Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Sedm „zločinů“ proti bezpečnosti a plynulosti provozu, které nikdo netrestá. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
Honza (neregistrovaný)
Už jsem se skoro radoval při čtení o poukazu na bezdůvodné blokování levého pruhu, na lenivé odjezdy z křižovatky atd., když vidím ten kec o blinkrech v souvislosti s ležením či nedržením volantu jako kokos dvěma rukama, zase protáčím oči a říkám si PROČ?! Dovolím si podotknout, lhostejno jestli se to bude někomu líbit, že noapak mají s blinkry povíce problém ti troubelíni, co sveřepě volant div nevyrvou, jak ho v těch hnátách křečují. A k pousmání je, jak tito při tom svém sveřepém křečování pazour najednou musí celou pazouru kvůli blinkru sundat, sic páčka je v dosahu prstu... A v tom jsme doma, protože jak mají toho volantu plné pracky pazourů, nejsou sto (zejména na kruháči) při tom ručkování na blinkr dosáhnout. Protože ve své "rally" jízdě musí zrovna mít tu hnátu kdesi vpravo a ouha, bliknout při výjezdu z kruháče už nezvládnou. Proto si ho radši pustí už deset, někdy padesát metrů před ním, aby na to už pak nemuseli myslet. Zatímco dobře 80% řidičů při údajně ledabylém držení v poloze kolem desáté, jedenácté nemá problém prstem blinkr dát. O tom žbleptu se zrcátky je snad škoda se zmiňovat. Pan pisatel asi opomněl, že zrcátka se dají nastavit. A spíš s touto věcí mají problém ženské, které z prapodivných důvodů si oblíbily polohu "kozy na volantu, obličej na skle" a děj se vůle boží, ať nedojde k nehodě a nestřílí airbag... Jinak chválím zmínku o mlhovkách a denním svícení. Doplnil bych k tomu, že denní svícení bývá nezřídka zcela špatně namontováno jak co do vzdálenosti od kraje vozidla, ale též že se nevypne při zapnutí normálních světel. Ostatně že potkávací světla se nazývají potkávacími, to též mnozí mají problém pochopit. Ať už jsme u oslňování protijedoucích mlhovkami nebo dálkami, tak ani neseřízená- nahoru svítící potkávací nejsou zrovna příjemná. Zejména majitelé jedničkových fábií by si mohli uvědomit, že jejich vozidlo oslňuje kvůli špatným parabolám z výroby a mají si světla stáhnout co nejvíc dolů, aby to omezili. Co zde hodně chybí, tak zmínka o pakách, která blikají levým blinkrem při nájezdu na kruháč, v horším případě i vjedou do protivky. A nebo blikají při nájezdu, aniž by prvním výjezdem vyjížděli... A nejlépe pak při výjezdu nedají blinkr vůbec. Že na kruháči o více pruzích si skoro nikdo nenajede do vnitřního, protože co se budou obtěžovat, ani nemluvě... A konečně, nešvar zcela nepochopitelný, jehož vykonavatelé jsou buď ignoranti, schizofrenici a nebo no ehm,nemám už slušná pojmenování. Tedy. Odbočuji doleva. Kam si mám dle zákona/slušnosti/rozumu najet? Co nejvíc doleva na své polovině vozovky, v jednosměrce zcela doleva. Každý normální člověk to vezme za samozřejmost a dělá to tak. Stejně tak každý normální člověk pochopí, že např. autobus a nebo kamion si musí nezřídka nadjet, aby se stočil. Bohužel je mezi námi (a nejen na dušičky, kdy se to dá ještě trochu omluvit) dost těch "řidičů", kteří z blbosti či schválnosti udělají přesný opak a místo doleva (tedy aby je šlo v souladu se zákonem objet zprava či najet si doprava a odbočit doprava) si najedou úplně doprava, aby křižovatku zašprajcovali a aby nikdo neprojel, než se uráčí vyjet oni. Motivaci pro tohle činění opravdu nedokážu pochopit jinak než jako radost, že zdrží (nebo při odbočení vlevo ze státovky najetím zničehonic doprava ohrozí) ostatní.