Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Škoda 1200/1201: Před 70 léty se Škoda odpíchla od předválečných konstrukcí. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
Miloslav (neregistrovaný)
Taková malá zajímavost k rozměrům kol. Všechny 1200,1201 a 1202 měly rozměr 6 x 16. Pouze sedan měl patnáctky. Tuhle maličkost jsme objevili s otcem, který od nemocnice koupil vyřazenou sanitku. Na DI mu ji ale odmítli dát na "bílé SPZ" bez toho, že by vyměnil karoserii. A tak ačkoliv jsme původní sanitku pečlivě předělali na STW, tak bílá čísla nedostala. Proto otec sehnal karoserii sedan a tu jsme posadili na rám. 1. závada byla v tvrdém pérování. Sanitka byla o 3/4 metru delší a tak měla zesílené zadní listové péro. Když jsme sehnali původní na sedan a vyjeli, tak první plný rejd se ozvaly pneumatiky které dřely o karoserii. Nejprve jsme se to snažili řešit zvednutím na rámu, ale nakonec jsme museli koupit 5 nových patnáctkových kol. Ono nám už trochu napovědělo to, že jsme rezervu nemohli dát tam, kam patřila a vozili jsme ji volně v kufru. Jinak sedan měl mezi čelními skly anténu. Tu jsme už nesehnali a tak se díry po ní musely zavařit a zahladit. U převodovek byla také určitá odlišnost. První měly jednotku a dvojku nahoru a dolu. Novější ji měly ale tak, že se musela páka zmáčknout směrem k přístrojovce a volně nahoru a dolu byla trojka a čtyřka. Také kontrolka fungovaly jinak. Olejová kontrolka svítila když motor mazal a bila zelená. Později (1202) už měla tachometr jako Octavie a tak kontrolky byly červené. Ta olejová v noci silně oslňovala a tak se muselo měnit čidlo. Další zvláštnost byla tehdy v polarizaci. Kostra + a kabely -. To vše se později předělávalo na dnes již běžné uspořádání. Baterie byla tehdy obrovská...snad 72 Ah