Škoda představila novou verzi modelu Scala. Provedení na zemní plyn kombinuje zážehový litrový tříválec, manuální převodovku a celkem čtyři nádrže. Tři z nich jsou na CNG, čtvrtá nádrž o objemu pouze devíti litrů je na benzin. Nová motorizace pro mladoboleslavský hatchback dorazí do prodeje ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku.
Stejně jako například u nové Octavie G-Tec už také model Scala G-Tec sází především na zemní plyn. Trojice nádrží, kdy dvě jsou pod zavazadelníkem a třetí pod zadním sedákem, pojme dohromady 13,8 kg plynu. To by mělo stačit k ujetí 410 km. Jinak řečeno, spotřeba tohoto modelu je 3,3 kg CNG na 100 km. Dalších 220 km pak případně obstará provoz na benzin. Celkový dojezd tedy podle oficiálních informací činí 630 km.
Výkon litrového tříválce je 66 kW (90 k), točivý moment vrcholí hodnotou 160 Nm, převodovka je manuální šestistupňová. Údaje o maximální rychlosti a zrychlení Škoda zatím neuvádí, ale ze zkušeností z dlouhodobého testu Ibizy 1.0 TGI dobře víme, že o žádný sportovní expres nepůjde. Vyšší dálniční rychlosti by ale ani pro Scalu v provedení G-Tec neměly být problém.
Výhodou varianty spalující zemní plyn jsou nízké provozní náklady a nižší produkce emisí. Nevýhodou bude naopak vyšší cena a fakt, že nádrže na CNG zmenšují zavazadlový prostor, což je jeden z aspektů, kterými se model Scala chlubí. G-Tec ovšem namísto původních 467 litrů disponuje objemem 339 litrů.
Škoda nabídne novou Scalu 1.0 G-Tec ve výbavách Ambition a Style. Jak už bylo řečeno, zahájení prodeje je naplánované na čtvrté čtvrtletí letošního roku.