Smrtelné nehodě Uberu se podle policie dalo zabránit, kdyby se operátor nedíval „na televizi“

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Policejní vyšetřování smrtelné nehody autonomního Volva potvrdilo, že operátor sedící uvnitř auta jízdu příliš nekontroloval 

  • Místo kontroly vozu sledoval Rafael Vasquez internetový přenos televizní show The Voice

  • Podle policie se nehodě dalo zcela zabránit 

Vyšetřování březnové nehody autonomního Volva XC90 vybaveného systémem společnosti Uber má další pokračování. Police z Tempe dospěla k závěru, že se nehodě dalo zcela zabránit, kdyby se operátor sedící uvnitř vozu věnoval dohlížení na automobil. Rafael Vasquez místo toho sledoval na mobilním telefonu online přenos show The Voice, a to v podstatě od začátku této konkrétní testovací jízdy.

Jak píše Carbuzz, Rafael Vasquez využíval pro sledování daného pořadu platformu Hulu. Jeho účet byl aktivní 42 minut před nehodou. To znamená, že operátor začal sledovat přenos krátce poté, co začala jeho noční testovací jízda. Policie také uvádí, že za 22 minut, které předcházely nehodě, se Rafael vůbec nedíval na silnici celkově sedm minut. V momentě těsně před nehodou nekoukal na silnici zhruba pět sekund, zatímco vůz je rychlostí 70 km/h. Účet na Hulu byl vypnut minutu před desátou večer, což odpovídá době nehody.

Doporučujeme: Radary, laser nebo kamery — Čím vším sleduje svět (nejen) Uber a jeho Volvo?

Policie proto došla k závěru, že kdyby daný operátor vůz opravdu hlídal, mohl by nehodě zcela zabránit. Podle Carbuzz Rafael Vasquez původně vyšetřovatelům tvrdil, že během jízdy nepoužíval ani svůj osobní, ani služební telefon. Údajně jen kontroloval systémy uvnitř automobilu.

Už dříve také vyšlo najevo, že Volvo XC90 vybavené systémem Uber usmrcenou ženu registrovalo, ale kvůli nastavení detekce překážek ji vyhodnotilo jako takzvaný „falešně pozitivní“ poplach (lidově řečeno ji považovalo za letící igelitový sáček) a proto vůbec nezačalo brzdit.

Uber před časem svůj testovací program systému autonomního řízení v Arizoně ukončil, už během léta ale chce pokračovat někde jinde.

Matej (neregistrovaný)
Ako dopadne súd s operátorkou, je jedna vec, pretože na rozdiel od bežného vodiča bola špeciálne platená za to, že sa bude voziť autonómnym autom a pozorne naň dohliadať. No každému rozumnému potenciálnemu kupcovi auta odporúčam ten spor sledovať: Ide v ňom o to, či by sme v autonómnych autách mali ostať pozorní a sledovať situáciu okolo, aby sme mohli prevziať vedenie a zachrániť situáciu alebo aspoň zmierniť dopady. Lenže človek je len človek a ak nerobí vôbec nič, dlhodobo pozornosť kolísa... Ako napísal jeden z komentátorov na Carbuzze: Keby tak existovalo auto, ktoré miesto pasívneho sledovania nás do vedenia vtiahlo a donútilo sa na ňom aktívne podielať... :-D
  • Našli jste v článku chybu?