Nedávno byla představena závodní Tesla Model S P100D L pro samostatnou závodní sérii. Na papíře to celé vypadá velice zajímavě, rozhodně zajímavěji než Formule E. Závodní Tesla má totiž výkon 585 kW (skoro 800 koní) a točivý moment 995 Nm. Navíc je oproti sériovému vozu o 500 kg lehčí.
Jak funguje elektrický závoďák v praxi? To mohl vyzkoušet legendární Tiff Needell, kterého můžete znát z pořadu Top Gear nebo později „konkurenčního“ Fifth Gear. Tiff je ale především profesionální závodník. Jezdil i Formuli 1 a v roce 1990 dojel celkově třetí během 24 h Le Mans s vozem Porsche 962C. Proslavil se svérázným stylem moderování motoristických pořadů a říká se, že občas zastoupil také za legendárního Stiga v pořadu Top Gear.
Doporučujeme: Tesla Model 3 to schytala od Consumer Reports. Špatně brzdí a rozptyluje řidiče
Ale zpátky k závodní Tesle. Tiff Needell bohužel neměl příliš času nám závodní Teslu Model S na okruhu v Barceloně představit, protože auto se už na konci druhého rychlého kola porouchalo. Baterie se přehřály a řídící elektronika přepnula hnací soustavu do nouzového režimu. Vůz musel pomalu zpátky do boxů. A tím celé vystoupení elektrického závodního auta vlastně skončilo.
Není to poprvé, kdy se něco takového přihodilo. Například americký magazín Car&Driver nemohl kvůli přehřívání baterií zajet rychlá kola, když před časem zařadil Model S do svého každoročního výběru „Lightning Lap“. Tesla se možná chlubí oslnivou akcelerací z místa, ale i pár kilometrů v ostrém závodním tempu je nad její síly.
Tesla má jinak na závodní dráze ujet asi 90 km. S přehříváním akumulátorů si údajně poradilo Porsche, které slibuje, že jeho elektrický model nebude mít s dodávkou výkonu v jakýchkoli podmínkách problémy.