Misapes (neregistrovaný)
Kdepak, ten dědek nebude nikdy. Zaprvé proto, že se těžko najde "něco" takového, co by se s "tím", chtělo množit, za druhé proto, že vlastní hloupost "postiženého" to velice často vyřeší jednou pro-vždy, bez možnosti "restartu".. A Robíku, ty dávej ve škole lepší pozor, jůůů..?!! Ať tam nejsi za troubu. kockopes - je lepší být malý vzrůstem, než chudý duchem. A požádej fotra, ať ti za mne jednu lískne..
Jan Světlík (neregistrovaný)
Proboha, proč škoda peněz?? Nejlépe zhodnocené, já ji koupil před 10 léty a zdesetinásobila se její hodnota... Navíc je to krasavice. Otevřete oči, kolik tam je chromu. 4 dveře, tlakově litý hliníkový, lehký blok motoru, pohonná jednotka vcelku - žádné kardany!! Unikát 60sátých let Motor budoval 40 let komunismus a skončil ještě jako nezmar ve Fábiích. Takový náskok
Skoda ano (neregistrovaný)
Bohužel to vypadá, že nemáte ani trochu ponětí, jak se vyvíjí ceny takových aut. A v tom případě už vůbec nechápu, proč máte potřebu anonymně exhibovat pod takovými články místo toho, aby jste pochválil něčí práci a nadšení. Možná vám to dojde, až za pár let budete své auto prodávat s velkou ztrátou narozdíl od lidí, kteří takové krasavce budou prodávat s velkým ziskem.
Honza (neregistrovaný)
Raději bych byl, kdyby jezdili taková auta a jezdilo se pomaleji, než kdejaký frajer s nejnovějším modelem auta, které dokáže jet přes 200, ale bohužel si tihle řidiči neuvědomují, že okresky a dálnice nejsou závodní dráha.. každý z těchto řidičů má certifikát na rychlou jízdu a jak to dopadá. Vždy říkám, že pokud se ten dotyčný někde zabije sám, budiž, ale vždycky vezmou někoho s sebou. A upřímně - takovému člověku bych odepřel jakoukoliv pomoc a zdravotní péči. Děláš to vědomě, pomoc nečekej. Poslední 3-4 roky je to na cestách čím dál horší. Někdy se mi zdá, že jsem snad jediný, kdo dodržuje předpisy. A to nemluvím jen o rychlosti, ale předjíždění přes plnou, před zatáčkou apod. je také čím dál častější jev. Jinak k MB - krásné auto, přeji hodně šťastných kilometrů. :-)
Vašek (neregistrovaný)
Dobrý den, Honzo, díky. No, ono srovnávat bezpečnost dnešních aut a embéčka, to se asi ani nedá. Pravděpodobně bude moderní auto bezpečnější i ve výrazně vyšší rychlosti, než Š 1000 MB, ale s tím musí člověk počítat. Já jezdím fakt opatrně a snažím se volit trasu tak, abych jel spíš nějakou vedlejší silnicí a nebyl brzdou provozu.
J.P. (neregistrovaný)
I já jsem vlastnil Š1000 MB a to konkrétně tento model R. V. 1965 bílé barvy s víčkem nádrže pod znakem. Zdědil jsem ji po otci. Nejlepší auto jaké jsem kdy měl. Dodnes, když si vzpomenu jak jsem ji dal do šrotu, dal bych si přes hubu. Ten kdo tvrdí, že to byl krám, ji určitě nikdy nařídil.
skodafil (neregistrovaný)
Ze je Vam to lito chapu, ze to bylo nejlepsi auto uz ne. Sentiment by nemel prehlusit zdravy rozum. Tohle bylo zastarale uz jako nove auto Pisu to z vlastni zkusenosti jako majitel nekolika podstatne zajimavejsich starych aut, ktere bych ale presto jako nejlepsi auta nepovazoval.
georgis 51 (neregistrovaný)
V čem bylo zastaralé. Renault R 8 bylo podobné koncepce a podobných parametrů. Nemůžeš to porovnávat s dnešní dobou. Jsem automechanik v důchodu takže o tom něco vím. A neporovnávejte to s Německem. Tam jim po válce postavili průmysl Turci. Ale ten článek není o politice.
