Šílený Ford Mustang Mach-E má sedm elektromotorů a přes 1400 koní

21.07.2020
přidejte názor
  • Ford předvádí prototyp extrémně výkoného elektromobilu, který pohání hned sedmero motorů

  • Jednotky mají dohromady výkon 1400 „amerických“ koní, baterie udrží 56,8 kWh

  • Ford Mustang Mach-E 1400 dokáže přepínat mezi pohonem přední, zadní nápravy nebo 4x4

Elektromobily nejsou jen auta pro milovníky klidné ekologické jízdy. Snaží se to dokázat i Ford, který veřejnosti představil další prototyp svého šíleného speciálu. Jmenuje se Mustnag Mach-E 1400 a pohání ho hned sedm elektromotorů. Ty mají dohromady výkon 1400 mechanických koní, což přeloženo znamená 1419 „našich“, metrických koní neboli 1043 kW.

Proč hned sedm motorů? Tři pohání přední nápravu, další čtyři jsou připraveny na zadní. Konstrukce vozu umožňuje řidiči zvolit, zda bude závodit, nebo driftovat, nebo třeba pálit gumy, a podle toho upravit konfiguraci pohonu i podvozku.

Elektromobil za cenu Fabie? V Německu díky štědrým dotacím realita
Přečtěte si také:

Elektromobil za cenu Fabie? V Německu díky štědrým dotacím realita

O dlouhý dojezd určitě nejde. Mustang Mach-E 1400 si na palubě veze baterii o kapacitě 56,8 kWh, což určitě nebude stačit na stovky kilometrů, pokud bude zapojeno všech sedm pohonných jednotek. Je tu ale zajímavá technika v podobě hydraulické ruční brzdy, která pomáhá při driftování. Brzdová soustava je opatřena ABS, stabilizačním systémem i rekuperací energie.

Díky velkému zadnímu křídlu by měl vůz při rychlosti 257 km/h (160 mph) dosahovat přítlaku 1000 kg
Z kabiny bězného Mustangu Mach-E zůstaly displeje, zbytek je specialita

Ford Mustang Mach-E 1400 vznikl po mnoha hodinách společné práce oddělení Ford Performance a společnosti RTR, za kterou stojí věhlasný drifterský šampion Vaughn Gittin Jr.. Je jasné, že cílem bylo postavit zábavnou mašinu na předvádění nejrůznějších triků ve stylu gymkhany. A také propagovat jeden z nejdůležitějších modelů Fordu za poslední dobu.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?