Názor k článku Sedm nejčastějších chyb řidičů při jízdě po dálnici. Neděláte je také? od Jirka_1 - Všechny autory těchto článků bych s chutí profackoval,...

Jirka_1 (neregistrovaný)
Všechny autory těchto článků bych s chutí profackoval, protože píší články o tom, jak důležité je respektovat porušovače zákona o silničním provozu. Na dálnici je rychlost omezena na 130 km/h a moc dobře se ví proč. Každý si mysí, že vysokou rychlost zvládne, ale to platí pouze v případě, že se nic nebezpečného před ním nevytvoří. Všechna auta v silničním provozu nejsou závoďáky s vyladěným podvozkem a keramickými brzdami a navíc ve vysokých rychlostech je všechno strašně rychlé a na nic není čas. Není čas na přemýšlení, všechno musí fungovat automaticky podle naučených reakcí, což u běžných řidičů nemůžeme očekávat, zvlášť, pokud se přemísťují v těžkých SUV s vysokým těžištěm. Kdo má papíry někdy od roku 2000 nemá návyky, které jsme my starci nabyli se samohyby typu Š 100, Moskvič a dalšími plavátky. Auta jsou sice technicky lepší, ale ten element mezi volantem a pedály je stále stejně nedokonalý, jako lidé narození před pětisty lety. A právě ta do podvědomí sestoupená sebejistota, která je ale spíš jen následek dobrých jízdních vlastností dnešních vozidel s ABS atd. dělá s těchto řidičů nebezpečné elementy, kteří pak v kritických situacích neumí správně zareagovat - protože fyzikální zákony obelstít nelze. Jet rovně 200 km/h umí skutečně každý trouba, ale pak stačí, aby mu tam nějaký udatný řidič kamionu hodil levou a začal předjíždět druhý kamion a pak teprve každý takový Fittipaldi pochopí, jak moc toho o rychlé jízdě neví a co všechno neumí. Lidské oko má rozlišovací schopnost už po desítky tisíc let jednu úhlovou vteřinu a nijak se to nemění, což znamená, že není dostatečně dalekozraké, aby vidělo to, co vidět v takové rychlosti potřebuje. Ještě připomínka - svého času nesměly být na autě vypouklá zrcátka, pokud nebyly všechny tři (tedy i to vnitřní). Protože vypouklé zrcátko silně zkresluje vzdálenost! Všechny kamiony mají vypouklá zrcátka a mají je i osobáky na dveřích, kvůli pokrytí většího úhlu. Takže když se kamioňák koukne do zrcátka, vidí auto v daleko větší vzdálenosti, než je skutečnost (můžete porovnat se svým vnitřním zrcátkem, které je rovinné) a začne předjíždět. Jenže 200 km/h znamená naboření do jeho zádě... Na našich dálnicích se jezdit více, než těch 130 km/h, nedá, protože má příliš málo pruhů a pokud nebude zaveden zákaz předjíždění kamionů. Ale i tak je vysoká rychlost problém, který by se měl brát vážně. Naše dálnice byly od začátku konstruované svým podélným a příčným profilem na 120 km/h (kruhové sjezdy na 50 km/h), to jsou rychlosti, kdy je dostatečná viditelnost na vzdálenost, na kterou je řidič schopný zastavit vozidlo (paragraf v zákoně). Pokud to budu mastit výrazně rychleji, nebudu mít možnost zastavit v případě nenadálé překážky na vozovce (už jsem zažil ve čtyři ráno položený kamion přes celou šíři vozovky, objet se nedal a hlavně ho nebylo téměř vidět) a věřte tomu, že třeba v klesání od Prahy k jihlavské odbočce na 112 km je skutečně špatně vidět, když dálnice zatáčí doprava. A k viditelnosti zrovna dvakrát nepřispívají omezovače oslnění, montované na prostřední svodidla, které zase přináší problém v levotočivých zatáčkách.