Ceed Sportswagon, a tak vůz působí sportovněji a vykazuje nižší celkové těžiště.

S předním nárazníkem je sladěn i jedinečný zadní nárazník GT, jehož součástí je subtilní zadní difuzor v leskle černém provedení a označení GT. Malý střešní spoiler napomáhá k lepší aerodynamice vozu.

Ceed GT bude k dispozici v osmi odstínech karoserie, včetně speciálně navržených 18" litých kolech.

Design interiéru a obestavění prostoru

Kabina ve sportovním duchu při zachování každodenní všestrannosti

Ceed GT přináší řadu interiérových změn, podtrhující sportovnější zaměření modelu.

Provedení GT používá stejně ergonomické uspořádání kabiny jako ostatní modely řady Ceed. Povrchy jsou z vysoce kvalitních měkčených materiálů s kovovými obklady a přístrojová deska je v zájmu co nejsnazšího používání natočena směrem k řidiči. „Plovoucí‘ dotykový displej systému palubního infotainmentu o úhlopříčce 7 nebo 8" se nachází na středu přístrojové desky včetně ovládacích prvků audio soustavy, vytápění a ventilace.

Šedé čalounění střechy standardních modelů Ceed je zde nahrazeno černou látkou pro pocit těsnějšího obklopení cestujících. Všechna provedení GT používají dole zploštělý volant s logem GT a hliníkové obložení pedálů řidiče. U provedení s dvouspojkovou automatickou převodovkou Kia jsou k dispozici nová hliníková pádla řazení na sloupku volantu.

Nová sportovní sedala, byla navržena speciálně pro Ceed GT. Nabízejí větší a pevnější výplně v oblasti boků a stehen než u původního modelu cee’d GT. Sedadla čalouněná černou kůží a velurem dekoruje červené prošívání a stejně barevné prošívané logo GT v opěradle.

Mnoho řidičů si přeje, aby dynamicky zaměřený hatchback dokázal bez potíží posloužit i v každodenním životě – neboť u mnoha majitelů může jít o jediný vůz, který mají k dispozici. Klíčová je proto i otázka praktické použitelnosti – a nový model Ceed GT je praktičtější než většina konkurentů; pyšní se totiž stejně velkým zavazadelníkem o objemu 395 litrů jako ostatní varianty řady Ceed. Spodní hrana kufru je o 87 mm níže než u modelu předchozí generace, což výrazně usnadňuje nakládání a vykládání těžkých nebo neforemných předmětů. Zdvojená podlaha zavazadlového prostoru umožňuje majiteli upravovat výšku podlahy kufru ve dvou úrovních, a tak snadno naložit rozměrné předměty, nebo naopak vytvořit skrytou schránku pod podlahou.

Standardem jsou zadní sedadla dělená a sklopná v poměru 60:40 s možností jednoduchého sklápění tahem páčky uvnitř výklopné zádě.

Jízda a jízdní chování

Vytříbenost, zapojení do děje a agilita – jízdní vlastnosti a ovladatelnost pro evropské cesty

Evropu coby rodiště dynamických hatchbacků charakterizuje různorodost jízdních podmínek: rychlé dálnice, alpské serpentiny, ucpaná centra měst a nerovné, někdy nepředvídatelné venkovské cesty.

Model Ceed GT byl zkonstruován a vyvinut výlučně pro evropské cesty a evropské řidiče. Pod vedením Alberta Biermanna, šéfa testování vozidel a vývoje nejvýkonnějších modelů automobilky Kia, prodělal tento vůz o šest měsíců delší testování než vozy standardní modelové řady Ceed. Základní zadání znělo zdokonalit jízdní agilitu v zatáčkách, stáčivou odezvu, záběrové schopnosti a odezvu řízení při zachování atmosféry ‚gran turisma‘, spojené s každodenní využitelností, která je typická pro všechny dynamicky orientované modely Kia.

GT používá tentýž systém plně nezávislého zavěšení kol jako model Ceed. Dodatečné půlroční ladění geometrie zavěšení kol se v tomto případě změnilo v agilnější jízdu a vyšší požitek za volantem.

