Škoda Slavia: Světovou premiéru slaví druhý model značky Škoda v rámci projektu INDIA 2.0

19.11.2021
přidejte názor
  • Sedan ze segmentu A0, který je v Indii velmi oblíbený, má emocionální vzhled a nabízí velkorysý prostor a mnoho bezpečnostních prvků

  • Úsporné motory TSI, vysoký komfort a moderní infotainment systémy

  • Jméno vozu SLAVIA vzdává hold počátkům společnosti ŠKODA AUTO a zároveň představuje začátek nové éry značky v Indii 

  • Vývoj a výroba probíhá v indické Púně

Nový vůz SLAVIA představuje pro společnost ŠKODA AUTO další krok v rámci projektu INDIA 2.0. Po úspěšném uvedení SUV ŠKODA KUSHAQ je nový sedan druhým modelem značky ŠKODA, který je speciálně určený pro indický trh. SLAVIA bude vyráběna v Indii, míra lokalizace dosahuje 95 %. Díky platformě MQB-A0-IN, kterou vyvinula ŠKODA AUTO speciálně pro indický trh, nabízí SLAVIA bohatou bezpečnostní výbavu a moderní infotainment. Kromě toho se SLAVIA vyznačuje emocionálním designem. Výkonové spektrum motorů TSI sahá od 85 kW (115 k) do 110 kW (150 k). Jméno modelu vzdává hold počátkům společnosti ŠKODA AUTO a zároveň značí začátek nové éry na indickém trhu.

Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO, říká: „Novým vozem SLAVIA zahajujeme další fázi modelové ofenzívy značky ŠKODA v rámci projektu INDIA 2.0. Po úspěšném uvedení vozu ŠKODA KUSHAQ pokrývá SLAVIA další oblíbený segment. SLAVIA je navržena tak, aby přesně odpovídala potřebám indických zákazníků. Vůz se vyrábí v Indii s mírou lokalizace, která dosahuje až 95 %. Jsme přesvědčeni, že díky vozům KUSHAQ a SLAVIA plně využijeme potenciálu, který indický trh nabízí.“

Gurpratap Boparai, generální ředitel společnosti ŠKODA AUTO Volkswagen India Private Limited, říká: „Úspěšné zahájení projektu INDIA 2.0 vozem KUSHAQ jasně ukazuje, čeho lze na indickém trhu dosáhnout díky mezinárodní spolupráci. Kromě stále populárnějších SUV nabízí obrovský potenciál také segment prémiových sedanů, ke kterému se již dlouho hlásíme. Sofistikovaná SLAVIA je symbolem prestiže a stylu. Zároveň představuje novou oblast růstu společnosti ŠKODA AUTO. Díky sofistikovanosti, výkonným motorům a mnoha prvkům Simply Clever se bude ŠKODA SLAVIA líbit nejen náročným indickým zákazníkům, ale najde uplatnění také v ostatních zemích. Jsme přesvědčeni, že ŠKODA SLAVIA bude dále rozvíjet vysoká měřítka, která nastavily vozy OCTAVIA a SUPERB, a pomůže nám dále posílit naše dominantní postavení v tomto segmentu.“

Odkaz na zakladatele společnosti Václava Laurina a Václava Klementa

V roce 1895 začínali zakladatelé společnosti Václav Laurin a Václav Klement v Mladé Boleslavi nejprve s opravami jízdních kol. Brzy poté vyvinuli vlastní bicykly, které od roku 1896 úspěšně prodávali pod názvem SLAVIA. Tato jízdní kola byla na počátku 20. století zárukou spolehlivosti, cenové dostupnosti a vynalézavosti. Jsou to vlastnosti, které i dnes charakterizují Simply Clever filozofii značky ŠKODA. Jméno SLAVIA se brzy stalo synonymem kvality a inovace. Stejné označení měly také motocykly představené Laurinem a Klementem v roce 1899.

Vývoj a výroba vozu probíhá v Indii

Nové modely jsou postaveny na modulární platformě MQB-A0-IN. Jedná se o verzi modulární platformy MQB koncernu Volkswagen, která byla společností ŠKODA AUTO speciálně upravena pro indický trh. Tato platforma již splňuje nové přísnější bezpečnostní a emisní normy platné v Indii. V úzké spolupráci s kolegy z České republiky jsou nové modely z velké části vyvíjeny v Technologickém centru v Púně, které bylo otevřeno na začátku roku 2019. Díky technologickým znalostem mnoha indických zaměstnanců a znalosti místního trhu je tak možné pružně a rychle reagovat na měnící se potřeby indických zákazníků. Z důvodu plánované míry lokalizace až 95 % v oblasti výroby zřídila ŠKODA AUTO ve svém výrobním závodě v Púně novou linku pro vozy na platformě MQB. V další fázi budou vozy vyráběné v Indii vyváženy také do ostatních zemí.

