Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Škoda 1203 se často rozbila už cestou z Mototechny. Dnes slaví padesátku. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
Vašek (neregistrovaný)
Spousta omylů a pohádek! Na novém voze šly řadit rychlosti obvykle pěkně, ovšem všichni soukromí majitelé vozů koupených od soc. firem dostali už do rukou stroj, který byl odepsaný a už ho nikdo nechtěl ani generálkovat, takže podle toho to vypadalo. Kvalty se daly opravit vymezením vůlí na táhlech a správným seřízením kulisy v převodovce. Pak tam šly jako v každém jiném autě dobře, při pečlivé práci i nádherně. Motor byl slabší, ovšem pro účel, pro který byly tyto vozy původně určené, dostačující. To že někomu klekl, bylo dost často tím, že s Š 1203 někteří řidiči závodili až moc. Znal jsem jednoho zásobovače a ten měl limit 20 000 km, do naježdění tohoto počtu zničil každou, jeho rekord byla přetržená klika ve 12 000 km. Dostával vždy nová auta v provedení 5 míst nebo skříň a vždy přeseřídil karburátor aby jezdila tak o 20 km/h více a pak dělal rekordy do Brna, Bratislavy nebo Košic. Zkuste jezdit s dnešními vozy téměř stále rychlostí o 20 km vyšší, než je v dokladech zapsaná maximální rychlost a uvidíte, že vydrží také velmi málo. Jen mimochodem, Žuk, Nysa a IMV měly velmi podobné motory o obsahu 2,1 až 2,4 l a převodovky, které byly třírychlostní, první dva vozy byly polské, poslední rumunský.