Odpověď na názor
Odpovídáte na názor k článku Sedm dopravních značek, které řidiči nejčastěji ignorují nebo chápou špatně. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
JS
(neregistrovaný)
10. 10. 2017 13:30
Já mám problém s nepochopením smyslu předních mlhových světel. Stačí, aby byl mlžný opar nebo mokrá silnice a čtvrtina řidičů automaticky zapíná přední mlhovky. Lidi si myslí, že to je povinné, nebo že lépe uvidí, nebo že budou lépe viděni, ale je to kravina a zbytečně oslepují protijedoucí. Nejhorší to je v kombinaci se stmíváním nebo v noci, když se proti vám řítí zástup aut se čtyřmi světlomety každý a vše se odráží od mokré vozovky a vy to tak vidíte ještě dvojmo... Někdy je bezpečnější zavřít oči a držet směr:-)))
Někdo by měl ve večerních zprávách na Nově a Primě celému národu vysvětlit, že přední mlhovky jsou pomoc v opravdu husté mlze, hustém sněžení nebo při brutální průtrži mračen, kdy použití normálních předních světlometů oslepuje (světlo se odráží od objektů hned před světlometem a není dobře vidět za ně) a smysl mají prakticky jen když se současně vypnou potkávací světlomety. Přední mlhovky jsou taky nastaveny (pokud jsou nastaveny správně!) na nejbližší prostor před autem a na obě krajnice, takže svítit s nimi v rychlostech mimo obci je naprostý nesmysl - na překážky tam, kam svítí, už nelze v té rychlosti vůbec stihnout zareagovat. Zákon říká, že: "Přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště.", tedy nejde o povinnost, ale o možnost. