Vlákno názorů k článku Sedm nejčastějších chyb řidičů při jízdě po dálnici. Neděláte je také? od Antonn - Pane Mirku, V autoškole se učí, že se...

Antonn (neregistrovaný)
Pane Mirku, V autoškole se učí, že se nemá zbytečně prodlužovat doba předjíždění, tak mi prosím řekněte, když chcete předjíždět na dálnici (kde je 130) jedete jen 110?? Osobně učím žáky, že když se rozhodnou předjíždět, aby se nebáli i trochu překročit rychlost (je-li provoz) a co nejdříve (bezpečně) se řadili zpět do pravého pruhu. Prosím neprotahujte zbytečně dobu předjíždění.
Jirka_1 (neregistrovaný)
Asi tak - když se zavedlo 1. 8. 1979 omezení rychlosti (tehdy 60 - 90 - 110 km/h), bylo hodně dotazů jak to vlastně platí a neplatí. Takže nějaký vysoký policejní důstojník v rádiu odpovídal na dotazy a padla otázka, je-li rychlost při předjíždění také omezena. A řekl tam zcela jasně, že rychlost není omezena, protože předjíždění je nejnebezpečnější manévr a má trvat co nejkratší dobu. Jenže po změně z vyhlášky na zákon se nic takového v zákoně neobjevilo a policie jak u nás, tak na Slovensku stále bazíruje na dikci zákona - což je proti bezpečnosti provozu ještě více, než neustále omílaná vysoká rychlost. Obecně je i pitomostí na tříproudé silnici jezdit neustále vpravo - proč jsou tam tedy tři pruhy? Přece kvůli kapacitě, v jiných zemích mají i osmi a víceproudé silnice práve kvůli kapacitě provozu. V Německu jsem si všiml, že na třípruzích se jezdí podle rychlosti, vpravo kamiony a couralové tak do stovky, v prostředním do 140 km/h a vlevo co kdo umí a co umí auto.