Odpověď na názor
Odpovídáte na názor k článku Škoda 1200/1201: Před 70 léty se Škoda odpíchla od předválečných konstrukcí. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
Miloslav
(neregistrovaný)
12. 9. 2022 19:19
Taková malá zajímavost k rozměrům kol. Všechny 1200,1201 a 1202 měly rozměr 6 x 16. Pouze sedan měl patnáctky. Tuhle maličkost jsme objevili s otcem, který od nemocnice koupil vyřazenou sanitku. Na DI mu ji ale odmítli dát na "bílé SPZ" bez toho, že by vyměnil karoserii. A tak ačkoliv jsme původní sanitku pečlivě předělali na STW, tak bílá čísla nedostala. Proto otec sehnal karoserii sedan a tu jsme posadili na rám. 1. závada byla v tvrdém pérování. Sanitka byla o 3/4 metru delší a tak měla zesílené zadní listové péro. Když jsme sehnali původní na sedan a vyjeli, tak první plný rejd se ozvaly pneumatiky které dřely o karoserii. Nejprve jsme se to snažili řešit zvednutím na rámu, ale nakonec jsme museli koupit 5 nových patnáctkových kol. Ono nám už trochu napovědělo to, že jsme rezervu nemohli dát tam, kam patřila a vozili jsme ji volně v kufru.
Jinak sedan měl mezi čelními skly anténu. Tu jsme už nesehnali a tak se díry po ní musely zavařit a zahladit.
U převodovek byla také určitá odlišnost. První měly jednotku a dvojku nahoru a dolu. Novější ji měly ale tak, že se musela páka zmáčknout směrem k přístrojovce a volně nahoru a dolu byla trojka a čtyřka. Také kontrolka fungovaly jinak. Olejová kontrolka svítila když motor mazal a bila zelená. Později (1202) už měla tachometr jako Octavie a tak kontrolky byly červené. Ta olejová v noci silně oslňovala a tak se muselo měnit čidlo. Další zvláštnost byla tehdy v polarizaci. Kostra + a kabely -. To vše se později předělávalo na dnes již běžné uspořádání. Baterie byla tehdy obrovská...snad 72 Ah
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM