T (neregistrovaný)
Proc by to mel byt vtip? Je mraky technologii, ktery kopiroval nebo kupoval zapad. Co unikatni konstrukce Tatra jak osobnich tak nakladnich? V oblasti strojirenstvi byli cesko vzdycky vyspele. Uz od dob rakouska-uherska a i za komunistu. Nechapu proc nekdo nadava jen tak z principu ze to nekde slysel i kdyz o tom nic nevi. Vymyslela se tady spousta dobrych veci a nema smysl je zhazovat jen kvuli tomu jakej byl rezim. To je ubohost a neznalost. Ja nejsu zastance komunistu ale nevidim duvod proc shazovat dobry veci jen proto ze ti ucitelka na zakladce ktera sama byla nejvetsi komunistka dnes vyklada jak bylo vsechno strasny. Ti odbornici a inzenyri co tady vymalezli tolik vynikajicich veci by si pred tebou mohli tak maximalne odplivnout.
Jura (neregistrovaný)
Jednoznačný souhlas, pokud jsou argumenty PRO tak těch PROTI je podstatně víc a jsou mnohem zásadnější než několik pseudovýhod. Mně osobně nejvíc dostává argument že je to jako Porsche. Osobně ani nechápu kam až lezou ceny když se jedná o veterána kde bych u dobrého kusu čekal tak třetinovou cenu zbytek je poplatek za nostalgii protože mimo ČR se s tím nikde moc parády nenadělá.
darko (neregistrovaný)
koncepce "vše vzadu" byl těžký krok vedle,který si ve škodovce záhy uvědomili.Všechny další prototypy měli již moderní koncepci vše vpředu.Jenže v rámci úspor se dalších 20 let vyráběly pouze varianty na MBčko. Nastupojící Favorit v té době byl již zastaralý a nebýt VW,dopadla by Škoda jako AvtoVaz,čili vyráběl by dalších 15 let facelift Favorita a pak napodobeniny západních aut.Soudruhům můžem jenom poděkovat že automobilový průmysl v ČSSR uzemnili až téměř do agonie.
Ivo (neregistrovaný)
Libor: 2x uložená kliková hřídel? Sorry, ale větší blábol jsem neslyšel. Když už, tak třikrát, a navíc toto řešení přetrvalo do doby první fabie, kde tyto motory byly jedny z nejlepších. Samozřejmě v šedesátých letech nebyly takové technologie, respektive byly, ale nedostupné.
Jirka (neregistrovaný)
Na tahdejší dobu velice dobré jízdní vlastnosti. Stejnou koncepci měly vozy Renault. O praskání hlav nic nevím. GO motoru se běžně dělaly cca po 120 tis. km. Bylo to tím, že v té době nebyly dostupné lepší materiály pro velkovýrobu. Solidní auta, které opravil slušný kutil.
Jiří Černošek (neregistrovaný)
Jirka . MB 1000 jsem měl 17 let . Vše jsem si opravoval sám včetně generálky motoru, byla to tenkrát pro mě příjemná zábava a autíčko jezdilo dál jak pila.Dokonce jsme vyjeli v zimě plně naloženi a bez řetězů až na Praděd.
V.Strejc si (neregistrovaný)
Dělali jsme s bráchou Prahy a pár věcí na mb1000 a měla najeto 150000 a to jezdil celou dobu na M6A a benzín napůl se syntetickým ředidlem pac to měl z fabriky.a taky jsme měli Renaulty R8 a myslím že škodovka byla konstrukčně pozadu co se týče podvozku brzd i motoru a taky bylaR8 o pět kilo lehčí atd.se zadním náhonem a motorem vzadu byla sranda skoro drifty.krasny vzpomínky.
