Názor k článku Škoda v Ženevě: Facelift Rapidu, Octavia RS 245 a Kodiaq Sportline od Antonín Řimák - Automobilka Škoda nemá erudovné designéry,kteří chápou svoji práci...

Antonín Řimák (neregistrovaný)
Automobilka Škoda nemá erudovné designéry,kteří chápou svoji práci jako součást životní filosofie.Jejich modely nevykazují znaky takové mentality.Značka Porsche nemůže být ve světě nikdy překonána z důvodu obrovské profesionality.Základní koncepce 911 byla tak nadčasová,že pozdější úpravy byly jen zdokonalením základní myšlenky.Vyváženost tohoto modelu i v nejnenápadnějších detailech je to ,co dělá z tohoto modelu vrchol automobilového designu ve světě.V USA jsou modely ovlivňovány mentalitou a nezdravým sebevědomím ,Italové uplatňují naprosté inovační koncepce,Rusové nehrají v této oblasti žádnou roli,jejich myšlení je bolševismem odkázáno ke stagnaci.Germánská povaha umožňuje v designu novum,kterým rozumí jen jedinec esteticky založený.Firma Porsche se podílela také mimo jiné na návrhu vozidla Škoda Favorit,který dle mého názoru programově nesměl být v žádném případě konkurence schopným typem ve své kategorii v Evropě v té době.V současnosti automobilka Škoda pouze kopíruje na svých modelech detaily jiných značek a to její značce snižuje v tomto směru její postavení na trhu.Může uspět pouze cenou svých modelů.Její návrháři nemají společnou filosofii vývoje,nejsou jednotni v koncepci tohoto vývoje,což je také následek jedinců zodpovědných za vývoj!Hlavní manažer nemá být ten,který má na výkon této funkce odpovídající vzdělání,ale ten,který je schopen se obklopit schopnými jedinci prosazujícími stejné myšlenky.Pokora a sebereflexe musí být pokládány za samozřejmé.Zvolený odstín pigmentu na znaku této značky je stupidní,odstín má být zvolen v kultivovaném jemném odstínu,jeho proporciální tvar tomu odpovídá!Tvorba designu Škoda vykazuje znaky nejednotné koncepce,tápání a nejistoty ,která možná bude účinná pro českého tuctového zákazníka,ale na světovém trhu kromě ceny nemá šanci uspět.