Už posedmé se žáci Středního odborného učiliště Škoda Auto pustili do stavby speciálního prototypu, na kterém mohou demonstrovat svoje dovednosti. Ten letošní nese název Škoda Slavia a je to dvoumístný spider, vzniklý úpravou technického základu Škody Scala.
Karoserie pětidveřového hatchbacku prošla důkladným přepracováním. Podlaha musela být kvůli odstraněné střeše zesílena, aby si celek zachoval potřebnou tuhost, zadní dveře byly zavařené a za sedadly přibyl aerodynamický kryt. Dvacetipalcová kola pocházejí z Kodiaqu RS, brzdy „darovala“ Octavia RS.
Motor 1.5 TSI o výkonu 110 kW i převodovka DSG byly převzaty ze Scaly beze změn. Také přední i zadní náprava, řízení, kompletní elektronika včetně kabeláže i asistenční systémy zůstaly sériové. Nedotčena zůstala také palubní deska, digitální přístrojový panel a infotainment. Přesto interiér působí výrazně odlišně, zejména díky anatomickým sedadlům Sparco a kontrastním bílým detailům. V kožené stěně za sedadly našla místo dvojice basových reproduktorů. Do zavazadlového prostoru se údajně vejdou dvě elektrické koloběžky, jimž Škoda říká po anglicku „skútry“.
Škoda Slavia je dlouhá 4362, široká 1793 a vysoká jen 1410 mm. Váží 1210 kilogramů. Inspirací pro žákovský prototyp se údajně stal závodní vůz Škoda 1100 OHC z padesátých let.