SLAVIA je po SUV KUSHAQ již druhým modelem značky ŠKODA produktové ofenzívy

Sedan ŠKODA SLAVIA je po modelu KUSHAQ, který byl představen v prvním čtvrtletí 2021, druhý nový model značky ŠKODA v rámci projektu INDIA 2.0. V něm zodpovídá ŠKODA AUTO v Indii za všechny aktivity koncernu Volkswagen. Celkem byla do projektu INDIA 2.0 investována jedna miliarda eur. Cílem je díky produktové ofenzívě dlouhodobé posílení pozice značek ŠKODA a Volkswagen na indickém trhu. Do roku 2025 chtějí tyto dvě značky dosáhnout společného tržního podílu ve výši 5 %. Po modelech KUSHAQ, SLAVIA a právě představeném SUV značky Volkswagen bude následovat ještě jeden sedan.

Exteriér: Emocionální, elegantní vzhled s krystalickými prvky

Díky elegantním tvarům a typickému emocionálnímu designovému jazyku značky ŠKODA obohatí SLAVIA nabídku sedanů ze segmentu A0, které jsou v Indii velmi oblíbené. Vůz nabízí velkorysý prostor pro pět cestujících. Objem zavazadlového prostoru činí 521 l. Přední světlomety a zadní světla s typickými krystalickými prvky využívají moderní LED technologii. Chromované designové prvky, dvoubarevná kola z lehké slitiny a specifická plaketa ŠKODA ukazují vysokou kvalitu vozu. Barva karoserie červená Tornado a nový metalický odstín modrá Crystal jsou barvy nabízené exkluzivně na indickém trhu.

Oliver Stefani, šéfdesignér společnosti ŠKODA AUTO, říká: „SLAVIA se vyznačuje, tak jak je pro značku ŠKODA typické, emocionálním designovým jazykem. Vedle vozu KUSHAQ s výrazným a robustním vzhledem představuje nový sedan značky ŠKODA tradiční eleganci v segmentu A0 na indickém trhu. Krystalickými prvky odkazuje na české tradice a chromované prvky například na klikách dveří doplňují jeho osobitý vzhled.“

ŠKODA SLAVIA je klasický sedan ze segmentu A0, který je v Indii velmi oblíbený. Díky délce 4 541 mm se skvěle hodí do indických velkoměst. Zároveň je však díky velkorysému vnitřnímu prostoru typickému pro vozy ŠKODA a zavazadlovému prostoru o objemu 521 l ideálním společníkem pro rodiny. Šířka 1 752 mm a rozvor 2 651 mm podporují pocit prostornosti. Výška vozu činí 1 487 mm. Díky velkému rozvoru, vyváženým proporcím a siluetě evokující kupé působí SLAVIA velmi elegantně. Nový sedan je k dispozici ve třech výbavových stupních Active, Ambition a Style.

Ostře vykreslené linie, čisté plochy a chromované designové prvky

Emocionální designový jazyk vozu SLAVIA s ostře vykreslenými liniemi, čistými plochami a krystalickými prvky navazuje v Indii na úspěšné vozy OCTAVIA a SUPERB. Široká, vzpřímená šestihranná maska chladiče s chromovaným rámečkem a černými vertikálními lamelami zasahuje po stranách k úzkým světlometům. Ve spodní části se nachází nasávací otvor, který se táhne téměř po celé šíři vozu a který po stranách zakončují černé designové prvky ve tvaru písmene C. Záď vozu SLAVIA charakterizuje linie střechy, která klesá směrem dozadu a plynule přechází do víka zavazadlového prostoru. Uprostřed víka se nachází nápis ŠKODA.