Hugo Rybín (neregistrovaný)
Zdravím Vás, motoristé, musím také přispět s trochou do mlýna. Měl jsem Š 100L a Š120LS. Na svoji dobu to byly pro mě dobré vozy, protože jsem si dokázal hodně věcí udělat. Seřídit motor na cestě nebyl žádný problém. Ve Švýcarsku u "stodvacítky" odešlo ložisko v předním kole, tak jsem poslal rodinu na špacír, z kufru jsem vyndal ložisko a stahovák a další pořebné věci a ložisko jsem vyměnil. Kolemjdoucí jenom "čuměli". Pravda, že jsem kufry,bágly atd. vozil na střeše, protože kufr byl narvaný nahradnímy díly a dvěma kanystry s benzínem. Ložisko u stodvacítky byla jediná závada za celou dobu existence toho auta. U stovky vůbec nic. Naštěstí jsem byl asi prozřetelný, protože jsem si udělal spoustu fotografií těchto aut a s nostalgií si je prohlížím. Toť vše. Díky za vaší trpělivost.
Richard (neregistrovaný)
To že se dal motor dozadu také souviselo se spoluprací s Renoltem, který postykl technologie na výrobu samonosné karoserie. Jinak se dá namátkou jmenovat například Fiaty 500,600,850,126 . Renolty R 8.10 . NSU Prinz,Tatra Tatraplán, 603,613 .VW Brouk + Mikrobus a hlavně na FINÁLE VŠECHNY MODERNÍ FORMULE 1 !!!!! A našlo by se.
Sovák (neregistrovaný)
Napište prosím, že to bylo komunistické auto, které nestálo vůbec za nic a nic zajímavého na něm nebylo. My jsme to tak četli a poslouchali posledních skoro třicet let a tak prosím držte prosím svoji propagandistickou linii a nemaťte znovu lidi, aby měnili své názory. My co jsme to auto měli, víme svoje, jak dobré to auto bylo a jak levné to auto bylo a nikomu to neřekneme, aby jsme nebyli osočováni z propagace komunizmu.
Jarda (neregistrovaný)
Š 1000 MB bylo bezvadné auto na svou dobu. Měl jsem 6 roků starou ojetinu r. v.1968 a nadělala neskutečných služeb. Bez problémů a poruch sjela dle tehdejších možností Evropu od Rujány po Turecko. Krásné 3 roky služeb a zábavy s autíčkem za dostupnou cenu pro téměř každého 25 letého kluka který toužil po autě. Opravy jako tlumiče ,svislé čepy,výfuk,brzdy zvládala většina řidičů svépomocí za přijatelnou cenu náh.dílů. No tehdy u nás super auto!!! Ahoj.
Ywosheck (neregistrovaný)
No, levné "embéčko" nebylo, první stály 43 tis. Prostor pod zadními sedadly jsme všichni využívali k náhradním součástkám (palec, víko rozdělovače, lanka, termostat, kable ke svíčkám, apod.). Se slzou v oku vzpomínám na výměnu plynového lanka v 11 večer v zatáčce pod lampou! :-) Hotovo za 5 minut, všichni po odpolední už doma, tak jsem nepřekážel. Ale bylo esteticky krásné, tvarově vyvážené!
Jarda (neregistrovaný)
Nové embéčko vzhledem k tehdejším výplatám levné opravdu nebylo. Ale 5 - 6 leté ojeté se dalo pořídit celkem levně. G. O. motoru mě potkala asi ve 130 000km,ale s kamarádem mechanikem to vyřešilo něco kolem 3 000 Kč. Ty náh. díly hlavně do zahraničí jsme vozili fakt asi všichni.
Honza Víšek (neregistrovaný)
I Já jsem měl MB 1000 a dodnes je pro mě srdeční záležitostí, koupil jsem 13 roků starou ( po renovaci karoserie) a jezdil jsem s ní dalších 13 let , neměl jsem problém v zimě vyjet na zasněžené kopce , kde se jiná auta otáčela a vracela, ač nejsem automechanik , neměl jsem problém sestavit po výbrusu motor a sám ho vyměnit, na pohled pěkné auto na svou dobu prima. Dnes ,věrný značce Škoda musím do servisu při výměně pitomé žárovky. Nostalgicky si občas zanotuji s I. Mládkem jeho písničku "Mé zlaté embéčko...."
