Vlákno názorů k článku Sedm dopravních značek, které řidiči nejčastěji ignorují nebo chápou špatně od Dana - Děsný nešvar a stále bohužel rozšířený je, používání...

manipor (neregistrovaný)
Milá Dano, je to malinko komplikovanější. Dopravní experti naopak doporučují blikat v případě, že na prvním výjezdu vyjíždíte. Ano je to trošku zvláštní, ale má to logiku. Pokud máte na kruhovém objezdu hned za vjezdem i výjezd tak upozorníte ostatní řidiče o faktu že kruhový objezd okamžitě opouštíte. Což je dobré pro plynulost provozu. Daleko horší nešvar je vícepruhový kruhový objezd ... to je katastrofa co řidiči předvádějí a nebojím se použít slova "telata". Člověk se na takovém objezdu bojí kolikrát jet protože to je opravdu o život.
Zdeněk Fogyn (neregistrovaný)
A v cizině? Tak se mi vybavuje vzpomínka na varování tlumočnice, že u nich se často jezdí na červenou. Bereme na vědomí, budeme opatrní i na přechodech, kde sice máme přednost, ale… Všimnul jsem si i jiných „odlišností“ a tak se ji zeptal. Dva pruhy před křižovatkou a přijíždějící vozidla se staví do tří řad, těsně vedle sebe. Prostřední proud stojí na dělicí čáře, ti spěchající úplně vlevo a za křižovatkou ti nejrychlejší se přeformují do dvou proudů a ujíždějí k dalšímu semaforu, kde se znovu vytvoří tři proudy. Chovají se tak i policajti v autech i na motorkách. Slečna tlumočnice slovensky mluvící vysvětlila. „Vietě, u nás sa hovorí tak, dobrí ludia sa dycky bolako pomeria.“ Logické a srozumitelné, v husté dopravě vlastně ani jinak nejde. Kdo má přednost? Chci li projet, musí mi někdo uvolnit místo a jemu zase někdo jiný. A když už se jede, tak v proudu jako ti ostatní a neřeší se rychlostní radary či přesné formulace paragrafů dopravních předpisů.
Jan L. Bedrnicek (neregistrovaný)
v zemi, kde round-about (aneb kruhové objezdy) započly, tzn. ANGLIE, a pod. je naprosto běžné: první výjezd - blinkr (tam levý), u nás pravý - na vjezdu druhý výjezd - na vjezdu žádný blinkr třetí a další výjezd - na vjezdu (tam pravý), u nás levý avšak VŽDY na výjezdu (tam levý), u nás pravý mnohem horší bývá absolutní absence užívání blinkru u některých "lepších" řidičů a/nebo vozidel
Josef (neregistrovaný)
tedy VÁŽENÝ, přišel jste s úplnou pitomostí, do Británie jezdím a s podobným "blikáním" jsem se nesetkal.... Mám za to, že český předpis je vyhovující, jde jen o to, aby ho KAŽDÝ dodržoval.... -Při vjezdu na KO -ŽÁDNÝ BLIKAČ -při jízdě po KO - ŽÁDNÝ BLIKAČ -při výjezdu z KO - PRAVÝ BLIKAČ -u víceproudových KO a přejezdu z jednoho pruhu do druhého - JAKO NA SILNICI
Bohuslav (neregistrovaný)
Josef, konečně někdo kdo to má v hlavě srovnané - snad jediný kdo napsal správně jak to má být a jak se to má dělat. Pro ty ostatní co sem tahají Anglii a další pitomosti o levém blinkru - střílet takový blbce. Pan Josef jediný napsal správně jak se chovat na kruháči. A vy ostatní co melete něco o nepsaných pravidlech atd. dejte si pár facek!!!
Jana (neregistrovaný)
Pan Josef to napsal přesně,jak nám to naše předpisy v ČR udávají.Ostatní rady a doporučení jsou v Česku nemyslitelné , nevhodné ,dokonce nebezpečné.Žádná jiná nepsaná pravidla neexistují a nesmíme se podle nich řídit.Kdo tomu nevěří,ať si nastuduje správné předpisy nebo se vrátí do autoškoly.
Adrian (neregistrovaný)
Zvyk je železná košile. V minulosti to tak platilo. I mně se občas stane, že dám blinkr při vjezdu na kruhák. Chce to trpělivosti. Je to stejné jako pouštět chodce u přechodu pro chodce, taky to trvalo 15 let, než si lidé zvykli.
Mirek (neregistrovaný)
Tak u malých kruháčů dávám opravdu na vjezdu do něj blinkr, aby hned na dalším vjezdu řidič věděl, že hned vyjíždím. Pokud tohle neudělám, tak bych dával blinkr až když již vyjíždím, opouštím kruháč, neboť pohyb auta je při vjezdu a výjezdu jedna plynulá zatáčka, a to si myslím, že není dobré. Mi se však nedávno stalo, že řidička Octavie na přehledném a ne zrovna malém kruháči dala blinkr vedle předchozího výjezdu, než jsem vjížděl, ale klidně i s blinkrem pokračovala kolem mne až na další výjezd a málem jsem se s totu řidičkou kvůli tomu srazil. Takže nejen že nedávají řidiči blinkr při výjezdu, ale někteří jej dají, i když nemají. https://www.google.cz/maps/@49.9137875,17.8935495,3a,75y,48.01h,93.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1smaIs82_Vboip-a1vfejxEQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs
Robert (neregistrovaný)
Ano, když je sníh, vodorovná značení na vozovce nelze mnohdy vidět . Pokud najdete u nás křižovatku, která má pouze a jen vodorovné značení na vozovce a nemá žádné svislé značení , bude to hodně podivné . V zimě bych se řídil pravidlem pravé ruky . Pokud jsem pochopil tuto šifru správně . A v létě bych takovou křižovatku asi nahlásil dopravnímu značení .
Petr (neregistrovaný)
Dobrý den....je to podle vás podivné, ale křižovatky pouze s vodorovným značením opravdu existují. Teď si vybavuji konkrétně Králův Dvůr. Máte pravdu, platí tam přednost zprava. Není tam dobře vidět přes živé ploty. Opravdu přehled máte právě jen na hranici křižovatky, která je vodorovně vyznačená. Já tam téměř zastavuji....
Milan (neregistrovaný)
úplně nejlepší je polský řidič kamionu, najíždějící na kruháč s levým blinkrem, to jsem byl tak zděšen, že jsem šlapal na brzdu, protože on mohl taky klidně jet do protisměru-ten kruháč je 2proudý a příjezd na něj také 2pruhy, no a co s tím, žejo?????
Martin J. (neregistrovaný)
Proč by někdo dával směrovku když vjíždí do kruháče? Tam je směr daný? Nebo si chcete být jistá že nepojede v protisměru?? Směrovka se dává jen a pouze když opouštíš kruháč, jinak je to snad samozřejmé že pojede do prava před kruháčem, do leva nemuže a rovně asi nepojede...
František (neregistrovaný)
U těch minikruháků, kde jedu po kruhovém objezdu dva tři metry, blikám už na vjezdu tehdy, když vzápětí z tohoto objezdu vyjíždím, abych nebrzdil vozidla, která vjíždějí na kruhový objezd ze směru, do něhož odbočuji.
jan (neregistrovaný)
Pokud sjizdim hned prvnim vyjezdem pri vjizdeni na KO tak samozrejme blikam stale. To proto, abych urychlil dopravu s vozidly prijizdejicim na KO na druhym vyjezdu.