Nový dynamicky zaměřený hatchback má o 5 mm menší světlou výšku než varianty Ceed a Ceed Sportswagon, což znamená i snížení těžiště vozu. Tužší přední i zadní pružiny znamenají menší náklony karoserie i preciznější odezvu na pokyny od volantu a současně přinášejí sebejistější a agilnější jízdu za všech jízdních podmínek – aniž by však vůz tratil v otázkách pohodlí při delších jízdách nebo na nekvalitních površích. Měkčí přední i zadní stabilizátory kromě toho zajišťují lepší kontakt vnitřních kol s vozovkou, držení stopy a záběrové schopnosti, a to i při rychlém zdolávání zatáček. Díky uvedeným úpravám podvozku si majitel GT může vychutnat rychlejší průjezdy zatáčkami než u mnoha výkonnějších ‚hot-hatchů‘ s pohonem předních kol.

Standardně dodávaný systém elektronického řízení stability vozu (ESC) byl kromě toho pečlivě odladěn tak, aby milovníkům ostřejší jízdy nabídl více svobody při zkoumání odladěných dynamických schopností vozu s lepšími parametry rychlosti stáčení zadní nápravy. V základní výbavě je i stabilizační systém VSM z vlastního vývoje Kia, stejně tak jako technologie vektorování točivého momentu pomocí přibrzďování kol. Tento dodatečný elektronický prvek na podporu řízení inteligentním přibrzďováním vnitřních kol potlačuje nedotáčivost v zatáčkách – a zaručuje vyšší potěšení z cestování i jistotu řidiče za volantem Ceedu GT na nerovných cestách i v horských průsmycích, kde vývoj tohoto modelu probíhal.

Spolehlivé zpomalování mají na starost lépe dimenzované brzdy, kdy standardní odvětrávané přední kotouče o průměru 288 mm z modelu Ceed nahrazují kotouče o velikosti 320 mm. Kotouče v GT jsou kromě toho o 3 mm silnější (28 mm), a lépe tak pohlcují tepelnou energii vznikající přeměnou kinetické energie a odolávají slábnutí účinku při opakovaném použití.

Ceed GT je vhodnější k pohodlnému cestování na dálnicích než řada ultimativněji pojatých hot-hatchů. Konstruktéři Kia pečlivě dbali o to, aby si vůz uchoval pohodlí a neochvějnou stabilitu za vysokých rychlostí, která charakterizuje standardní provedení modelu Ceed i další vozy Kia (jako např. Stinger) při rychlém zdolávání dálkových tras.

Ceed GT standardně obouvá pneumatiky Michelin Pilot Sport 4, umožňující rychlejší průjezdy zatáčkami s lepšími záběrovými schopnostmi. Vůz používá elektrický posilovač řízení s precizními reakcemi na pokyny od volantu, rychlým poměrem převodky 12,7:1 a pouze 2,44 otáčkami mezi krajními polohami volantu – je tak o 17 % strmější než původní převodka řízení cee’du GT z roku 2013.

Hnací ústrojí

Výkonná jednotka 1,6 litru T-GDI v kombinaci s manuální nebo dvouspojkovou převodovkou

První vozy cee’d GT a pro_cee’d GT odhalené v roce 2013 poháněl nově vyvinutý přeplňovaný benzínový motor 1,6 litru T-GDI (zkr. Turbocharged Gasoline Direct Injection) s přímým vstřikováním paliva. Nový motor s nižším zdvihovým objemem, přeplňováním a rychlou odezvou na pokyny od pedálu plynu v celém spektru otáček jasně definoval schopnost nabídnout bez otálení dostatečný výkon za všech podmínek. Ve stejném duchu pokračuje i nový Ceed GT s jednotkou 1,6 litru T-GDI, která pro potřeby nového modelu prošla modernizací.

Motor 1,6 litru T-GDI o nejvyšším výkonu 204 k při 6000 ot/min i nadále zajišťuje nenucené zrychlování a hladce dostupný točivý moment. Nejvyšší točivý moment 265 Nm je k dispozici v širokém pásmu od 1500 do 4500 ot/min. Výsledkem je pohonná jednotka zprostředkující nejvyšší možný potenciál za všech jízdních podmínek.

