Petr
(neregistrovaný)
28. 8. 2018 19:24
Je to fakt vědeckej problém. Spousta proměnných a nezjistitelných vlivů - abych znal absolutní číslo, hlava jak tykev. Já to dělám tak, že natankuju plnou, zapíšu stav klilometrů na tachometru a potom tankuju a schovávám si paragony. Když ujedu 1000 nebo 2000 km dotankuju znovu plnou, sečtu koupené litry a vím za kolik jezdím. Počet tankování zprůměruje odchylku na pistoli, teplotu paliva a ostatní vlivy a dostanu číslo - kolik musím průměrně koupit litrů abych ujel 100 km. Mrknu na počítač porovnám a můžu se v hospodě vytahovat.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
fero
(neregistrovaný)
28. 8. 2018 20:27
V článku chýba pri počítaní podľa natankovania jedna podstatná informácia.... .
So zvyšujúcim sa počtom tankovaní postupne klesá štatistická chyba spôsobená vypnutím pištole pri rôznych hladinách v nádrži. Veľké množstvo meraní ju postupne zníži až na zanedbateľnú úroveň. Na konci nám ostane len chyba spôsobená nepresnosťou počítadla prejdenej vzdialenosti. Už po 15 - 20 nádržiach získame číslo o dlhodobej priemernej spotrebe so slušnou presnosťou vztiahnutou na údaj odometra vo vozidle. Keď má vozidlo aj dlhodobý register na priemernú spotrebu tak dokážeme získať aj pomerne presný korekčný faktor na údaj palubného počítača.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
jarda
(neregistrovaný)
29. 8. 2018 0:05
a taky si muzete zmerit odchylku tacho vs. gps a pri odchylce 5km/h odecist z kazdecho sta kilometru prave tech 5km
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Lojza
(neregistrovaný)
29. 8. 2018 6:36
Kde beres jistotu ze ukazel rychlosti a denni tachometr (pripadne celkovy tachometr) trpi stejnou 5% odchylkou?
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
jarda
(neregistrovaný)
29. 8. 2018 13:56
jistotu nemam, neni tomu tak?.. jinak pri odchylce hraje tez skutecny rozmer pneumatik a co je nasatveno v ridic jednotce.. mam 215 letni a 210 zimni...v ECU nasateny 215 pneu... Pri pouziti 210 tacho promeruje vice
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Michal
(neregistrovaný)
29. 8. 2018 9:56
Mě by zajímalo na základě čeho dospěl autor článku k názoru že PHM nejsou největším nákladem při provozu auta. Pokud budu uvažovat že průměrný řidič najede za rok 15000 km při spotřebě řekněme 7L/100 a průměrné ceně PHM 32 kč/L = 33.600 Kč za PHM.(při 10.000km je to 22.400)
-povinné ručení bude v závislosti na druhu auta třeba do 10.000kč /rok
-pneumatiky stojí řekněme 10.000,-(běžný typ auta) za sadu 4 ks ale vydrží rozhodně déle než jeden rok
-dálniční znamka na rok je za 1500,- kč
-STK jednou za 2 roky řekněme 2000,-kč (u nového auta první STK až po 4 letech)
-a servis, no nevim, ale většina aut má nastaven long life service o jehož smysluplnosti mám své pochyby(akorát se tím kurví motor) ale to je teď vedlejší. Ale i kdyby se jezdilo na pevný servis 15000km resp. 1 rok tak pochybuju, že běžná údržba bude stát bezmála 34.000 za rok.(u běžného auta) Muselo by dojít k nějaké závažné poruše.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Michael
(neregistrovaný)
29. 8. 2018 9:57
Mám auto bez palubního počítače, který by mi ukazoval spotřebu a dojezd. Spotřebu tak přesně a 0,1L řešit nepotřebuju, důležitější je pro mě dojezd. Takže to řeším tak, že když se mi rozsvítí hladové oko, tak vynuluju počítadlo a vím že mám dojezd max 100km (mám vyzkoušeno). Při tankování plné nádrže si nechám účtenku a při dalším rozsvícení hladového oka opíšu počet ujetých kilometrů na účtenku a podle množství tankovaného paliva tak spočítám spotřebu. Vím, že hladové oko v autě, které se pohybuje nemusí být tak přesné jako cvaknutí na jedné a té stejné pumpě, ale takhle je to pro mě pohodlnější
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Michal
(neregistrovaný)
29. 8. 2018 10:08
ono na tomto serveru obecně je v článcích spousta chyb a nesmyslů....
