V roce 2020 chce Škoda Auto v rámci značkového programu ojetých aut Škoda Plus prodat 60 000 vozů a výhledově se dostat až na sto tisíc. Na středečním setkání zástupců společnosti Škoda Česká republika s novináři tu uvedl vedoucí prodeje Jiří Maláček.
Počet ojetin prodaných ve Škoda Plus má trvale vzestupnou tendenci:
- 2016: 35 822
- 2017: 41 990
- 2018: 50 312
- 2019: 54 840
Letošní cíl 60 000 aut odpovídá meziročnímu nárůstu o 9,5 %. Škoda chce podle Maláčka dlouhodobě kultivovat trh s ojetinami a stát se jejich největším prodejcem v České republice, protože „jiný cíl ani mít nemůžeme“, jak řekl.
Pomoci tomu mají i „digitální“ prostředky jako nedávno spuštěný nový web ŠkodaPlus.cz nebo mobilní aplikace umožňující nabídnout ojetinu k výkupu. Ta běžela ve zkušebním režimu, během února by se měla dočkat plošného nasazení. Program Škoda Plus by navíc měl v dohledné budoucnosti nabízet každý dealer značky.
Zároveň chce Škoda ale přimět část soukromých zákazníků, kteří si její modely dosud pořizovali až jako ojeté, ke koupi auta nového. Připravovaná nová varianta Octavie, která nahradí tradiční vstupní výbavu Active, bude údajně vybavená a naceněná tak, aby vedle fleetových odběratelů zaujala i privátní klientelu.
Největším prodejcem ojetin v česku je síť autobazarů AAA Auto. V roce 2019 prodala rekordních 86 000 aut. To shodou okolností téměř přesně odpovídá počtu prvně zaregistrovaných nových škodovek – 85 895. Značka v loňském roce zvýšila svůj tržní podíl v nových autech o 2,17 procentního bodu, na 34,37 procenta.