Vlákno názorů k článku Sedm dopravních značek, které řidiči nejčastěji ignorují nebo chápou špatně od Frend - Řidiči zcela běžně ignorují vodorovné značení zákaz strání...

Frend (neregistrovaný)
Řidiči zcela běžně ignorují vodorovné značení zákaz strání či zastavení a to i ve zjevných případech, kde nedodrží nutnou šířku vozovky. Nejčastějším případem je to pak u nákupních center, kde prostě panička musí vystoupit přímo před vchodem a tak ji tam panáček zastaví a někdy na ní i dále čeká. O cyklostezkách se vyjadřovat nemá ani smysl. A nejde ani tak o chybu cyklistů, kteří by po té stezce i jeli, ale jde o chybu chodců, bruslařů i pejskařů. Cyklista je povinen použít cyklostezku, vede-li souběžně se silnicí. Pokud tak neučiní, bude pokutován. Na druhou stranu chodec, pejskař a ni bruslař nesmí na cyklostezku vstoupit, pokud se jedná výhradně o cyklostezku. Za toto lze rovněž udělit pokutu. A tím se dostáváme do problému měst, kde cyklostezky vyrostly bez hlavy a paty a většinou k nim nevede ani nějaký přípoj a tak je běžným jevem, že v přecpané městské dopravě jezdí cyklisti v rámci své bezpečnosti raději po chodníku. Což nesmí. Takže zde prostě musí všichni zapojit selský rozum a trochu té tolerance jak na chodníku tak na stezce. A každý se chovat tak podle toho kdo zrovna má přednostní právo tu komunikaci užívat. U UIPu je problém v definici. § 12: „…Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu…“ Řidič umožní jízdu, nikoliv musí umožnit, či je povinen. Tím se ZIP stává na doporučení a úvaze řidiče.
Noname (neregistrovaný)
Ono to s tím zipem není tak docela jednoduché. Pokud bude pravý pruh průběžný a z levého pruhu se připojují vozidla, potom nelze zákonem upravit, že v průběžném pravém pruhu musí řidič umožnit zařazení vozidla z levého pruhu. Proč ? Protože ten kdo je v průběžném pruhu, má přednost, kdo jede v pravém pruhu má přednost před tím, co se připojuje zleva, pokud by zákonodárci napsali musí umožnit se zařadit a došlo by k nehodě, kdo potom co porušil ? Já že jsem vás smetl v průběžném, když vy jste mě měl pustit, nebo jsem způsobil nehodu já, protože vy jste měl přednost z pozice pravé ruky a ještě z pozice jedoucího v průběžném pruhu? Kdo pak bude viník nehody ? 50:50... no to jsem zvědav co na to pojišťovny, ani jedna nebude chtít plnit, takže prales. Leda byste měl havarijní pojištění a vzal nehodu dobrovolně na sebe... ha ha ... A zase kdyby levý pruh byl ten průběžný, pak ten v pravém pruhu se nedostane do situace práva přednostní jízdy ať už z pozice pravé ruky, nebo z pozice průběžného pruhu. Ale nastává potíž s tím, že vy co se chcete zařadit musíte umožnit jízdu vozidlům jedoucím v průběžném pruhu a nesmíte je ohrozit a ten v průběžném pruhu on by vás zase musel pustit a dostáváme se do situace kdo bude viník nehody.... tam už by větší vinu nesl ten v tom průběžném levém pruhu, ALE … vy ale přeci nesmíte ohrozit toho v průběžném pruhu a když je nehoda, tak jste ho asi ohrozil, takže taky špatně. No schválit takového pomocníka v zákoně by bylo hodně na pováženou že ? Když jsou lidé tak uvědomělí, tak proč se prostě nesjedou třeba 200 metrů ještě před tím zúžením a všichni pak přece pojedou plynule, rychle.... Vezměte to prakticky, pojedu 60, vedle mě jede v druhém pruhu druhý co jede 60, vytvořím před sebou mezeru, zpomalím na 55, ten se přede mě zařadí a potom oba pojedeme přece zase těch 60 a zip nemusím řešit když nebude extra hustý provoz. Když takhle pojedou 4 auta v jednom pruhu a 4 v druhém a tvrdošíjně dojedou vedle sebe až před to zúžení, tak pojedou 60, 50, 40, zastaví, začnou se pouštět, mezitím dojedou ta auta co byla vzdálená několik set metrů a ta budou muset brzdit a je hotovo... špunt jak Praha. Proč tomu prostě nepředejít ? No protože přeci já pospíchám víc než ten druhý, tak nebudu logicky zpomalovat. Naopak fandím těm řidičům kamionů, co jedou vedle sebe, jedou třeba 40 a pomalu se přibližují k tomu špuntu a za sebou mají ty nervózy co na ně troubí, blikají, nadávají a posunkují aby jeden z nich uhnul ale on neuhne a neuhne... Proč ? protože ten špunt se částečně vepředu uvolní a provoz se tím pak má šanci obnovit a zrychlit, ale podělají to zas jen ti co spěchají a dojedou zas až k tomu zúžení vedle dalších aut, než aby se postupně zařazovali do jedné kolony. Tolik k zipu. Neohleduplnost, dutohlavost a spěch. Jen proto se musí vymýšlet nové značky, posouvají se cedule obci aby se prodloužili 50km/h úseky, přibývá dopravních omezení viz 70 km/h před křižovatkami a i zákazy předjíždění a jiné zhovadilosti protože to jinak prostě nejde. Každého nového řidiče bych postavil ke skutečné dopravní nehodě s fatálními následky. Motorkář co má tělo tam a hlavu v helmě o 15 metrů opodál. Člověk který sténá bolestí v zaklíněném autě a poté co ho vystříhají se v něm pohnou vnitřnosti a umře na vnitřní vykrvácení. Posílal bych je rodinám pozůstalým oznamovat že se ženě s dvěma dětma nevrátí manžel domů. Aby si takový co musí lpět na malichernostech jako ušetřit 10 minut času rychlou bezohlednou jízdou a svou chybou připravili jiného o život uvědomili hodnotu lidského života.
lesov (neregistrovaný)
Inspiroval jste mě první větou. Opravdu by bylo potřeba značky "zákaz sr@ní..". To je to, co nejčastěji dělají jedni druhým.