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Michal
(neregistrovaný)
29. 8. 2018 10:37
dal jsem si tu práci a spočítal náklady u svého auta za 100.000 km a 7 let
(Škoda Octavia Combi II 1.8 TSI 118kw r.v. 2007)
-palivo cca 260.000 kč
-pneu 20.000 kč
-STK cca 5000 kč
-ostatní servis, údržba a opravy cca 45.000 kč
-dálniční známky CZ 3.500 kč
-mýtné v zahraničí toť otázka(Francie, Itálie Španělsko, Chorvatsko)
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Michal
(neregistrovaný)
29. 8. 2018 10:40
...dálniční známky CZ je samozřejmě překlep má tam být 10.500 kč
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
emil
(neregistrovaný)
29. 8. 2018 14:18
Tak ideální apka na sledování nákladů je podle mě Fuelio.
Největší položku dělá u auta ztráta hodnoty který mám 6 let ztráta hodnoty.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
SAm
(neregistrovaný)
31. 8. 2018 22:39
Já sám na spotřebu kašlu i když si ji umím vypočítat, učili jsme se to myslím ve třetí nebo čtvrté třídě, vrcholem matematického umění - trojčlenkou. Litr sem litr tam, to mně vůbec nezajímá, když se ohlédnu na pořizovací cenu mého pětiválce. Žákovi doporučuji jezdit "sockou" (pokud neví co to je tak MHD nebo veřejná doprava).
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Tomas
(neregistrovaný)
6. 9. 2018 13:46
To je veda si udelat v worldu tabulku a tam dopsat udaje , tankoval penize a stav tachometru . Pridalsim natankovani podle jednoducheho vzorce opet a vysledek je v podstate na svete . Palubni pocitac je orientacni clanek , tabulka podle vzroce , ta je mnohem presnejsi.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Petr
(neregistrovaný)
6. 9. 2018 20:24
100% přesný údaj z měření Co2? Tak to je právě ono. Vzhledem k tomu že benzín má ve složení určitě nějakou toleranci, tak údaj o spotřebě nebude taky na 100%. A domnívám se že 99% řidičů nezajímá spotřeba "teoretická" ale kolik třeba "ujedou na nádrž".
Přesnost ujetých kilometrů. To mělo ČSAD vyřešenu už před 40 lety. Tehdy když se plnil plán a spořila se nafta mělo vzhledem opravovaným převodovkám ,rozvodovkám a tachografům,mělo každé auto takzvaný koeficient, kterým se násobil počet ujetých kilometrů. Pokud si pamatuji tak byl koeficient třeba i 1,25. A tak třeba dva autobusy který jezdili stejné trasy měli malý rozdíl v ujetých kilometrech.A to v době počítačů na děrnou pásku.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Loeb
(neregistrovaný)
6. 9. 2018 21:13
A proč nedotankovat tzv. do plna hrdla
Proč do cvaknutí pistole? Po cvaknutí se dá dotankovat 8-10l , musí se sice použít odvzdusneni v hrdle (TDi) a pak jak zde píšou ostatní, vynulovat km a pak zase dotankovat do plna hrdla . A vyjde např 60l na ujetých 1000km a všem je jasné jaká byla spotřeba
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Miki
(neregistrovaný)
9. 9. 2018 20:47
Do provozních výdajů ale taky patří pořizovací cena auto a z toho její amortizace :-)
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Kristian
(neregistrovaný)
18. 7. 2021 7:02
Já jsem si jednou také měřil spotřebu auta a zjistil jsem, že mi palubní počítač kecá o 0,3 l. Přesnou spotřebu ale neřeším. Palubní počítač využívám spíš k tomu, když je na autě něco rozbitého, tak že hned vím, co to je. Navíc díky tomu, že jsem si ho nechal přehrát do češtiny u https://www.autacesky.cz/ , tak hned vím, co se děje.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Valdemar
(neregistrovaný)
25. 7. 2022 10:40
Já nevím, vždyť to je jenom o vydělení ujetého paliva počtem kilometrů a vynásobení stem, ne? Jak tohle může někdo říct, že to počítače nezvládají? I když ono je pravda, že někdy jsou ty počítače fakt na obtíž. Třeba když si koupíte auto s palubním počítačem, ale on je v němčině. Tak pak už zbývá jen překlad auta do češtiny, abyste si s autem trochu rozuměli. :)
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat