Brázdil (neregistrovaný)
Bohužel jsem měl tu čest s ním jezdit. Okna šla stahovat jen do poloviny, zatáčky to proskákalo, předek se kroutil jak užovka a v zimě se z něho stával nedobytný trezor. Jedné plus byl rychlý náběh topení.
Surcuf (neregistrovaný)
.....což je dáno koncepcí a platí dodnes, 120-ka měla motor vzadu nad hnanou nápravou a tak při jízdě do kopce tlačila většina váhy vozu na hnanou nápravu, tedy jela jako tank, totéž se stane, pokud moderní vůz s motorem vpředu a hnaným předkem otočíte a budete couvat, jen fyzika............., u vozů s motorem vpředu a hnaný zadkem (starší BMW,Sierry,Žiguly) to pochopitelně nefunguje.
Petr (neregistrovaný)
Ty první roky výroby byly rozvrzaný herky už při výjezdu z prodejny. Nejlepší auto socialistického bloku na konci 80. let byl dle mého názoru Wartburg 1,3 s motorem VW. Měl jsem 3 tato auta a s Favority se také něco najezdil, tak můžu srovnávat. Wartburg byl lepší po všech stránkách.
Petr (neregistrovaný)
Nemyslím si. Rámová konstrukce měla něco do sebe, např. při nárazu se jednalo o podstatně bezpečnější řešení. A na rozdíl od favorita to bylo pohodlné a mnohem prostornější auto, které v tom čtyřtaktu nežralo trávu kolem silnice (viz např. dodatečné předělávky automatických sytičů u těchto prvních favoritů).
Surcuf (neregistrovaný)
Tak ponechme stranou původní hlučný,celým "vozem" vibrující dvoutakt....... a zaměřme se na pohodlí a konstrukci,sedadla,výbavu,řazení pod volantem,nulovou pasivní bezpečnost.............nelze prostě vůbec srovnávat, koncepce W 353 pocházela z 50.let, DTTO žebřinový rám, žádné def. zóny apod. po čelním nárazu měla posádka motor na klíně......, no a o designu snad netřeba ani hovořit.....
Petr (neregistrovaný)
Wartburg 1,3 neměl nikdy řazení pod volantem a určitě byl mnohem pohodlnější než uskákaný favorit. Bohužel už měl středový panel, na rozdíl od W353, ale místa pro nohy stále mnohem více než ve favoritu. Že neměla sedadla boční vedení, s tím se ani favorit nepředal. Hluk od motoru byl vyšší ve favoritu, aerodynamický pak samozřejmě ve wartburgu. Měl rozšířený rozchod kol, takže i ten podvozek byl proti W353 lepší. Těch jsem měl celkem 8, tak můžu srovnávat. Přední brzdy wartburga byly shodné se Škodou 130. Ten VW motor, konstrukčně velmi podobný, byl pak i ve felicii 1,6. Motor na klíně? Nevím, spíš bych řekl, že by se urvala budka od rámu ze silentbloků. Čelní nehody wartburga 1,3 jsem neviděl (W 353 jsem viděl shořet, benzínová hadička byla první věcí, kam šel náraz v motorovém prostoru).Čelní nehody favorita či felicie a jejich následky snad není třeba popisovat. Samozřejmě ale z dnešního pohledu jsou oba relikvie minulosti, jen mi přišlo jako nesmysl, že favorit bylo nejlepší auto východního bloku.
eurošík (neregistrovaný)
Wartburg 1.3 po 152700 vyrobených ks skončil v apríli '91 pre nepredajnosť. Tento beznádejne zastaraný voz, aj napriek VW motoru, mal v porovnaní s Favoritom 136L nižší výkon, vyššiu spotrebu, nižšiu max.rýchlosť, na 100 km/h mu to trvalo viac, horšiu aerodinamiku, bol ťahší, menej uviezol, iba 4 rýchl.prevody a nemal homologizáiu pre západné Nemecko. Niečudo, že sa dopredával až do podzimu toho roku.Ten chudáčik by uspel v porovnaní možno tak s Oltcitom.
Ladislav (neregistrovaný)
No, kdyby si Žák odpustil kecy s chlebem a jinýma kravinama celkem obstojný článek. Nechť si lulínek vzpomene na kvalitu potravin a jejich normy a srovná je s těmi dnešními- stačí se podívat na A dost. No, ale dnes se amerikanizujeme, tak, jak jsme to dělali za bolševika- to jsme se zase rusili. Mno póodstatně méně. A Škodovka ? Co je na ní českého krom toho, že byla sestavena v montovně ? Dal jsem si tu práci a prohledal tejď Fabiu, která bya zakoupena 15.3.2018- všude logo AUDI, VW atd. A pro Surcufa- W.Churchil bylo největší hovado I. světové války- Galipoli a II. světové války- hlavně po kapitulaci Německa. To on prosazoval svého Donitze- válečného zločince a gaunera. Nebýt Amíků, kteří rázně práskli pěstí do stolu, pozatýkali vládu hitlerovských pohrobků a odstavili toho nixmochra od spojenců. A Anglie- ještě minulý rok splácela Půjčku a pronájem Američanům. l.m.
Ladislav (neregistrovaný)
Ještě drobnost pro diskutující, doopravdy si myslíte, že návrh vozidla co se týče rozložení hmotnosti je tak le jednoduchý ? Ó nikoliv, kdo někdy slyšel o výpočtu matematického těžiště vozidla mi dá za pravdu. A od chvíle, kdy tohle zjísíte matematicky operujete pouze s tím. Kdo někdy slyšel o pevnosti a pružnosti začne uvažovat o prostorových skořepinových svařencích a jejich konečné tuhosti. A to podstatné - kdo někdy slyšel o ocelích tzv. TRIP, tedy s Transformačně induktivní plasticitou, ten bude uvažovat o karosářských výliscích. Ještě bych do toho zaplandal svařitelnost - tzv. Uhlíkový ekvivalent. Už někdo viděl, že karoserie se bodově svařují s předehřevem ?? Který z diskutéru mi tedy řekne, jak to automobilky dělají, že poradí svařit vysokopevnostní oceli bez toho, aby ve svárech praskaly ? Jednoduše, tavný svarový bod, prodleva proudový skok žíhání mikrookolí svaru a odjezd. Takže pojďme diskutovat o vaření guláše na ohni a vyserme se na konstrukci a kinematiku pohybu kolových vozidel. Delší čas jsem to studoval na vyšce a ´dakujem, zase nič neviem. l.m.
Ladislav (neregistrovaný)
Pro Surcuf tak, jak to tedy dělají. Popiš to. No žel bohu, utrpěl jsem dvě. Teda jednu a Postgradual. Pokud budeš chtít, zašlu notářsky ověřené kopie. Co ty na to, co ty máš vlastně za vzdělání, že se skrýváš za tuto mimochodem hloupou skartku. Taky pouze ZŠ ? Zřejmě asi ano, jinak by jsi vystupoval pod křestním jménem. Ale urážet anonymně, to by ti šlo, žeáno. K tomu - všichni, kdo tohle čtou si myslí své. Hotovo. l.m.
Kuliferda (neregistrovaný)
Marná reklama skodofky je nejlepší,nejspolehlivější,nejbezpečnější....na západě jsou pitomci že nekupuji tyto levná auta..:( pro mě je to obyčejné průměrně auto radši Ford,Renault.....