Názor k článku Sedm dopravních značek, které řidiči nejčastěji ignorují nebo chápou špatně od Petr - Musím konstatovat, že snůška nesmyslů, které se...

Petr (neregistrovaný)
Musím konstatovat, že snůška nesmyslů, které se tady objevují je skutečně neuvěřitelná...a profík, který psal ten článek je taky "profík". Z. č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích souvisí i s dalšími zákony jako je např. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích a je třeba pravidla chápat v souvislostech. Např. porovnejte § 12 odst. 7) z. č. 13/1997 sb. "Jízdní pruh nebo pás pro cyklisty je součástí té pozemní komunikace, na jejímž tělese je umístěn. Samostatná stezka pro cyklisty je podle své povahy a umístění buď místní komunikací IV. třídy, nebo účelovou komunikací" a § 57 odst. (1) z. č. 361/2000 Sb. Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty (myšleno na vozovce kde se pohybuji) nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít. Nejsem tedy toho názoru, že je cyklista povinen stezku pro cyklisty užít pokud je zřízená souběžně s komunikaci po které jezdí motorová vozidla, neboť je to jiné těleso, jiná kategorie a třída (účelovka nebo místní IV. tř.) než po které(m) se pohybuji (sil. I., II, III. tř. nebo místní komunikace I, II, III tř.). A povinen jsem užít jen v případě, že je součástí komunikace po které se pohybuji. A dále se domnívám, že nejsem povinen ji užít, protože svislé dopravní značení se umísťuje 0,5 - 2 m od okraje vozovky, kdy přilehlá stezka musí být široká min. 1,5 m + bezpečnostní odstupy a SDZ "cyklostezka" se umísťuje vpravo od stezky, tudíž značení na vozovce pro řidiče motorových vozidel již není ani platné...A ted do mne :-)