Josef (neregistrovaný)
Jezdil jsem ve třech Š 100 a s MB 1000 jsem neměl tu čest jezdit. A pokud budu hodnotit, tak tyto auta měla největší slabinu v korozi karoserie a podvozku. Všechna měla nejeto více než 120 tis. km, a žádné Š 100 nechutnal motorový olej tak jako je tomu u ŠKODA OCTAVIE COMBI 1,6 již při 150 tis. km a je to složitost sama. A to nyní všichni bojují za ochranu životního prostředí. Jednoduchost je pečetí pravdy a ostatní je lež. Ta jednoduchost se už nenosí. A o dalším se už rozepisovat nebudu, oni to postsoudruzi ve ŠKODOVCE ví jak to všechno je a proč to tak dělají.
Hofi (neregistrovaný)
I já měl Škoda 100 rok 1969 a vše v pohodě až na korozi, ale v garáži se to v klídku vyvařilo a jezdilo se dál. Můj otec si koupil Škodu 100 rok výroby 1976. Jezdil sní otec, brácha a já. najelo se nějakých 150000 kma bez GO jen opět koroze, ale vyvařilo se to a jezdilo se dál. pak se prodala a kamarád sní najezdil dalších mnoho km než ho nalitej chlap naboural tak, že to byla totálka. Říkali jsme jí Jetidom. Stále na ní vzpomínám rád. Nikdy nás nenechala ve štychu.
Milivoj (neregistrovaný)
Mel jsem 30 starou, ihned po zakoupeni odrbanou na kov, vystrikanou i v dutinach resistinem, v rohu podlahy u ridice a spolujezdce vyvrtane diry, aby se na podlaze nedrzela voda v blatnikach prisroubovane kryci gumy, aby kameny resistin neomlatily. Po triceti letech byla netknuta bez jakychkoliv oprav a udrzby kastle. Nakonec upadlo zadni kolo, skoncil jsem na strese a sla do srotu. Jezde mam ve skleoe ventilator, prepinace, zadni sklo....
Jirka (neregistrovaný)
Mmochodem , trochu z ruky ale asi souvisi. V tech letech 60 70 leta byla JAWA svetova spicka a Frantisek Stastny vedl v te dobe mistrovstvi sveta nekolikrat v motocyklech 250 350 a 500 ccm . To jen pro ty s mlekem na brade co si mysli ze v CSSR se zilo na stromech a zralo se rukama z koryt.
Jirka (neregistrovaný)
Prvni prispevek se nejak ztratil , tak jeste jednou. S 1000 MB pamatuji jako maly hosik. RV asi 67 tusim . Papa invalida mel spojku predelanou na ruku a sice mu to udelali z rucni brzdy od Moskvice a fungovalo to. Dost to rachtalo ale fungovalo. Otevirani nadrze pred spolujezdcem , moje cestna uloha pri tankovani. najel s tim vic nez 200000 km bez nejaky oprav , jen jednou ta spojka tusim. lanko od plynu opravdun jednou prasklo , oprava tak na 10 minut. Pod a za zadni sedadla se moc pohotovostniho materialu neveslo , tak jeste v zadnich blatnicich vevnitr vytvoreny al kapsy . V nic strategicky material ulozen , vcetne oleju atd... Pocitam ze s necim takovym prijet dnes na STK tak to tam s nekym slehne. Ovsem doba byla takova. Bez problemu Rujana a cele CSSR projete v dobach prazdnin. Auto doslouzilo , tedy tady v r 83 , kdy si koupil S 105 , tu nejlevnejsi verzi s hadrovymi madly . Penez moc nebylo. 1000 koupil za 5000 jisty kutil , vyvaril a jeste okolo r 90 jsem ho v tom vidal se pohybovat. Vynikajici auto dodavam na zaver. Vcetne plata vajicek za zadnim oknem take takova ceska klasika te doby. proste normalne jezdilo a fungovalo. A vo tom to bylo a je .
matěj (neregistrovaný)
Jděte v řiť.Byli jsme mladí a důležité bylo jezdit! Jestli to byl chrysler nebo stalinovi sáně nám bylo fuk.Benzín byl levnej HIV ještě daleko tak jaképak starosti o tom jestli je to náhon vředu či vzadu atd. spíš nás zajímala lůžková úprava.Ahoj Matěj.