Široké víko zavazadlového prostoru a nízká nákladová hrana umožňují snadné a pohodlné nakládání předmětů. Šíři vozu SLAVIA umocňuje zadní nárazník, který má ve výbavových stupních Active a Ambition úzkou černou lištu. Po stranách nárazníku se nacházejí integrované odrazky. Ve výbavových stupních Ambition a Style umocňují celkový dojem chromované prvky. Ve výbavovém stupni Ambition se nacházejí na vnějších klikách a předním nárazníku. Ve výbavovém stupni Style jsou na spodní straně bočních oken a na zadním nárazníku. Výbavový stupeň Style nabízí elektricky ovládané střešní okno. Od výbavového stupně Ambition dodává vozu optické akcenty specifická plaketa s krystalickými chromovanými prvky a nápisem ŠKODA na předních blatnících.

Přední světlomety a zadní světla s LED technologií

U základní verze předních světlometů jsou pro potkávací a dálková světla použita halogenová světla, denní svícení využívá LED technologii. Vrcholná verze předních světlometů má šestihranný LED modul pro potkávací a dálkové světlo a také výraznou ostře řezanou linku denního svícení ve tvaru písmene L. Dvoudílná zadní světla jsou také dostupná ve dvou verzích. Koncové a brzdové světlo využívají již v základní verzi LED technologii a mají typický tvar písmene C. Výbavové stupně Ambition a Style mají ve víku zavazadlového prostoru LED modul pro druhé koncové světlo.

Pět barev karoserie a výběr ze tří kol o velikosti až 16"

V závislosti na výbavovém stupni nabízí SLAVIA několik kol. Součástí výbavového stupně Active jsou 15" ocelová kola s kryty. Výbavový stupeň Ambition nabízí standardně 16" kola z lehké slitiny ve stříbrné barvě. Součástí výbavového stupně Style jsou dvoubarevná 16" broušená kola z lehké slitiny. Zákazníci si mohou vybrat z pěti barev karoserie. Barva červená Tornado a nový metalický odstín modrá Crystal jsou barvy nabízené exkluzivně na indickém trhu. Stejně jako u vozu KUSHAQ jsou i u vozu SLAVIA dále na výběr odstín bílá Candy a metalické laky stříbrná Reflex a Carbon Steel.

Motory: dva úsporné a výkonné motory TSI a tři převodovky

Nová ŠKODA SLAVIA nabízí dva úsporné a výkonné benzinové motory. Oba motory splňují přísnou indickou emisní normu BS6. Svůj výkon standardně přenášejí prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Motor 1,0 TSI o výkonu 85 kW (115 k) je na přání dodáván s šestistupňovou automatickou převodovkou. Vrcholná motorizace 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) je na přání k dispozici se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.

Nová ŠKODA SLAVIA nabízí moderní a úsporné benzinové motory TSI s přímým vstřikováním paliva, které se vyznačují vysokým výkonem a nízkou spotřebou. Základní motor je tříválec 1,0 TSI se zdvihovým objemem 1,0 l a výkonem 85 kW (115 k). Maximální točivý moment činí 175 Nm. Přední kola pohání šestistupňová manuální převodovka. Na přání je k dispozici také šestistupňová automatická převodovka. Standardně dodávaný systém Start-Stop pomáhá snižovat spotřebu paliva a emise CO2.

Vrcholná motorizace generace Evo s technologií aktivního řízení válců

Vrcholnou motorizací nového vozu SLAVIA je 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a s maximálním točivým momentem 250 Nm. Tento motor se standardně dodává s šestistupňovou manuální převodovkou. Na přání může být spojen i se sedmistupňovou převodovkou DSG. Její převodové poměry nabízejí dokonalou kombinaci sportovního a komfortního charakteru. Díky inovativním technickým změnám má tento čtyřválcový motor generace motorů Evo se zdvihovým objemem 1,5 l nižší spotřebu paliva. Turbodmychadlo má variabilní geometrii lopatek, což zajišťuje vysoký točivý moment v širokém rozsahu otáček motoru. Dosavadní litinové vložky válců jsou nahrazeny plazmovým nanášením povrchové vrstvy. Tenká prášková vrstva měří pouhých 150 μm (0,15 mm). Snižuje vnitřní tření, což zároveň snižuje spotřebu paliva a emise. Stejně tak se díky lepšímu rozložení a odvodu tepla ve spalovacím prostoru snižuje i tepelné zatížení motoru. Motor 1,5 TSI je také vybaven technologií aktivního řízení válců (ACT), která automaticky a bez toho, aby to řidič téměř poznal, vypíná při nízkém zatížení motoru dva válce, a dále tak snižuje spotřebu a emise.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?