Zatímco některé automobilky (a celé koncerny) řeší problémy s klesajícím odbytem a plnými sklady, trápí veleúspěšnou českou automobilku Škoda opačné starosti. Zájem o SUV Kodiaq a Karoq je tak veliký, že je v současných kapacitách nestíhá automobilka vyrábět a čekací lhůty se protahují na více než půl roku.
Výsledkem je například stěhování části výroby Karoqu do Německa, kde má Volkswagen v továrně v Osnabrücku (bývalá karosárna Karmann) trochu volných kapacit. Ale to nestačí, Škoda potřebuje další. Řešením by mohl být některý ze smluvních výrobců, jako například rakouská Magna Steyr či finský Valmet.
Doporučujeme: Čím a jak jezdili Češi na dovolenou za socialismu a dnes?
Jenže i tito výrobci už mají dnes poměrně vytížené kapacity. Valmet najímá dalších 1000 lidí kvůli výrobě nových Mercedesů s pohonem předních kol a crossoveru GLC, Magna Steyr se připravuje na výrobu sportovních roadsterů BMW Z4 a kupé Toyota Supra. V Magně Steyr se navíc montuje také Mercedes třídy G, BMW řady 5 a Jaguary E-Pace a I-Pace a její kapacity jsou už docela zaplněné.
Automotive News uvádějí, že Škoda dokonce zvažuje stavbu nové továrny mimo Českou republiku, ale automobilka to oficiálně potvrdit nechce. Poptávka po SUV Karoq a Kodiaq a rostoucí zájem v Číně napovídají, že by Škoda podobným tempem mohla už v roce 2025 vyrábět dva miliony aut za rok. V současné době je česká automobilka po značce Porsche druhou nejziskovější značkou celého koncernu Volkswagen.