Profesionální řidiči
Český biatlonový kamion je v Evropě jedním z mála, za jehož volant usedá profesionální řidič. „Logistika v biatlonu neznamená jen řídit kamion. Jsou s ní spojené například jízdy trajektem, celní odbavení, vyřizování povolení vjezdu do obtížně dostupných oblastí. Díky tomu, že tuto část agendy zajišťujeme my, se může tým lépe soustředit na závody,“ připomíná ředitel společnosti DB Schenker a fanoušek českého biatlonu Tomáš Holomoucký. Podporu týmu i tentokrát nabídne dvojice zkušených řidičů Martin Žák a Jiří Smolík. Díky mnohaletým zkušenostem si jízdu se speciálním nákladem v nezvyklých horských podmínkách užívají. Oba řidiči se v místě závodu snaží přispět k týmovému úspěchu humorem, dobrou náladou i pomocnou rukou. Samotný kamion se stal neodmyslitelnou součástí realizačního týmu, a tak se není co divit, že se právě v něm budou natáčet krátká videa „Křeslo pro hosta“, které budou moci sledovat fanoušci na Facebooku Českého biatlonu.
Speciální vybavení pro extrémní podmínky
Speciální návěs na cestě mezi zastávkami Světového poháru pojme tuny materiálu a zároveň ho lze díky speciálním výsuvným nohám dokonale ukotvit na nezpevněném povrchu v areálech Světového poháru. Pro návěs, ze kterého shlíží hvězdy českého biatlonu, vybral DB Schenker jeden z nejvýkonnějších tahačů Volvo 500 splňující emisní normu EURO 6. Standardní podvozek s velkými koly umožňuje jízdu při zhoršených povětrnostních a sněhových podmínkách v horách, navíc Volvo je vysoce spolehlivé a má široké pokrytí servisů ve Skandinávii a celé Evropě. Další záložní plán pro případ nenadálé události vychází z bohaté pobočkové sítě DB Schenker. Zvláštní výbava tohoto speciálu zahrnuje také zásobu nemrznoucích aditiv do nafty a vzduchové soustavy, stejně jako zateplené oblečení s reflexními prvky.
Nejprve na jih
Biatlonový kamion ujede na cestě po závodech Světového poháru a Mistrovství světa na deset tisíc kilometrů. Letos ho čekají závody ve Slovinsku a v Rakousku. Těsně před Vánocemi se závody pojedou v Novém Městě na Moravě, v lednu v Německu a Itálii, pak se kamion vrátí opět domů do Jablonce nad Nisou, kde má v tréninkovém středisku SKP svoji základnu. Začátkem března pak kamion zamíří do Švédska na Mistrovství světa a následně zakončí sezonu na finále Světového poháru v norském Holmenkollenu.