Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Škoda Favorit byla nejlepší auto socialistického bloku. Zde je důkaz. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
Petr (neregistrovaný)
Wartburg 1,3 neměl nikdy řazení pod volantem a určitě byl mnohem pohodlnější než uskákaný favorit. Bohužel už měl středový panel, na rozdíl od W353, ale místa pro nohy stále mnohem více než ve favoritu. Že neměla sedadla boční vedení, s tím se ani favorit nepředal. Hluk od motoru byl vyšší ve favoritu, aerodynamický pak samozřejmě ve wartburgu. Měl rozšířený rozchod kol, takže i ten podvozek byl proti W353 lepší. Těch jsem měl celkem 8, tak můžu srovnávat. Přední brzdy wartburga byly shodné se Škodou 130. Ten VW motor, konstrukčně velmi podobný, byl pak i ve felicii 1,6. Motor na klíně? Nevím, spíš bych řekl, že by se urvala budka od rámu ze silentbloků. Čelní nehody wartburga 1,3 jsem neviděl (W 353 jsem viděl shořet, benzínová hadička byla první věcí, kam šel náraz v motorovém prostoru).Čelní nehody favorita či felicie a jejich následky snad není třeba popisovat. Samozřejmě ale z dnešního pohledu jsou oba relikvie minulosti, jen mi přišlo jako nesmysl, že favorit bylo nejlepší auto východního bloku.