Pohonná jednotka standardně spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou. V reakci na požadavky evropských zájemců se tento dynamicky zaměřený hatchback bude poprvé nabízet i v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Dvouspojková převodovka z vlastního vývoje Kia ještě zvyšuje atraktivitu modelu Ceed GT, neboť zajistí bleskové automatické přeřazování a umožní i manuální volbu rychlostních stupňů pomocí kovových páček na volantu.

Parametry zrychlení a emisí budou zveřejněny později před zahájením prodeje v roce 2019 (homologace by měla proběhnout ještě v tomto roce).

Systém Drive Mode Select – u vozů vybavených sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou – umožňuje řidiči dále zvýšit požitek z jízdy. Volič Drive Mode Select přepínáním mezi režimy Normal a Sport upravuje účinek posilovače řízení a jemně mění charakter odezvy hnacího ústrojí. V režimu Normal se vůz snaží maximálně zužitkovat technologie pro úsporu paliva a nabízí uvolněnější reakce řízení. V režimu Sport se naopak zostřuje odezva škrticí klapky i převodovky a optimalizuje zrychlování – rozjezd z místa i pružné zrychlení – a upravuje se charakter řízení s tužší zpětnou vazbou a přesnějšími reakcemi na pokyny od řidiče. Také umožňuje řidiči naplno využít nejvyšší výkon GT (na úrovni 6000 ot/min) záměrným udržováním vyšších otáček motoru při akceleraci.

Pohonná jednotka je spojena s elektronickým generátorem zvuku, který do kabiny přenáší osobitý zvukový doprovod motoru GT. Ke sportovnějšímu zvukovému projevu rovněž přispívají nové výfukové klapky, které umocňují pocit zrychlování při šlapání na plynový pedál a současně zajišťují, aby vůz zůstal tichý a kultivovaný za ustálených rychlostí.

Technologie a bezpečnost

Inovace k usnadnění života, větší pohodlí a bezpečnost

Ceed GT nabízí nově širokou škálu technologií navržených ke snadnému, pohodlnému a co nejbezpečnějšímu cestování.

Standardně dodávaný ‚plovoucí‘ systém palubního infotainmentu může zahrnovat buďto audiosystém s dotykovým displejem o velikosti 7,0", nebo audiosystém s navigací a dotykovým displejem o velikosti 8,0", včetně online služeb Kia Connected Services s podporou od TomTom®. Tento systém podporuje úplnou integraci chytrých telefonů prostřednictvím systému Apple CarPlay™ (pro přístroje iPhone 5 nebo novější), resp. Android Auto™ (pro telefony se systémem Android 5.0 / Lollipop nebo novějším).

Zákazníci mohou zvolit výkonný audiosystém JBL Premium s technologií Clari-Fi pro zvýšení kvality komprimovaného zvuku. Již v základní výbavě najdeme připojení pro chytré telefony přes Bluetooth, automatické světlomety a systém bezklíčového vstupu. Na přání dodávané vyhřívání čelního skla – s prakticky neviditelnými drátky ve skle – usnadňuje život za zimních měsíců (námraza, led, mlha). V nabídce prvků na přání najdeme i bezdrátové nabíjení chytrých telefonů, vyhřívaná přední a zadní sedadla.

Kromě standardně montovaných šesti airbagů přispívají k ochraně cestujících propracované technologie na podporu řízení, zahrnující systémy aktivní bezpečnosti ke zmírnění rizika dopravní nehody. Standardní nabídka bezpečnostních technologií obsahuje automatické přepínání dálkových světlometů, systém rozpoznávání únavy řidiče a systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu pro zamezení čelním kolizím.

