Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Sedm skvělých ojetin s automatickou převodovkou. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
Marek Staněk (neregistrovaný)
Tak to by mě zajímalo taky, zvlášť ve vztahu k toyoťáckému eCVT. Ono to totiž není klasické CVT, alébrž naprosto primitivní planetový jednostupňǒvý reduktor, který má ovšem dva vstupy; ten druhý je od elektromotoru. A převodový poměr se mění přes změnu poměru jeho otáček vůči otáčkám spalovacího motoru. Má to (v hybridech, kde jsou ty elektromotory dva) celkem asi 27 součástek včetně skříně, ložisek, a gufer, a jelikož tam žádné rázy nevznikají (protože spalovací motor jde přes elektromagnetickou spojku a i spojení na elektromotor funguje jako tlumič torzních kmitů), nemá se na tom co vysypat.