Jirka (neregistrovaný)
Asi je to otázka názoru a vlastenectví (tedy podpory rozvoje rozkradeného potencionálu prumyslu v ČR).Bohužel, dnes vše co bylo dobré před převratem 1989 bylo špatně. Takže ¨dnes máme, co jsme chtěli¨ a komu patří naše Škodovka? Kdo na tom vydělává? Obávám se, že všechny české nápady vydělávají zejména Němcům, kterým (určitě bez finanční podpory) za hubičku prodali předchozí činitelé.
Jiří Němčík (neregistrovaný)
Nechci shazovat mnohé vynikající České konstruktéry, kteří bohužel měli tu smůlu, že měli svázané ruce i pusu Komunistickými pohlaváry a proto nemohli ve světě dosáhnout ještě více. Ovšem v tomto článku mi připadá Škoda 1000 a i další řady až příliš přeceňované. Možná by pomohlo srovnání s jinými značkami té doby a pak bychom i vykulili někdy oči.
Alenka (neregistrovaný)
Pánové, když jsem poznala v roce 1978 svého manžela, měl tohle šikovné autíčko, u kterého ovšem právě snížil hlavu. Byli jsme mladí, nějaká koroze nám byla ukradená, hlavně když to jelo. A že to jelo jako fík, to je bez debaty. Zajížděla jsem ho já, předjížděla jsem i nafoukané patnáctistovky žigulíky.... sice se třásly všechny plechy, ale stálo to za to!!!! :-)
jindra (neregistrovaný)
Mám taky pěkné vzpomínky na Š-100. Hravě zvládnutelná běžná údržba i seřízení motoru, spolehlivá v provozu. I když jsem vozil vlečné lano, nikdy jsem ho nemusel použít. A k tomu plynovému lanku- byl tam kus drátu a ten jsem si vozil sebou(a asi 2krát vyměňoval, praskl vždycky těsně za plyn. pedálem). Bylo ale nutno vozit sebou na delší cesty dost náhradních dílů. Na svou dobu pro nás dobré auto. Když jste ale jezdili dost i v zimě, tak pokud jste si "nevylepšili" spodek karosérie a blatníků proti korozi, tak to brzy bylo děravé.
Marta (neregistrovaný)
Tatínek měl Š100 MB r.v.1966. V r. 1968, kdy nás soudruzi pustili na Západ, jsme s ní objeli Švýcarsko, Itálii a Rakousko. Vyjela na jeden zátah celou Hochalpenstrasse, zatímco mercedesy a bavoráky vařily, taktéž švýcarský Furkapass.
