[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek
-
Škoda Karoq bude lákat kromě jiného na svou velikost
-
Rozměrově nejbližšími soupeři jsou Nissan Qashqai, Mitsubishi ASX a samozřejmě dvojče Seat Ateca
-
Dalším lákadlem Škody Karoq je bohatá nabídka motorizací
Zanedlouho zahájí Škoda dodávky svého nového kompaktního SUV. V této souvislosti aktualizujeme náš starší článek, ve kterém jsme porovnali nový Karoq s vybranými konkurenčními modely.
Model Karoq přichází coby náhrada úspěšného Yetiho. Oproti němu je větší a samozřejmě v mnoha ohledech modernější. Už pouze tyto skutečnosti budou na českém trhu pro spoustu lidí důvodem, proč tohoto nováčka automaticky pořídit. Karoq ale nabízí řadu pádných argumentů také při srovnání s přímou konkurencí.
Doporučujeme: Škoda Karoq debutovala ve Stockholmu. Je to vlastně zkrácený Kodiaq
S konkurencí je to ale složitější. Protože se všichni výrobci snaží vyplnit i ty nejmenší mezery na trhu, začínají se jasné hranice mezi segmenty trochu ztrácet. Karoq je větší než malé crossovery typu Peugeotu 2008 nebo Renaultu Captur, ale je zase menší než SUV typu Peugeotu 3008, Kia Sportage nebo Volkswagen Tiguan. Mohl by tedy oslovit oba druhy zákazníků, což lze počítat jako jeho další plus.
Rozměrově nejblíže Škodě Karoq jsou modely Nissan Qashqai a Mitsubishi ASX. Samozřejmě pokud nebudeme počítat technicky téměř identický Seat Ateca. Asi není potřeba zdůrazňovat, že oba japonští soupeři v aktuálních variantách dosluhují. Nissan už důkladný facelift svého bestselleru představil, Mitsubishi v Ženevě odhalilo nový Eclipse Cross. Ani jedna z těchto novinek ale zatím na trhu není.
Doporučujeme: Ženeva 2017 — Mitsubishi Eclipse Cross dorazí na trh až za rok
Porovnání základních rozměrů Škody Karoq a dalších sedmi soupeřů najdete v první tabulce:
Délka (mm) | Šířka (mm) | Výška (mm) | Rozvor náprav (mm) | |
---|---|---|---|---|
Škoda Karoq | 4382 | 1841 | 1605 | 2630 |
Fiat 500X | 4248 | 1796 | 1600 | 2570 |
Mazda CX-3 | 4275 | 1765 | 1535 | 2570 |
Mitsubishi ASX | 4355 | 1810 | 1640 | 2670 |
Nissan Qashqai | 4380 | 1806 | 1595 | 2646 |
Opel Mokka X | 4275 | 1781 | 1658 | 2555 |
Seat Ateca | 4363 | 1841 | 1611 | 2630 |
Suzuki S-Cross | 4300 | 1785 | 1585 | 2600 |
Jak je vidět, Karoq patří mezi nejdelší a zároveň má jednu z nejširších karoserií. Silnou stránkou je také rozvor náprav, přestože Qashqai i ASX nabízejí ještě lepší hodnoty.
Pro řadu zákazníků je velmi důležitým údajem objem zavazadelníku, což je zároveň věc, na které si Škoda dlouhodobě zakládá. Ať už si vezmete Octavii, nebo třeba Kodiaq, vždy dostanete obří objem prostoru určeného pro přepravu různého harampádí. Karoq na tom není jinak:
Objem zavazadelníku (l) | Max. objem zavazadelníku (l) | |
---|---|---|
Škoda Karoq | 479-521 | 1810 |
Fiat 500X | 350 | 1000 |
Mazda CX-3 | 350 | 1260 |
Mitsubishi ASX | 488 | 1219 |
Nissan Qashqai | 401 | --- |
Opel Mokka X | 356 | 1305 |
Seat Ateca | 510 | 1604 |
Suzuki S-Cross | 440 | 1269 |
Vzhledem k soupeřům nabízí Škoda Karoq také bohatou paletu motorizací. K dispozici budou dvě zážehové a tři naftové možnosti, přičemž ke všem si můžete případně dokoupit automatickou převodovku. V kombinaci s motorem 1.5 TSI a se vznětovými dvoulitry pak lze sáhnout také po pohonu všech kol.
Doporučujeme: Škoda Kodiaq vs. 10 dalších SUV — Srovnání klíčových vlastností
Níže v tabulce najdete porovnání základního litrového tříválce 1.0 TSI s podobně výkonnými konkurenčními jednotkami. Za pozornost stojí především srovnání s Mazdou CX-3. Zatímco Škoda k výkonu 85 kW (115 k) používá přeplňovaný litrový tříválec, Mazda k výkonu 88 kW (120 k) využila dvoulitrový atmosférický čtyřválec.
Max. výkon (kW/k) | Točivý moment (Nm) | Zrychlení 0-100 km/h (s) | Nejvyšší rychlost (km/h) | Komb. spotřeba (l/100 km) | |
---|---|---|---|---|---|
Škoda Karoq 1.0 TSI | 85/115 | 200 | 10,6 | 187 | 5,3 |
Fiat 500X 1.6 e-torq | 81/110 | 152 | 11,5 | 180 | 6,0 |
Mazda CX-3 2.0 Skyactiv-G | 88/120 | 204 | 9,0 | 192 | 5,9 |
Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC | 86/117 | 154 | 11,5 | 183 | 5,7 |
Nissan Qashqai DIG-T 115 | 85/115 | 190 | 10,6 | 185 | 5,6 |
Opel Mokka X 1.6 | 85/115 | 155 | 12,5 | 170 | 6,6 |
Seat Ateca 1.0 TSI | 85/115 | 200 | 11,0 | 183 | 5,2 |
Suzuki S-Cross 1.0 Boosterjet | 82/112 | 170 | 11,0 | 180 | 5,0 |
Na závěr ještě jednou srovnání motorizací, tentokrát základních dieselů. Stejně jako v předchozím případě platí Karoq i zde za jeden z nejrychlejších modelů. Pokud vás ale zajímá především spotřeba, nejdete na trhu úspornější možnosti.
Max. výkon (kW/k) | Točivý moment (Nm) | Zrychlení 0-100 km/h (s) | Nejvyšší rychlost (km/h) | Komb. spotřeba (l/100 km) | |
---|---|---|---|---|---|
Škoda Karoq 1.6 TDI | 85/115 | 250 | 10,7 | 188 | 4,5 |
Fiat 500X 1.6 MJT | 88/120 | 320 | 10,5 | 186 | 4,1 |
Mazda CX-3 1.5 Skyactiv-D | 77/105 | 270 | 10,1 | 177 | 4,0 |
Mitsubishi ASX 1.6 DI-D | 84/114 | 270 | 11,5 | 180 | 5,0 |
Nissan Qashqai dCi 110 | 81/110 | 260 | 11,9 | 182 | 3,8 |
Opel Mokka X 1.6 CDTi | 81/110 | 300 | 11,9 | 181 | 3,9 |
Seat Ateca 1.6 TDI | 85/115 | 250 | 11,5 | 184 | 4,3 |
Suzuki S-Cross 1.6 DDiS | 88/120 | 320 | 12,0 | 180 | 4,1 |