Škoda Vision iV je elektromobil s výkonem 306 koní, dojezdem 500 kilometrů a autonomním řízením

4 nové názory
  • Škoda odhalila koncept Vision iV

  • Elektrický crossover s karoserií kupé naznačuje, jak bude vypadat první sériový elektromobil Škoda na platformě MEB

  • Škoda Vision iV má výkon 306 koní, akceleraci z nuly na 100 km/h zvládne za 5,9 s a na jedno nabití ujede 500 km

  • Sériové provedení přijde příští rok

Autosalon v Ženevě oficiálně startuje zítra, některé automobilky ale tradičně prezentují své novinky v předvečer zahájení. Což platí třeba o koncernu Volkswagen. Také Škoda tedy dnes večer oficiálně odhalila svůj nový koncept Vision iV, který předznamenává příchod prvního mladoboleslavského elektromobilu. Ten dorazí příští rok.

Škoda Vision iV navazuje na studii Vision E, takže jde opět o corssover s karoserií připomínající kupé. Novinka je dlouhá 4665 mm, široká 1926 mm a vysoká 1613 mm. Délka nemá daleko k modelu Kodiaq (4697 mm), Vision iV je ovšem širší a samozřejmě nižší. Dynamický design doplňují světlomety s technologií LED-Matrix nebo kamery nahrazující zpětná zrcátka. Interiér slibuje recyklované materiály, rozměrné displeje a spoustu prostoru. Volant je nově dvouramenný. Zavazadelník nabízí objem 550 litrů.

Vision E není první elektrická Škoda. Přečtěte si příběh Škody Eltra a Shortcut
Přečtěte si také:

Vision E není první elektrická Škoda. Přečtěte si příběh Škody Eltra a Shortcut

Elektrický koncept značky Škoda používá dva elektromotory, jak to známe třeba z Audi e-tron nebo Jaguaru I-Pace. To zajistí dost trakce při akceleraci a zároveň schopnost účinně rekuperovat. Celkový výkon je 225 kW (306 k). Akcelerace z nuly na 100 km/h zabere jen 5,9 s. Lithium-iontové akumulátory mají kapacitu 83 kWh, podle normy WLTP zvládne Vision iV na jedno nabití přesně 500 km.

Skoda Vision iV_13 Stejně jako koncept Vision E dostala i nová studie Vision iV propojené světlomety
Skoda Vision iV_14 Crossover s karoserií podobnou kupé slibuje prostorný interiér a zavazadelník o objemu 550 litrů

Škoda na konceptu Vision iV ukazuje i další novinky, které by mohly v blízké budoucnosti dorazit do běžné výroby. Vůz například používá technologii odemykání pomocí chytrého telefonu a hlavně nabídne autonomní řízení třetí úrovně, což znamená, že dokáže jezdit v určitých typech provozu (třeba na dálnici) zcela sám. Sám umí předjíždět, vyhýbat se překážkám a komunikovat s ostatními účastníky provozu. Nechybí ani ovládání gesty nebo sledování tepu řidiče. V případě nouze automobil sám zastaví.

Jak bylo oznámeno dříve, sériový elektromobil značky Škoda postavený na platformě MEB dorazí už příští rok. Bude následovat podobný elektromobil od VW (ten přijde jako první) a elektrický Seat el-Born, který má být v rámci koncernu druhým v pořadí.

Další podrobnosti najdete v přiložené tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

Ivo (neregistrovaný)
Je to auto pěkné. Ale proč je tak velké a hmotné? To aby spotřebovalo zbytečně moc energie? Proč je zrychlení tak velké? To, aby řidič jel v režimu zrychlení a prudkém brždění s krátkou rekuperací, aby posádce bylo co nejdříve z tohoto režimu šparně? Kdo to využije na dopravní trase? Proč je k dispozici tak vysoký výkon? V praxi je to k ničemu. A ten jízdní dosah je s jednou baterií? Asi ne, ale v textu se nepíše, že jsou tam dvě, ale asi tam budou muset být, protože na jednu baterii, plně nabitou, to auto ujede reálně 264 km. Energie 83 kWh se totiž nevyužije celá, ale v reálu přibližně 66 kWh. Asi tomu nerozumím, ale smysl elektromobilty je v tom, aby byly sníženy emise. Ale tohle auto vyprodukuje více nepřímých emisí na 100 ujetých km, než malý spalovák se spotřebou do 5 litrů benzínu na 100 km. A to počítám energetický mix 50:50 (elektrická energie z OZE: elektrická energie ze spalovacích elektráren), přičemž to tak ještě ale v současné době není. Je mě to velice líto, chci, aby Škoda prosperovala, ale Japonci a Korejci elektromobilitě rozumějí více, než koncern VW. O Číně ani nemluvím.
Petr (neregistrovaný)
Od škodovky nechci nic.Všechno je těžce ošizené.Plechy tenké jak papír,motory se sypou...Vždyť ještě neumí udělat pořádně řetězové rozvody!Jestli budou dělat elektroauta,potom věřím,že baterie bude po pár letech na vyhození stejně jak u levných elektrokol.I takový opovrhovaný a levný Opel Corsa tříválec má řetězové rozvody v pohodě na 250 tis. km a to nemluvím o Hondě Accord 2,2 nafta,kde je řetěz na věky......
JohnST (neregistrovaný)
Pri spalovacich motoroch co sa tyka spotreby vyrobcovia klamali, ale co si dovolia pri elektrickych modeloch to je sila!!
  • Našli jste v článku chybu?