Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Sedm dopravních značek, které řidiči nejčastěji ignorují nebo chápou špatně. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
Petr (neregistrovaný)
Musím konstatovat, že snůška nesmyslů, které se tady objevují je skutečně neuvěřitelná...a profík, který psal ten článek je taky "profík". Z. č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích souvisí i s dalšími zákony jako je např. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích a je třeba pravidla chápat v souvislostech. Např. porovnejte § 12 odst. 7) z. č. 13/1997 sb. "Jízdní pruh nebo pás pro cyklisty je součástí té pozemní komunikace, na jejímž tělese je umístěn. Samostatná stezka pro cyklisty je podle své povahy a umístění buď místní komunikací IV. třídy, nebo účelovou komunikací" a § 57 odst. (1) z. č. 361/2000 Sb. Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty (myšleno na vozovce kde se pohybuji) nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít. Nejsem tedy toho názoru, že je cyklista povinen stezku pro cyklisty užít pokud je zřízená souběžně s komunikaci po které jezdí motorová vozidla, neboť je to jiné těleso, jiná kategorie a třída (účelovka nebo místní IV. tř.) než po které(m) se pohybuji (sil. I., II, III. tř. nebo místní komunikace I, II, III tř.). A povinen jsem užít jen v případě, že je součástí komunikace po které se pohybuji. A dále se domnívám, že nejsem povinen ji užít, protože svislé dopravní značení se umísťuje 0,5 - 2 m od okraje vozovky, kdy přilehlá stezka musí být široká min. 1,5 m + bezpečnostní odstupy a SDZ "cyklostezka" se umísťuje vpravo od stezky, tudíž značení na vozovce pro řidiče motorových vozidel již není ani platné...A ted do mne :-)