Aktualizováno (1. 10. 14:00)
Po ranním úniku prvních fotografií zveřejnila Škoda všechny materiály týkající se modelu Kodiaq RS. Velké překvapení se opravdu nekoná. Přesně podle očekávání je pod kapotou dvakrát přeplňovaný naftový dvoulitr naladěný na 176 kW (240 k) a 500 Nm. Standardem je sedmistupňové DSG a pohon všech kol. Tabulka technických údajů pak slibuje také adaptivní tlumiče.
Akcelerace z nuly na 100 km/h proběhne za 7,0 s (7,1 s u sedmimístného provedení), nejvyšší rychlost činí 220 km/h. Zajímavé je, že výška v případě verze RS oproti standardnímu provedení narostla, nicméně zde budou zřejmě důvodem větší použité disky. Za pozornost stojí také hmotnost. Dosud nejsilnější diesel (140 kW) váží 1752 kg, hmotnost Kodiaqu RS je i s řidičem 1880 kg, respektive 1913 kg u sedmimístného provedení.
Jednou ze zajímavých novinek Škody Kodiaq RS je systém Dynamic Sound Boost. Nový je ale pouze v kontextu mladoboleslavské automobilky, protože jde o systém, který už dlouhou dobu známe od Audi. Zjednodušeně řečeno je k výfuku připojen „reproduktor“, takže vůz zvenku zní mnohem sportovněji. Na trhu by se nejostřejší varianta modelu Kodiaq měla objevit začátkem příštího roku.
Níže si můžete prohlédnout kompletní tabulku technických údajů:
Technické údaje | Škoda Kodiaq RS |
---|---|
MOTOR | |
Konstrukce: | vznětový čtyřválec, uložený vpředu napříč |
Plnění: | přeplňování dvojicí turbodmychadel |
Zdvihový objem válců (cm3): | 1968 |
Vrtání x zdvih (mm): | 81,0 x 95,5 |
Kompresní poměr: | 15,5 :1 |
Ventilový rozvod: | DOHC, 4 ventily na válec |
Nejvyšší výkon (kW/min-1) | 176 / 4000 |
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): | 500 / 1750-2500 |
Převodovka: | sedmistupňová dvouspojková |
Poháněná kola: | všechna čtyři, mezinápravová spojka |
JÍZDNÍ VÝKONY | |
Akcelerace 0-100 km/h (s): | 6,9 (7,0 v sedmimístné verzi) |
Nejvyšší rychlost (km/h): | 221 (220 v sedmimístné verzi) |
Spotřeba paliva město/mimo/kombinovaná (l/100 km): | 7,4/5,8/6,4 |
ROZMĚRY A HMOTNOSTI | |
Délka (mm): | 4699 |
Šířka bez zrcátek (mm): | 1882 |
Výška (mm): | 1685 |
Rozvor náprav (mm): | 2790 |
Rozchod kol vpředu (mm): | 1579 |
Rozchod kol vzadu (mm): | 1567 |
Poloměr otáčení (m): | 5,8 |
Provozní hmotnost bez řidiče (kg): | 1805 |
Nejvyšší přípustná hmotnost (kg): | 2460 |
Objem zavazadlového prostoru (l): | 231/530/1945 |
Objem palivové nádrže (l): | 60 |
PODVOZEK A PNEUMATIKY | |
Podvozek vpředu: | vzpěry MacPherson |
Podvozek vzadu: | víceprvková náprava |
Řízení: | hřebenové s elektromechanickým posilovačem |
Brzdy vpředu: | ventilované kotouče |
Brzdy vzadu: | kotoučové |
Standardní rozměr pneumatik vpředu: | 235/45 R20 |
Standardní rozměr pneumatik vzadu: | 235/45 R20 |
Na postupném odhalování modelu Kodiaq RS si dala Škoda hodně záležet, když v posledních měsících postupně uvolňovala různé detaily, fotky interiéru a tak podobně. Konec tohoto nekonečného upozorňování na chystanou premiéru přišel trochu dříve, než automobilka zamýšlela, neboť se na internetu předčasně objevily oficiální fotky odhalující tuto novinku v celé kráse. Jak se vám nový Kodiaq RS líbí?
Design žádné velké překvapení nepřinesl, protože je podle očekávání na první pohled hodně podobný provedení Sportline. Kodiaq RS ovšem přijede na dvacetipalcových kolech a navíc dostane samozřejmě také loga RS. V interiéru očekávejte sportovní sedadla nebo digitální přístrojový štít.
Doporučujeme: Abt začal nabízet chiptuning pro Škodu Kodiaq. Na Kodiaq RS ale nestačí
Další podrobnosti budou následovat v horizontu hodin. Pokud Škoda nezveřejní všechny informace ještě dnes, pak se tak stane nejpozději zítra krátce po poledni, kdy začíná pařížská tisková konference. Jak je v dnešní době dobrým zvykem, tu můžete sledovat v přímém přenosu.