pave69 (neregistrovaný)
Většinou souhlas, pár vlastních zkušeností: - proč bych používal omezovač rychlosti, když si můžu zapnout tempomat a sundat pak nohu z plynu? - tempomaty na volantu (MAzda, Hyundai..) super, snadné ovládání při jízdě a jasný popis funkcí i pro ty, kdo mají auto jen občas. Ale ta příšernost, co má škodovka, jakési miničudlíky na blinkru, bez popisek - to se nedivím, že to nepoužívá níkdo, kdo si nenastudoval návod. Dát u škodovky Cancel bez vypnutí tempomatu (tj. vypnutí bez zapomenutí nastavené rychlosti) čudlíkem za jízdy skoro nejde, pak se člověk nediví, že škodovka přede mnou najednou vyděsí záhadným probliknutím brzdy, protože "řidič" to jinak vypnout ani neumí. - parkování v řadě - musí se zapnout hodně dopředu (než míjím díru), musím dojet až za díru, neporadí si s parkováním v zatáčce, někdy záhadně zapomene podruhé zatočit volantem - pak trčím z díky jak f*lus - blinkry, přesně jak piše :-)
Jirka_1 (neregistrovaný)
Ohledně tempomatu u škodovek - Cancel je na prdlajs. Buď chci jet stále stejně, když zrychlit, tak buď namačkám čudlem nebo přidám plyn a když chci zpomalit, buď namačkám nebo přibrzdím, protože to provoz vyžaduje. A jak šlápnu na brzdu, musí se tempomat deaktivovat, jinak je to o držku. Jaksi ten Cancel nechápu, proč by tam měl být. Čudlíky na blinkru jsou dost velké a dokonce i popsané, akorát bys musel umět číst nebo aspoň nebýt slepej jako patróna... :-)) Měl jsem pět Oktávek a jaksi mě nikdy nenapadlo tam nějaký Cancel hledat.
Anon Mous (neregistrovaný)
Nic z první pětky moje auto nemá a ani nic takového nechci. Zbytečnosti. Odmlžování čelního skla umí i jedničková Oktávka. A blinkry - pozorně na dálnici sleduju, kdo je nepoužívá. Je to čím dál víc lidí. Ruce aby jim upadlay, mamrdům línejm. Sám poctivě všechno oblikávám, minimálně jeden a půl krát, většinou dva a půl krát. Na těch půlkách si dávám záležet, abych se předvedl, že nejsem jeden z těch, co mají tři bliknutí na "ťuknutí", jelikož ač bych tuhle "funkci" dával povinně do všech nových aut, sám ji nesnáším, protože na služebním Ivecu je nastaveno pět bliknutí a ta páčka je tak citlivá, že občas ten blinkr omylem spustím, když sahám po dálkovkách nebo klaksonu, a ono se to blikání pak nedá zastavit a já vypadám jak kokot.
aaa (neregistrovaný)
Co je to za článek? Nestačím se divit, jak někdo dokáže z hlavy vyplodit takovou zhovadilost! 1 - dnes už skoro každé auto, které má 360 senzory, má i parkovacího asistenta. Resp. je to výrobcem prodáváno v jednom balíčku. Já to na parkování u nás v bytovém domě v garáži nemohu využít, protože moje stání je u stěny, ale na ulici jsem to už několikrát použil. Můj Megane umí podélné, kolmé i šikmé. 2 - jezdím převážně po Praze a není jednoho dne, kdy bych funkci alespoň jednou nepoužil. Resp. stačí mi kterýkoli rovný úsek silnice (např. Mladoboleslavská podél letiště) nebo kterákoli 70/80 a už je tempomat zapnutý. Jízdu bez něj si dnes nedokážu představit a před rokem při výběru nového auta to bylo jedno z důležitých kritérií. 3 - zlaté Android Auto. I když oficiálně v ČR není podporované, není problém rozchodit. To si pak zvykneme spouštět navigaci, i když jedete kousek do supermarketu a cestu znáte nazpaměť 4 - jedině toto bych odkýval. Můj Megane toto nemá, ani se nikde o tom nepíše 5 - zjistil jsem, že mám problém, pokud jedu s autem manželky - zapomínám zamykat 6 - v nových autech se tato funkce nemusí manuálně spouštět, ale naběhne zcela automaticky 7 - bez komentáře. Snad jen, že automaticky troubím, pokud vidím někoho nepoužívat blinkr
Honza (neregistrovaný)
