Škoda představila modernizovanou Octavii také ve vrcholné verzi RS. Spekulace slibovaly výkon 180 kW (245 k), ale na ten zatím nedošlo. Nicméně standardní zážehová Octavia RS přesto posílila. Její výkon narostl o 7 kW (10 k) na celkových 169 kW (230 k). V rámci faceliftu se tak z Octavie RS230 stalo základní provedení.
Doporučujeme: Faceliftovaná Škoda Octavia už má svou cenu. Pod 400 000 Kč ji nekoupíte
Vrchol točivého momentu přeplňovaného motoru dosahuje hodnoty 350 Nm. V praxi dosprintuje omlazená Octavia RS v provedení liftback s manuální převodovkou z nuly na 100 km/h za 6,7 s. Nejvyšší rychlost je 250 km/h. Alternativou k manuálu zůstává šestistupňový dvouspojkový automat DSG.
Stejně jako dříve si budou moci zájemci pořídit Octavii RS také se vznětovým motorem 2.0 TDI. V jeho případě se ale nic nezměnilo, takže stále nabízí 135 kW (180 k) a 380 Nm. Akceleraci z nuly na 100 km/h zvládne tato varianta za 7,9 s a nejvíce se rozjede na 232 km/h (uváděné hodnoty opět platí pro liftback s manuální převodovkou). Dieselovou verzi bude možné doplnit o pohon všech kol.
Doporučujeme: Škoda Octavia v úpravě JE Design — 300 koní, 258 km/h a až o 65 mm nižší podvozek
Octavia RS dostala v rámci faceliftu také upravený podvozek. Ten je oproti předchůdci o 15 mm nižší, rozchod kol na zadní nápravě narostl o rovné tři centimetry. Další změny pak najdeme v oblasti designu. Kromě trochu kontroverzního řešení se čtyřmi světly má RS přepracovaný přední nárazník s většími otvory pro přívod vzduchu. Jiné jsou rovněž koncové svítilny. Interiér nově nabídne (za příplatek) sportovní sedadla kompletně čalouněná Alcantarou.
Pokud se dřívější spekulace potvrdí, dostane tato upravená základní Octavia RS ještě rychlejší variantu s výkonem 180 kW (245 k) a elektronicky řízeným diferenciálem na přední nápravě. Ten totiž aktuální tisková zpráva v souvislosti se standardní Octavií RS vůbec nezmiňuje.