Odpověď na názor
Odpovídáte na názor k článku Sedm dopravních značek, které řidiči nejčastěji ignorují nebo chápou špatně. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
Frend
(neregistrovaný)
15. 7. 2018 10:02
Řidiči zcela běžně ignorují vodorovné značení zákaz strání či zastavení a to i ve zjevných případech, kde nedodrží nutnou šířku vozovky. Nejčastějším případem je to pak u nákupních center, kde prostě panička musí vystoupit přímo před vchodem a tak ji tam panáček zastaví a někdy na ní i dále čeká.
O cyklostezkách se vyjadřovat nemá ani smysl. A nejde ani tak o chybu cyklistů, kteří by po té stezce i jeli, ale jde o chybu chodců, bruslařů i pejskařů. Cyklista je povinen použít cyklostezku, vede-li souběžně se silnicí. Pokud tak neučiní, bude pokutován. Na druhou stranu chodec, pejskař a ni bruslař nesmí na cyklostezku vstoupit, pokud se jedná výhradně o cyklostezku. Za toto lze rovněž udělit pokutu. A tím se dostáváme do problému měst, kde cyklostezky vyrostly bez hlavy a paty a většinou k nim nevede ani nějaký přípoj a tak je běžným jevem, že v přecpané městské dopravě jezdí cyklisti v rámci své bezpečnosti raději po chodníku. Což nesmí. Takže zde prostě musí všichni zapojit selský rozum a trochu té tolerance jak na chodníku tak na stezce. A každý se chovat tak podle toho kdo zrovna má přednostní právo tu komunikaci užívat.
U UIPu je problém v definici. § 12: „…Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu…“
Řidič umožní jízdu, nikoliv musí umožnit, či je povinen. Tím se ZIP stává na doporučení a úvaze řidiče.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM