Petr (neregistrovaný)
Je to fakt vědeckej problém. Spousta proměnných a nezjistitelných vlivů - abych znal absolutní číslo, hlava jak tykev. Já to dělám tak, že natankuju plnou, zapíšu stav klilometrů na tachometru a potom tankuju a schovávám si paragony. Když ujedu 1000 nebo 2000 km dotankuju znovu plnou, sečtu koupené litry a vím za kolik jezdím. Počet tankování zprůměruje odchylku na pistoli, teplotu paliva a ostatní vlivy a dostanu číslo - kolik musím průměrně koupit litrů abych ujel 100 km. Mrknu na počítač porovnám a můžu se v hospodě vytahovat.
fero (neregistrovaný)
V článku chýba pri počítaní podľa natankovania jedna podstatná informácia.... . So zvyšujúcim sa počtom tankovaní postupne klesá štatistická chyba spôsobená vypnutím pištole pri rôznych hladinách v nádrži. Veľké množstvo meraní ju postupne zníži až na zanedbateľnú úroveň. Na konci nám ostane len chyba spôsobená nepresnosťou počítadla prejdenej vzdialenosti. Už po 15 - 20 nádržiach získame číslo o dlhodobej priemernej spotrebe so slušnou presnosťou vztiahnutou na údaj odometra vo vozidle. Keď má vozidlo aj dlhodobý register na priemernú spotrebu tak dokážeme získať aj pomerne presný korekčný faktor na údaj palubného počítača.
Michal (neregistrovaný)
Mě by zajímalo na základě čeho dospěl autor článku k názoru že PHM nejsou největším nákladem při provozu auta. Pokud budu uvažovat že průměrný řidič najede za rok 15000 km při spotřebě řekněme 7L/100 a průměrné ceně PHM 32 kč/L = 33.600 Kč za PHM.(při 10.000km je to 22.400) -povinné ručení bude v závislosti na druhu auta třeba do 10.000kč /rok -pneumatiky stojí řekněme 10.000,-(běžný typ auta) za sadu 4 ks ale vydrží rozhodně déle než jeden rok -dálniční znamka na rok je za 1500,- kč -STK jednou za 2 roky řekněme 2000,-kč (u nového auta první STK až po 4 letech) -a servis, no nevim, ale většina aut má nastaven long life service o jehož smysluplnosti mám své pochyby(akorát se tím kurví motor) ale to je teď vedlejší. Ale i kdyby se jezdilo na pevný servis 15000km resp. 1 rok tak pochybuju, že běžná údržba bude stát bezmála 34.000 za rok.(u běžného auta) Muselo by dojít k nějaké závažné poruše.
Michael (neregistrovaný)
Mám auto bez palubního počítače, který by mi ukazoval spotřebu a dojezd. Spotřebu tak přesně a 0,1L řešit nepotřebuju, důležitější je pro mě dojezd. Takže to řeším tak, že když se mi rozsvítí hladové oko, tak vynuluju počítadlo a vím že mám dojezd max 100km (mám vyzkoušeno). Při tankování plné nádrže si nechám účtenku a při dalším rozsvícení hladového oka opíšu počet ujetých kilometrů na účtenku a podle množství tankovaného paliva tak spočítám spotřebu. Vím, že hladové oko v autě, které se pohybuje nemusí být tak přesné jako cvaknutí na jedné a té stejné pumpě, ale takhle je to pro mě pohodlnější
Michal (neregistrovaný)
dal jsem si tu práci a spočítal náklady u svého auta za 100.000 km a 7 let (Škoda Octavia Combi II 1.8 TSI 118kw r.v. 2007) -palivo cca 260.000 kč -pneu 20.000 kč -STK cca 5000 kč -ostatní servis, údržba a opravy cca 45.000 kč -dálniční známky CZ 3.500 kč -mýtné v zahraničí toť otázka(Francie, Itálie Španělsko, Chorvatsko)
SAm (neregistrovaný)
Já sám na spotřebu kašlu i když si ji umím vypočítat, učili jsme se to myslím ve třetí nebo čtvrté třídě, vrcholem matematického umění - trojčlenkou. Litr sem litr tam, to mně vůbec nezajímá, když se ohlédnu na pořizovací cenu mého pětiválce. Žákovi doporučuji jezdit "sockou" (pokud neví co to je tak MHD nebo veřejná doprava).
Tomas (neregistrovaný)
To je veda si udelat v worldu tabulku a tam dopsat udaje , tankoval penize a stav tachometru . Pridalsim natankovani podle jednoducheho vzorce opet a vysledek je v podstate na svete . Palubni pocitac je orientacni clanek , tabulka podle vzroce , ta je mnohem presnejsi.
Petr (neregistrovaný)
100% přesný údaj z měření Co2? Tak to je právě ono. Vzhledem k tomu že benzín má ve složení určitě nějakou toleranci, tak údaj o spotřebě nebude taky na 100%. A domnívám se že 99% řidičů nezajímá spotřeba "teoretická" ale kolik třeba "ujedou na nádrž". Přesnost ujetých kilometrů. To mělo ČSAD vyřešenu už před 40 lety. Tehdy když se plnil plán a spořila se nafta mělo vzhledem opravovaným převodovkám ,rozvodovkám a tachografům,mělo každé auto takzvaný koeficient, kterým se násobil počet ujetých kilometrů. Pokud si pamatuji tak byl koeficient třeba i 1,25. A tak třeba dva autobusy který jezdili stejné trasy měli malý rozdíl v ujetých kilometrech.A to v době počítačů na děrnou pásku.
Loeb (neregistrovaný)
A proč nedotankovat tzv. do plna hrdla Proč do cvaknutí pistole? Po cvaknutí se dá dotankovat 8-10l , musí se sice použít odvzdusneni v hrdle (TDi) a pak jak zde píšou ostatní, vynulovat km a pak zase dotankovat do plna hrdla . A vyjde např 60l na ujetých 1000km a všem je jasné jaká byla spotřeba
Kristian (neregistrovaný)
Já jsem si jednou také měřil spotřebu auta a zjistil jsem, že mi palubní počítač kecá o 0,3 l. Přesnou spotřebu ale neřeším. Palubní počítač využívám spíš k tomu, když je na autě něco rozbitého, tak že hned vím, co to je. Navíc díky tomu, že jsem si ho nechal přehrát do češtiny u https://www.autacesky.cz/ , tak hned vím, co se děje.
Valdemar (neregistrovaný)
Já nevím, vždyť to je jenom o vydělení ujetého paliva počtem kilometrů a vynásobení stem, ne? Jak tohle může někdo říct, že to počítače nezvládají? I když ono je pravda, že někdy jsou ty počítače fakt na obtíž. Třeba když si koupíte auto s palubním počítačem, ale on je v němčině. Tak pak už zbývá jen překlad auta do češtiny, abyste si s autem trochu rozuměli. :)