K dispozici je i technologie sledování vozidla v jízdním pruhu, představující systém autonomního řízení 2. úrovně; sleduje vpředu jedoucí vozidla a rozpoznává vodorovné dopravní značení pro udržování vozidla v daném pruhu na rychlostní komunikaci. Uvedený systém ovládá zrychlování, brzdění a řízení s využitím radarových senzorů k udržování bezpečného odstupu od vozidla vpředu. Technologie sledování vozidla v jízdním pruhu funguje za rychlostí od 0 do 180 km/h.

Z dalších technologií na přání jmenujme inteligentní tempomat (Smart Cruise Control) s funkcí Stop & Go, systém pro sledování mrtvých úhlů, systém pro monitorování provozu za vozidlem, inteligentní parkovací asistent a rozpoznávání chodců pro zamezení čelním kolizím.

Každý nový Ceed je standardně vybaven stabilizačním systémem VSM (Vehicle Stability Management). Ten zajišťuje stabilitu při brzdění a průjezdu zatáčkami díky automatické regulaci elektronického řízení stability vozu (ESC) při detekci ztráty přilnavosti.

KIA CEED GT 2018 – TECHNICKÉ SPECIFIKACE (EU)

Karoserie a podvozek

Pětidveřový pětimístný hatchback nižší střední třídy, samonosná celokovová (ocelová) karoserie.
Přeplňovaný zážehový čtyřválec, pohon předních kol, šestistupňová manuální nebo sedmistupňová dvouspojková převodovka.

 

Motor

Benzínový motor 1,6 litru T-GDI / 204 k

Typ                                          Řadový čtyřválec, přeplňovaný

Zdvihový objem                         1,6 litru, 1591 cm3

Vrtání x zdvih                            77,0 x 85,44 mm

Kompresní poměr                     10,0:1

Max. výkon                               204 k (150 kW) při 6000 ot/min

Max. točivý moment                  265 Nm při 1500 až 4500 ot/min

Počet ventilů                             16 (4 na válec)

Systém rozvodu paliva              Přímé vstřikování

Emisní norma                           Euro 6d TEMP

 

Převodovky

Šestistupňová manuální převodovka (6MT)

Sedmistupňová dvouspojková převodovka (7DCT)

 

Hnací ústrojí

Pohon předních kol (všechna provedení)

 

Podvozek a odpružení

Vpředu                             Nezávislé zavěšení kol, vzpěry McPherson uložené v pomocném rámu, vinuté pružiny a plynové tlumiče, stabilizátory

Vzadu                               Nezávislé zavěšení kol, dvojité lichoběžníkové vzpěry uložené v pomocném rámu, vinuté pružiny a plynové tlumiče, stabilizátory

 

Řízení

Typ                                                      Hřebenové řízení, elektrický posilovač

Převod řízení                                        12,7:1

Počet ot. volantu mezi kraj. polohami        2,44

Průměr otáčení (m)                               10,6

 

Kola a pneumatiky

Standardně                               18" litá kola, pneumatiky 225/40 R18

Rezerva                                    Sada na opravu pneumatiky, na přání nouzové dojezdové kolo

 

Brzdy

Rozměry, vpředu (mm)              320 x 28

Typ, vpředu                              Odvětrávané kotoučové

Rozměry, vzadu (mm)               284 x 10

Typ, vzadu                                Kotoučové bez odvětrávání

 

Vnější rozměry (mm)

Celková délka                           4325                 Celková šířka*               1800

Celková výška                           1442                 Rozvor                          2650

Převis vpředu                              885                 Převis vzadu                   790

Rozchod kol vpředu                   1555                 Rozchod kol vzadu        1563

Světlá výška                               135

*bez vnějších zpětných zrcátek

 

Rozměry interiéru (mm)

Vpředu             Vzadu

Vertikální prostornost                  987                   968

Prostor pro nohy                       1073                   883

Šířka v úrovni ramen                 1428                 1406

Šířka v úrovni kyčlí                    1370                 1352

 

Objemy

Palivová nádrž                            50 litrů

Zavazadlový prostor (VDA)        395 litrů

Pozn.: Parametry jízdních výkonů, spotřeby paliva a emisí modelu Kia Ceed GT jsou předmětem homologace a budou zveřejněny později před zahájením prodeje v roce 2019.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?