Tempomat je zbytečností? Možná pro toho, kdo jezdí v neděli a ve svátek pocuky. Pro plynulou jízdu dálniční, stejně tak když se namane vzácná příležitost jet plynule po normálních cestách či držení (reálné, ne tachometrové:)) padesátky v obci je to paráda. A na rozdíl od jiných hovadin je zcela na vůli řidiče, zda jej používat bude nebo ne. Stejně tak odmlžování oken či výhřev zrcátek se divím, že by mělo být zbytečností. Navzdory tomu HF nechť si režim strčí někam. Telefon u ucha držet a před hlídkami schovávat budu, i kdyby trakače padaly. Jednou jsem HF měl, protože v autě už při koupi bylo, nakonec bylo zlikvidováno jako zbytečnost, kde navíc nešel ani stáhnout jas a v noci svým zářením do očí řidiče zakládalo na bouračku dokonale. Bezklíčové hračičky jsou kapitolou samo o sobě. Nechci být staromódní, ostatně s automatem jsem dodnes v našich krajích za exota, ale když u dálkového centrálu odejde baterka (nebo odejde modul v autě), strčí uživatel klíček do zámku a odemkne, následně klíč do spínačky a jede. Bezklíčová číčovina je ideální akorát na to, aby člověk chodil kolem nekomunikujícího auta a do práce nepřijel. O tom, že to je požehnání pro čórkaře, kterým stačí zesilovač signálu, nemluvě. Svazovat auto s telefonem, to je číčovina úplná. Netřeba být paranoidní, aby člověku došlo, že to je sice pěkná hračička, ale jinak cesta do pekel. Samocouvání je též prča. Kromě toho, že normální člověk s normálním autem buď zaparkovat dokáže, nebo nemá na cestách co pohledávat, je ošidné už mít parkovací senzory. Jak si na ně člověk zvykne, ani se nedívá a couvá, sic jsou na prd, kdy spojitý tón jede posledních cca 20 cm spojitě, tedy když v nenaboření auta za sebou nepomohou. To jsem na ně jednou u půjčeného auta spoléhal, a nacouval do fabie za sebou, protože nefungovaly. Co se blinkrů týká, je asi každému jasné, že to je psané jak nadsázka a nejsou myšleny doopravdy jako zbytečnost. Dovolil bych si poukázat, že všeho moc škodí a že dost "řidičů" zapomíná, jaký mají účel, tedy že má být chování řidiče z nich jasně patrné, čitelné a jednoznačné. Na facana je, když někdo nedá blinkr v křižovatce či při výjezdu z kruháče, rovněž ale, když se najde šu.ínek, co místo při výjezdu bliká při nájezdu na kruháč (a nemyslím situaci, kdy jede hned prvním ven). A nejlépe ještě levý... Jestli je to jen retardace či retardace v kombinaci se schválností, obdobně jako u mlhovkářů či nadjížděčů doprava při odbočení vlevo, čert ví. Stejně tak je nasnadě blinkr použít důvodně, ne když v 3m širokém pruhu vyhýbáte o 20 cm kvůli kanálu... Nebo ještě lépe, když retardi nadužívají blikačky, nejlépe když jsou taženi na laně... To je na Chocholouška. Nevíte, jestli odbočuje, zastavuje, nic, prostě si bliká všemi 4 a je se sebou spokojen.
Dave (neregistrovaný)
Jenom jantar jak seš ty nepochopí, že když má auto za jízdy zapnutý výstražný světla, tak je něco v nepořádku a je potřeba jet opatrně. Tvůj názor na HF svědčí o tom, že pokuty za telefonování by se měly kvůli takovým retardům pořádně zvednout. A levý blinkr na kruháči? Méně důvtipní tvýho typu tím dostávají jasný signál, že auto nehodlá vyjet, ale naopak pokračovat.
Jirka_1 (neregistrovaný)
Ohledně hands-free - stále nechápu, proč si řidiči nespárují debila s rádiem, je to jednorázová věc, pak už se o nic nestarají. U ženských se nedivím, pokud jim to neudělá technik v servisu při předávání vozidla, ani je nenapadne něco takového realizovat, jelikož se u nás manuály zásadně nečtou a navíc to nesmíte chtít po ženské. Ale u chlapů se docela podivuji.
Peta (neregistrovaný)
Parkovaci asistent - pokud chci rychle zaparkovat a nechci si s tím hrát tak je idealni. Za mě jedine adaptivní tempomat s automatickou prevodovkou. Případně omezovač. Obycejny tempomat je nanic. hands-free - vynikajici vec, mam alespon volne ruce na kafe a cigaro. *Auto v mobilu - pokud budou do auta montovat waze tak nebude potreba. Bezklíčové odemykání - nemusim od Horsta kupovat lak na oderky od klicku. Odmlžování a rozmrazování oken - jedine vyhrivane sklo hlavně Přední *Blinkry - o tech jsem slysel ale mezi tema ostatníma funkcemi co mam v aute jsem je jeste nenasel. *) - ironie Co by jeste nesmi chybet v aute zatmavovaci vnejsi zrcatka, automaticke sterace a svetla a ovládání radia na volantu
dominik (neregistrovaný)
Je škoda, že bluethoot malokdo využívá, já si kvůli tomu koupil speciální autorádio: https://www.2din.cz/autoradia-s-bluetooth/