Tak mozna erko felicia nebo rapid tot vse,,ale zigul byl zigul (neregistrovaný)
.no..auto katastrofa,,ale lepši než zrudnost typu š 100,nebrzdilo,nejelo,netopilo,nesedelo v zatackach,hlučné jak cyp a hnilo..zahranični auta byla,hezká,vyspělá,technicky na urovni a zajímavá.Už pitomej brouk byla pecka oprotitomu co produkovala MB..Bohužel český pepik nerozumí technice,proto má za modlu tyto paskvily,nevi co bylo dobre auto..Dnes je skodovka na dobre urovni,,ale pouze a jen díky audi,ktere vymyslelo vše co mělo někdy vahu a hodnotu v automobilovem prumyslu,jinak paradoxně většinu značek bych už dnes postavil mimo zakon,,za to co dnes produkuji,,diky jejich absolutnimu neumu a hlouposti zakazniku co jejich podbizive , poruchove sunty nakupuji,,jen diky nablblemu nevkusnemu dizajnu ve jmenu ekologie a lepsich zítřků...brr
andy (neregistrovaný)
Moc pěkná Také jsem vlastnil.byla z roku 1968 od prvního majitele orig.barva.velmi zachovalá.bohužel jsem prodal.nebyl čas na renovaci.mrzí mne dodnes prodej.přeji pánovi hodně štěstí s tak krásným autem.jsem pamětník.když se poprvé objevili na silnici.a vůbec ne špatná auta.drobnosti zlobili.ale opravu zvládl skoro každý.to dnes u těch předražených plných elektroniky pekáčů nehrozí.
škoda plechů (neregistrovaný)
Můj děda embéčku často nadával a říkal: Moje Blbost a nebo Dodo: dodělej doma a naprosto souhlasím s příspěvkem, že to auto bylo otřesné, nebrzdilo a netopilo a každou chvíli se muselo něco opravit..Nakonec na to asi už neměl nervy a koupil Simcu 1301, která byla ještě o pár let starší, ale jako auto bylo o několik tříd výš a každý pak chtěl s dědem jezdit na výlety ;)
Vašek (neregistrovaný)
Dobrý den, "Moje Blbost", to jsem nikdy neslyšel, pěkné. Pokud jde o brzdy, na mém autě jsou kompletně nové, auto brzdí přiměřeně a jsem s nimi opravdu spokojený. Ono je to dáno i extrémně nízkou váhou celého auta (z dnešního pohledu). Je pravda, že jsem nikdy nebrzdil auto plně obsazené, to by už asi nebyla taková hitparáda. Zdravím Vás.
Sam (neregistrovaný)
Stejnou barvu táta kupoval 12 prosince 1964 - horká novinka -vyrábět se začalo v srpnu nebo září. Prvně jsme museli řešit shánění Fridexu, takže až do vánoc táta musel vždy po jízdě vypustit vodu z chladiče a z topení - 2 kohouty. Byli jsme s ním 2 x v Jugoslávii v 1966 a 1968, v Bulharsku v 1970 a v NDR 1972, Pak jsem se na něm po autoškole naučil jezdit. Pravda i přes nátěry spodku to přece jen rezavělo atak jako desetileté jsme ho docela dobře prodali a koupili Žigili 2101. Rád na něho vzpomínám, když jsem ho rozpálil po čerstvě otevřeném úseku D1 od Kývalky z kopce k Brnu na 140 km/h - to byla rychlost.
Vašek (neregistrovaný)
Dobrý den, Same, moc pěkné. Díky. No, také si myslím, že embéčko muselo být už tenkrát (a co teprve dnes) absolutně nevhodné na dálnici. Ideální je pro něj je pohodová jízda po klikaté okresce rychlostmi mezi 60 - 80 km/hod. "Pětka" mnohem později u jinak velmi problematických Š 125, příp. Š 130, to musel být ohromný pokrok. Ona i delší čtyřka by se šikla, ale v mém autě je vše "při starém".
Pavel (neregistrovaný)
Za komousu sem ji vlastnil takže ji jezdil... Ty slzy co tu nad ní tečou sou z nevědomosti a naivity... Byl to klump a stále se něco podelalo... Vsici se toho zbavovali.... Pokud si to někdo pořídí jako veterána... prosím ala tvrdit jak byla spolehlivá, fantastická, krásná a já nevím co ještě... je nesmysl a je třeba si uvědomit že stále jsou mezi vama pánové co si pamatuji velmi dobře motorismus v ČSSR..