Miloš (neregistrovaný)
MB 1000 jsem měl r.v.1966 a koupil jsem jí z druhé ruky v roce 1968 a prodal jsem jí v roce 1988 a jezdila dalších 8 roků. Když mi odešel skelet karoserie v roce 1983, tak jsem v Mototechně koupil nový za 5 360,-Kč a dovezli mi ho před garáž a odvezli si ten starý.Auto bylo po krabicích a všechno jsem zgenerálkoval vylepšil jsem přední osu z dílů na Š 100 a všechno jsem vrátil do toho nového skeletu.Jediný šroubek nezůstal, který bych neměl v ruce. Jen mě mrzelo,že jsem se nechal po dalších 5 letech ukecat a dal jsem na předek blatníky a haupnu s masku z Š100. Byl to takový hybrit ale jezdil jsem dál.Najezdil jsem na tom autu ročně kolem 40 000km takže celkem za těch 20roků roků by to dělalo 800tis,km ale měl jsem souběžně ještě R-8 a Š 110 na kterých jsem najel skoro 100tis.km. Jezdil jsem a jezdím stále dost ale auto na kterém bych najel víc jak 600tis.km jsem už další neměl. Na těch nových jsem najel do 200tis a jsou neopravitelná, nevyměním sám ani svíčku bez vybaveného zázemí které pochopitelně nemám za ty statisíce ne-li miliony. Měl jsem tedy možnost v té době jezdit jak MB tak i R-8 které bylo hlučnější ale koncepce motoru vzadu byla stejná a stejně dobrá k jízdám po staveništích ale i do hor kam jsem jako jeden z mála vyjel. Kufr v předu byl k tomu, aby byl vždy plný věcí co jsem potřeboval pro sebe a k práci. Ve své době to bylo velice podařené a moderní auto.
Radim (neregistrovaný)
Melo to hodně do sebe ta doba. Jako mladí kluci jsme se na tech autech učili jezdit a spravovat je. Nikdo nas nic neucil ,ale meli jsme zajem touhu si opravit cokoliv,uvazovat logicky u práce.mam strach kam se řítime v dnesni hektické dobe.porad se neco zlepšuje ale za jakou cenu? Pritom si myslim že daleko vetsi požitek je svezení s MBeckem než novou oktavkou. K cemu to vsechno?
Pepa (neregistrovaný)
Něco k těm zázrakům techniky. Byl jsem tehdy kluk a my jsme měli Š100, strýc Š110L a jeden náš známý Wartburg 311/900 (výroba od roku 1956 nebo 1957?). Koncepce W311 vycházela tuším z DKW9 (IFA9) a měla vše vpředu. Na dlouhé cesty jsme si půjčovali W311 - oproti našim škodám neskutečný luxus. Auto bylo oproti škodě uvnitř tichunké, měkučké, rádio, krásně aerodynamické a zátah i oproti Š110 neskutečný i když obsah byl myslím o 100 až 200ccm menší, ale výkon stejný a úložný prostor neuvěřitelný. O modelové řadě již v té době je škoda mluvit - kombi, plátěná střecha, zásahovka i do terénu, coupé, atd. O tom, že vše vzadu bylo moderní se dá hodně pochybovat a o dostupnosti dílů ještě více. Proč tedy v Eisenachu, kde také vybudovali nový závod neměli s díly na vše vpředu problém a pokračovali s tím i v dalším modelu a další automobilky. Protože naši vládní činitelé byli návštěvníci řitních otvorů a pokud se něco nezdálo ruským opilcům, tak jim hned vlezli až do té řitě! Se vším vpředu mohla škodovka být bezkonkurenčním lídrem celé Evropy.
Jirka (neregistrovaný)
Jsem mechanik a na skodovkach jsem pracoval. Hlavne motory. Bylo mi 25 let a skodovku jsme meli v rodine a zavistive pokukovali po Oplech, Renaultech, Fiatech a ostatnich zapadnich autech. Skoda neni spatne auto a urcite motorove lepsi nez Peugeot, Renault a Fiat dohromady. Ovsem zdaleka to neni auto o kterem se bych mluvil v superlativech. Nejvice me bavi zdejsi komentare jak vyborne auto to bylo, ale stejnym dechem vsichni mluvi o omezenem prostoru, kvuli vozeni nahradnich dilu. V Montrealu, kde se pouziva v zime hodne soli, karoserie nevydrzi ani 2 sezony a teprve kdyz jsem zacal pracovat na Volvech, BMW, Mercedesech, Fordech, Chevy a dalsich, jsem poznal jak ma opravdu auto vypadat a fungovat. Skodovka je jako auto dobry standart ale za mazlicka bych ho nepovazoval.