Vlákno názorů k článku Skoro 40 let starý „nafťák“ vypouští méně oxidů dusíku než moderní diesely, ukázalo měření od Okurka - Vždyť přeci nejde pouze o oxidy dusíku. Nevím...

Okurka (neregistrovaný)
Vždyť přeci nejde pouze o oxidy dusíku. Nevím sice jaké přesné složení odchází z výfuku, ale moc dobře si pamatuji doby, kdy vznikl černý oblak hnusně smrtídícího černého kouře u 240D a jiných zázraků v případe předjíždění, startování, nebo jízdou do kopce. Mám rád stará auta, ale ať mi nikdo neříká, že nový motor znečišťuje planetu víc jak 35 let starý. Volvo teď udělalo první krok k omezení maximální rychlosti. A to je podle mého krok správný. Jen nemuselo snížit na 180km/h ale mělo jít ještě níž na 130km/h. Bohužel si spousta lidí pořád ještě plete silnici za závodní dráhu a pak vznikaji smrtelné nehody. Až se omezí rychlost na 130, odpadnou závodníci a bude hned bezpečněji.
Jakub (neregistrovaný)
Zdravím. Chci se zeptat proč zrovna na 130? Víte, že jsou i státy kde se může jezdit rychleji? A smrtelné nehody vznikají hlavně nepozorností řidiče a nezkušeností řidiče. A taky znám hodně případů, kdy za nehodu v podstatě mohl řidič, který jede 70km/h. Když takto někdo jede a za ním jede kamion, který musí ujet tolik a tolik km za den, tak ho pak prostě musí předjet a ten kamión než to ze 70 rozhoupe na 80 a předjede ho tak to pár stovek metrů je. Takže by to chtělo začít používat stejný metr na všechny kašpary... Přeji hezký den
Vokurka (neregistrovaný)
Nezbývá než souhlasit. Určitě máte pravdu. Ono jde všeobecně o respekt ke druhým. Lidé si vůbec neuvědomují že silnice není jen pro auta a lépe pro ty silná a a rychlá. Silnice, pokud značka nestanoví jinak, je třeba i pro cyklisty na které se hodně zapomíná. Dnes je opravdu o hubu na kole někam vyjet. A přitom cyklista má na silnici stejné právo jako řidič kamionu, nebo řidič auta. Ano každý užívá silnici ze svého pohledu k něčemu jinému ale souhrnem jsme všichni účastníci provozu a měli bychom se navzájem respektovat. Co se týče té rychlosti. Nevím proč by v dnešní době nemohlo auto vědět samo jak rychle má v daném úseku povoleno maximálně jet. V Německu na dálnici ať si sviští 250. Ale před školou v půl jedné odpoledne na 30 by mělo omezovačem nastavit max 30. A pojdme se bavit jestli je pak 30 v daném úseku, třeba o půlnoci málo nebo ne. Například v Anglii mají značky upravující rychlost kolem škol časově omezené. Fungují tak, že v době kdy je potřeba platí 30 a v době kdy o nic nejde (noc, víkendy ap.) Je rychlost standartní. Tímto směrem bychom se měli vydat myslím
Radek (neregistrovaný)
Když se tu pán přede mnou zmínil o cyklistech... Mají stejná práva ale i stejné povinnosti a teď když začíná být hezky potkávám více "hovad" na kole než za volantem. Ať už se tu bavíme o jízdě na červenou, nedání znamení o změně jízdy, nebo alkohol před jízdou (hlavně ve večerních hodinách) a spoustě dalších věcí. Někteří se totiž asi domnívají, že jak to nemá motor tak pro ně pravidla silničního provozu neplatí.
Lukáš (neregistrovaný)
Pane okurko, nemate pravdu. Pred par lety, tusim v rakousku zvysili maximalni rychlost ze 130 na 150 nebo 160 a vysledkem byla plynulejsi doprava, nizsi nehodovost a ted pozor...nizsi znecisteni.