Severní smyčka Nürburgringu málem stála život Nikiho Laudu a Jackie Stewart ji slavně překřtil na „Zelené peklo“. Dnes se na obtížné, 20,8 km dlouhé trati s více než 70 zatáčkami, záludnými horizonty a výraznými změnami příčného sklonu dráhy „velké“ závody už nejezdí. Nürburgring je ale oblíbenou vývojovou laboratoří automobilek a také marketingovým nástrojem. Časem odsud se rádo pochlubí Porsche, Alfa Romeo nebo Subaru. Ale Škoda?
Doporučujeme: Časy na Nürburgringu nevypovídají o tom, jestli je auto zábavné, říká Hyundai
Česká značka má v rámci skupiny Volkswagen za úkol vyrábět rodinná auta s velkou užitnou hodnotou. Třeba takový Kodiaq. Ten ale teď přichází v rychlé verzi Kodiaq RS a Škoda se rozhodla zdůraznit její sportovní kvality výkonem na Nürburgringu. Své modely tam značka testuje běžně. Tentokrát je to ale poprvé, kdy zveřejňuje nejrychlejší čas na kolo v rámci komunikační kampaně k novému modelu.
Za volant SUV poháněného motorem 2.0 biTDI 176 kW (240 k) neusedl nikdo menší než Sabine Schmitzová. Závodnice, moderátorka automobilových pořadů a jediná žena, která kdy vyhrála 24 h Nürburgringu. Na sedadlo spolujezdce usedl vedoucí produktové řady Compact František Drábek, který za vývoj Kodiaqu RS zodpovídá.
Doporučujeme: Škoda Trekka a Škoda Kodiaq – Takhle vypadá rozdíl více než 50 let v praxi
Výsledných 9 minut 29,84 s dělá z Kodiaqu RS nejrychlejší sedmimístné SUV na Severní smyčce. Přiznejme si ale, že v absolutních číslech to nijak oslnivý výsledek není. Rychlejší byl třeba už Jaguar S-Type Diesel, se kterým zajela shodou okolností opět Schmitzová před 14 lety čas 9:12, Opel Zafira OPC (8:54) nebo Chevrolet HHR SS (8:43,52). Dnešní ostré hatchbacky a rychlá SUV pak zajíždějí časy i hluboko pod osm minut.
Škoda Kodiaq RS byla při rekordním pokusu stále maskovaná. Světovou premiéru ohlásila automobilka na říjen, kdy se koná autosalon v Paříži.