Vlákno názorů k článku Škoda Favorit byla nejlepší auto socialistického bloku. Zde je důkaz od Petr - Ty první roky výroby byly rozvrzaný herky už...

Petr (neregistrovaný)
Ty první roky výroby byly rozvrzaný herky už při výjezdu z prodejny. Nejlepší auto socialistického bloku na konci 80. let byl dle mého názoru Wartburg 1,3 s motorem VW. Měl jsem 3 tato auta a s Favority se také něco najezdil, tak můžu srovnávat. Wartburg byl lepší po všech stránkách.
Petr (neregistrovaný)
Nemyslím si. Rámová konstrukce měla něco do sebe, např. při nárazu se jednalo o podstatně bezpečnější řešení. A na rozdíl od favorita to bylo pohodlné a mnohem prostornější auto, které v tom čtyřtaktu nežralo trávu kolem silnice (viz např. dodatečné předělávky automatických sytičů u těchto prvních favoritů).
Surcuf (neregistrovaný)
Tak ponechme stranou původní hlučný,celým "vozem" vibrující dvoutakt....... a zaměřme se na pohodlí a konstrukci,sedadla,výbavu,řazení pod volantem,nulovou pasivní bezpečnost.............nelze prostě vůbec srovnávat, koncepce W 353 pocházela z 50.let, DTTO žebřinový rám, žádné def. zóny apod. po čelním nárazu měla posádka motor na klíně......, no a o designu snad netřeba ani hovořit.....
Petr (neregistrovaný)
Wartburg 1,3 neměl nikdy řazení pod volantem a určitě byl mnohem pohodlnější než uskákaný favorit. Bohužel už měl středový panel, na rozdíl od W353, ale místa pro nohy stále mnohem více než ve favoritu. Že neměla sedadla boční vedení, s tím se ani favorit nepředal. Hluk od motoru byl vyšší ve favoritu, aerodynamický pak samozřejmě ve wartburgu. Měl rozšířený rozchod kol, takže i ten podvozek byl proti W353 lepší. Těch jsem měl celkem 8, tak můžu srovnávat. Přední brzdy wartburga byly shodné se Škodou 130. Ten VW motor, konstrukčně velmi podobný, byl pak i ve felicii 1,6. Motor na klíně? Nevím, spíš bych řekl, že by se urvala budka od rámu ze silentbloků. Čelní nehody wartburga 1,3 jsem neviděl (W 353 jsem viděl shořet, benzínová hadička byla první věcí, kam šel náraz v motorovém prostoru).Čelní nehody favorita či felicie a jejich následky snad není třeba popisovat. Samozřejmě ale z dnešního pohledu jsou oba relikvie minulosti, jen mi přišlo jako nesmysl, že favorit bylo nejlepší auto východního bloku.
eurošík (neregistrovaný)
Wartburg 1.3 po 152700 vyrobených ks skončil v apríli '91 pre nepredajnosť. Tento beznádejne zastaraný voz, aj napriek VW motoru, mal v porovnaní s Favoritom 136L nižší výkon, vyššiu spotrebu, nižšiu max.rýchlosť, na 100 km/h mu to trvalo viac, horšiu aerodinamiku, bol ťahší, menej uviezol, iba 4 rýchl.prevody a nemal homologizáiu pre západné Nemecko. Niečudo, že sa dopredával až do podzimu toho roku.Ten chudáčik by uspel v porovnaní možno tak s Oltcitom.