Škoda představila nové provedení Octavie G-Tec. Místo původní čtrnáctistovky je nově základem motor 1.5 TSI. Díky tomu má Škoda Octavia G-Tec 2019 vyšší výkon. Zvýšil se také objem plynu, který můžete natankovat, čímž stoupl dojezd na CNG. Tyto novinky ale doprovází také některá omezení. Octavii G-Tec koupíte výhradně s karoserií kombi a s automatickou převodovkou DSG. Dá se proto očekávat, že nová varianta bude dražší.
Motor 1.5 TSI je ve verzi G-Tec naladěn na 96 kW (130 k). Nabízí tedy o 15 kW (20 k) více než předchozí model. Octavia G-Tec modelového roku 2019 nově navíc používá hned tři nádrže na CNG. Dvě kompozitové jsou umístěné pod zavazadelníkem. Třetí (ocelová) se nachází před zadní nápravou.
Dohromady bude možné natankovat až 17,7 kg plynu, čímž dojezd v tomto režimu stoupne na 480 km. Naopak nádrž na benzin bude mít objem pouze 11,8 l. Možnost ujet na jedno tankování přes tisíc kilometrů je tak minulostí. Jak bylo řečeno, Škoda Octavia G-Tec už nebude dostupná s manuální převodovkou. Zájemci si mohou vybírat z výbav Active, Ambition a Style. Přesné ceny automobilka zatím nezveřejnila.
Fungování systému jako takového se nemění. Pokud je v autě CNG, vůz jede na CNG. Na benzin přejde ve chvíli, kdy plyn dojde. Řidič nemá možnost manuálního přepínání, stejně jako tomu je u naší dlouhodobě testované Ibizy 1.0 TGI, která totožný systém spalující CNG dostane také.
1.5 TSI G-Tec | 1.4 TSI G-Tec | |
---|---|---|
Výkon motoru | 96 kW/130 k | 81 kW/110 k |
Objem nádrží na CNG | 17,7 kg | 15 kg |
Objem nádrže na benzin | 11,8 l | 50 l |
Dojezd na CNG | 480 km | 410 km |