Matoušek Luboš (neregistrovaný)
Tenhle článek psal naprostý ignorant. Výrazy jako škorše, nebo okruhové erko - co to má být? V životě zřejmě neslyšel o 130RS, která neměla kromě skeletu karoserie se 110R nic společného. Jako pamětníkovi mě z těchhle dnešních rádoby motoristických novinářů jde mráz po zádech - co si ještě v budoucnu přečteme? Bůh s námi!
Michal Röschl (neregistrovaný)
Zdravím, podle mě je to jedno z nejhezčích Coupé,co se kdy vyrobilo-jezdím s MB CLK 208 a Alfou 159;ale pokud mám to štěstí,že to občas zahlídnu na silnici,/konkr. hrášková zelená/,tak se vždycky ohlídnu a "slintám".
Štros Václav (neregistrovaný)
Když někdo z vás mladých o něčem píše, měl by se dokonale informovat a to u odborníků. Spoustu informací nesouhlasí. Jsem rád, že se tyto výrobky Škodovky nepomlouvají jen proto, že se vyráběly za minulého režimu. Všechna auta vyráběná do typů Š 1O5 a 12O byla ve své kategorii ve světě konkurenceschopná a to nejen svoji cenou!
Kodýtek Bohumír (neregistrovaný)
Kde jste žil mistře? ? ? Nejhorší auta na světě -Škodovky 100 , 110, 105,120 ! Znáte auta z té doby ,která by byla horší ? Motor vzadu chladič vpředu dlouhé potrubí pod vozem -téměř jako F1.Otevřete motorový prostor kde je místo ještě na jeden motor ale zavazadlový prostor s bídou pojme malý kufr.Dále je nemožné z této motorové pastičky vyrobit kombi -tak pište něco o konkurenceshopnosti !
Michal (neregistrovaný)
Se Š100 i 110R jsem jezdil.Škorše je pitomost.Autor si to nejspíše vymyslel.R nikdy na okruzích ,ale ani v rallye nejezdila.To až 130RS.Ten byl Erku trochu podobný.Autor,jako správný ignorant asi věří,že šedesátníci a starší ztratili paměť
Miloš (neregistrovaný)
Jen pro zajímavost. V roce tuším 1972 byl Josef Srnský s erkem ve třídě A2 1150 mistr republiky v soutěžích a myslím, že hned následující rok v téže třídě byl Oldřich Brunclík mistr republiky na okruzích. To pokud mě paměť neklame.
Václav Dostl (neregistrovaný)
První závodní okruhovou verzí byla Škoda 120, (neplest s pozdější 120). Jako první měla ve stejné karoserii jako 100/11O ( 4 dveře) chadič ve předu a výdechy nahoru do kapoty. Závodily v Brně při Mistrovství Evropy cestovních vozů v roce 1972, nebo 1973 ( nebo tak nějak, přesně již nevím). S seriovou Š 100 byl problém , že rezivěla téměř okamžitě, košické plechy byly velmi náchylné
cyklista (neregistrovaný)
To je zas blábol. V době, kdy automobilky u malých aut přešly na motor vpředu a přední náhon, komanči už neměli peníze na žádnou modernizaci, tak udělali jen facelift tisícovky, která sama o sobě ve své době nepřinesla nic nového a vypadala jako kopie voklswagenu, který jako jeden z mála zůstal u motoru vzadu a málem kvůli tomu zkrachoval (viz např. http://www.volkswagen-automuseum.de/en/the-cars/the-great-air-cooled-models.html) Pokud byla škodovka pro někoho v západním konkurenčním prostředí zajímavá, tak jen pro svou cenu, kdy byla nejlevnější na trhu, levnější než Citroen 2 CV s polovičním motorem a plážovými sedátky místo sedadel.
Vítězslav Dohnal (neregistrovaný)
Byly to velmi nebezpečné vozy pro posádku.Zajímala by mě statistika počtu úmrtí k počtu nehod.Lehký předek,tedy velká citlivost ne boční vítr,mizerná životnost pastorku startéru,rozdělovač způsoboval ztížený start jelikož při vnější vlhkosti honil jiskru dokola víka,praskající silnostěnná hadička vedení benzínu pod autem,papírový rejdový čepy,baterie mimo motorový prostor, atd...atd...
Jiří (neregistrovaný)
Milí znalci "Škodovek"...., můžete mi prosím pomoci s takovouto mou vlastní zkušeností prosím?? V roce 1965 - a možná 1966 jsme byli v rámci studia na VŠB Ostrava vysíláni na exkurze do Brna.... známý to veletrh. A po oficiální prohlídce jsme s kolegou odcházeli z výstaviště - a teď už fakt nevím zda ještě na či už mimo oficiální areál....je to víc než 50let (:-))), jsme u chodníku viděli KRÁSNÉ AUTO S EMBLÉMEM "ŠKODA"!! Jelikož jsme byli oba strojaři a to auto se nám moc líbilo (byla to na tu dobu bomba!!!) vlezli jsme oba pod tu nádheru a koukali jsme jak zjara!! Mělo to motor vpředu a pohon předních kol! Už nikdy jsem ten - asi prototyp - nikdy neviděl. Nevíte prosím, co to byl za model??
Honza (neregistrovaný)
Nejsem sice znalec ale 65-66 se dělal spartak, oktávka .... ta plechová ... a felda ta bez střechy ... motor vpředu měli všechny ale pohon kardanem na przadek. O pohonu na předek nevím ... první předek jsem viděl až na prototypu 120-tky. I prototyp 100-vky s motorem vepředu ma kardan nebo měl ... Zkuste oficialni stránky ŠKODA AUTO A.S. určitě tam bude odkaz na muzeum, ja si už nepamatuju jestli jsem je viděl v muzeu nebo ve "sklepě" v byvylém starem zavodě.
Jirka (neregistrovaný)
Místo mezitypu měla být ta komplet nová koncepce a ne tuhle hrůzu donekonečna tzv. vylepšovat, ano tisícovka ve své době ušla ale vše po tom se prostě nemělo stát. Nedávno jsem zaslechl úžasný argument co vše se na tom dalo opravit někde cestou na silnici, no já raději auta co se moc neopravují a tak njak hlavně jezdí. V době kdy se tohle vyrábělo se bezpečnost moc neřešila tak to dál rozvádět netřeba, kdo to někdy viděl rošvihaný ví že sedadlo smrti je v tomhle ne jedno ale všechny. Jo ta perla jak to všude vyjede na sněhu no jasně jen to ještě na něm jet kam chce řidič to by taky bylo fajn. První opravdu pokrok byl Favorit. Tím nic proti Škodovce, nápady byly jistě i snaha a jak nemám rád že se vše špatné hodí na komunisty tak tohle prostě pokákli komunisti.
Luboš (neregistrovaný)
Škoda 100 Standart 998cm3/35kW, max. rychlost 125 km/h, alternátor, chladič vzadu, dobré jízdní vlastnosti na kluzkém povrchu, koupená r.1976, prodaná r.1990, bylo 1. moje, nové auto. Cestování u nás i na Slovensku, 2 osoby a komplet. kempinkové vybavení. V zahraničí okolo Maďarska r.1978 a v Polsku k moři r. 1980. Spolehlivé auto, pravidelně jsem dával do servisu, vč. nových prahů a laku. Z pěti aut, s tím prvním, jsem si nejlépe zajezdil. Dálnice všude zdarma a levný benzin.