Medik (neregistrovaný)
Moje řeč. Tyhle šroty jsem taky provozoval. Poslední šel z baráku, jak děcka začala vyčuhovat hlavičkama nad sedačku - myslím že to byl tak rok 2000. Byla to vývozní 1100 na papírech MB1000 s motorem a nápravama ze 120. prostě takovej přůřez Boleslaví za 30 let :-) A z jedné š100 mám ještě schované invalidní řízení. S tím klumprem jsem naučil hodně lidí řídit. seděl jsem vedle, ruku na páce a kdykoliv jsem to zastavil - rukou :-) No a výměna hadic v zimě na dálnici, když praskly, sesedání posádky na jednu stranu, když praskla brzdová trubka (zánovní) a já v případě nouze byl ochoten obětovat pravou část vozu na třební o domy, startováání byl hlavně v zimě rituál a než se to ohřálo, tak se člověk naučil dvojhmat nohou, kdy se brzdilo a zároveň držel plyn, bagáž se skládala jako tetris i pod nohy cestujících, topení bylo víc pro ozdobu a ofuk předního okna takovej, že bylo lepší vystrčit hlavu ven. No a to nemluvím o elektrice - objímky, které ztrácely kontakt, neklépe v mlze a před policajtem. Tragický výkon motoru....... Jo, ale jedno pozitivum bych měl. Ten náhon na zadek a motor v zádu byly v zimě úžasný na blbnutí. No, i v létě po dešti na trávě. To se to točilo dokola a byla sranda. A ještě ten železnej nárazník. Opravdu ještě dokázal fungovat jako nárazník ane, že po dotyku s druhým vozem mám škodu za 30 tisíc na součeasné plastomr.ce , když do nárazníku nacpou polovinu elektroniky a chlazení.
Vašek (neregistrovaný)
Dobrý den, Vaše komentáře, že "ofuk předního okna takovej, že bylo lepší vystrčit hlavu ven" a "dvojhmat nohou" mě opravdu pobavily. :-) Topení je určitě slabina tisícovky, což mi ale dnes už nevadí, protože auto provozuji jen od jara do podzimu za pěkného počasí. Pěkný den.
Jan Světlík (neregistrovaný)
A ještě jeden luxus: Přijelo se k benzince, spolujezdec potáhl páčku, otevřelo okno a do r. 72 se řeklo " za 50,- Kč", po Zdražení na 4,-Kč/l potom "za stovku". Bez vystoupení z auta. A k vozu stačil jeden klíč! Na zapalovaní i dveře stejný!! Š 100 měla dva, stopětka tři!! Tak to valili komouši - ostuda
Vašek (neregistrovaný)
Dobrý den, Honzo, já mám k tomuto embéčku klíčky dva - od dveří řidiče a od zapalování každý jiný. Myslím si, že je to tak správně, protože oba klíčky mám i "původní", ovšem zda jsou opravdu původní, to nemohu tvrdit na 100%. . Zajímavá věc, zkusím se zeptat kamarádů, jak oni to mají.
Pavel (neregistrovaný)
Jednu neoriginalitu jsem našel na fotce motoru: karburator měl automatický sytič ovládaný dvěma trubičkami zaústěnými do výfukového potrubí. Teplý vzduch ohříval bimetalovou pružinu ta uzávirala po chvíli jízdy sytič. Zadrhavalo to a moc dobře nefungovalo a v dalším modelu byla na středový tunel u řidiče umístěna páčka s bovdenem na ruční ovládání sytiče. Pavel
Vašek (neregistrovaný)
Dobrý den, Pavle, ano, máte pravdu, karburátor se ovládá jednou z páček na středovém tunelu, viz vložený článek "nepůvodní věci". Auto má také nepůvodní vnitřní zrcátko, které patří na novější embéčka. Správně v autě má být takové úplně malé, které mám a na jaře je vyměním. Domnívám se, že původní pan majitel zrcátko kdysi vyměnil z praktických důvodů, aby lépe viděl dozadu. Pěkný den.
Lukáš (neregistrovaný)
Škoda 1000 to bylo ještě jednoduché auto. Taky jsem ji kdysi měl. Když se tam něco rozbilo, tak mi k opravě stačilo pár klíčů, závitníků a kalibrů https://www.kalibry.cz/ a opravil jsem si všechno sám. S autem, který mám teď už si sám neporadím, tak musím jezdit do servisu.
Zdeněk (neregistrovaný)
Parádní článek, super auto! Sám mám rok 1967 :-) Tyhle krasavci po prvních majitelích jsou nejlepší. Jinak původní nepůvodní je dle mě fuk jako celek to vypadá famozně. Ty zažloutlý kapky blinkrů a zadní světla mají docela kouzlo, ale u sebe na autě bych to nechtěl, mně se líbí když se to řádně leskne :-) Já jsem nedávno dodělal jednu věc, kterou u této vidím jako jediný nedostatek a to zadní zástěrky. Ty s červeným znáčkem škoda jsou top :-) Ať se daří a MB zdar :-)
Gy (neregistrovaný)
Nechápu proč na to hned musí každý nadávat. Ano, západní auta byla někde jinde, mělo to hodně chyb, ale dnes už je to přeci úplně jedno. Dnes už je to jenom nedělní koníček pro radost. Tak proč tolik zlosti? :-)