Škoda zanedlouho představí na autosalonu v Šanghaji koncept elektrického automobilu Vision E. Po úvodní fotce se objevila nejen trojice dalších designových obrázků, ale především velké množství informací odhalujících prakticky všechno důležité. Například to, že tento elektromobil bude historicky nejrychlejším modelem mladoboleslavské značky a že uvnitř nabídne více místa než Octavia.
Doporučujeme: Škoda připravuje „BMW X6“, inspiruje se v elektrickém crossoveru VisionE
Podrobné informace přinesli kolegové z britského magazínu Auto Express. Jak se dalo očekávat, základem je modulární platforma koncernu MEB, která se stane základem obrovského množství koncernových elektrických modelů. Díky použití této platformy tak studie označovaná také za Kodiaq Coupé nabízí ve srovnání s klasickým Kodiaqem výrazně rozdílné základní rozměry.
Koncept Vision E měří na délku 4645 mm, vysoký je 1550 mm a na šířku má 1917 mm. V překladu to znamená, že je ve srovnání s Kodiaqem přibližně o pět centimetrů kratší, skoro o třináct centimetrů nižší, ale zároveň o 35 mm širší. Ve srovnání s mladoboleslavským SUV nabízí nový elektromobil také delší rozvor náprav (2850 mm vs. 2791 mm).
Doporučujeme: Seat chystá dva elektromobily. První bude Mii, druhý zřejmě Leon
Interiér je koncipován jako čtyřmístný a díky nasazení prostorově nenáročné elektrické techniky můžeme uvnitř očekávat opravdu hodně místa. Jak píše Auto Express, ve srovnání s Octavií nabídne Vision E vzadu o sedm procent více pro kolena. Samozřejmostí je zcela plochá podlaha, přestože vůz samotný používá pohon všech kol. Nová studie nabídne také dvanáctipalcový dotykový displej, head-up displej a velké možnosti v oblasti konektivity.
Připravovaný elektrický crossover používá jeden elektromotor na každé nápravě, takže jde o elektrickou čtyřkolku. Celkový výkon systému je 225 kW (306 k), po stránce dynamických vlastností půjde zaručeně o velmi rychlý automobil. Lidé od Škody slibují nejrychlejší mladoboleslavský model v historii. Aktuálně tento titul drží vrcholné provedení Škody Superb 2.0 TSI (206 kW) schopné zrychlit z nuly na 100 km/h za 5,8 s. Dojezd na jedno nabití by se měl pohybovat kolem 500 km, baterie jsou lithium-iontové.
Doporučujeme: Volkswagen Sedric nemá volant ani pedály a vypadá jako housenka
Designově půjde o kombinaci Škody Kodiaq s novými prvky, jakými jsou například propojené přední světlomety. Koncept Vision E zároveň naznačuje podobu Kodiaqu Coupé. V jeho případě je jisté, že dorazí na čínský trh, což potvrdily také nedávné neoficiální informace. Zda se mladoboleslavská X6 objeví i v Evropě, to podle britských kolegů zatím není jisté. Stejně jako skutečnost, kde se připravovaný elektromobil bude vyrábět.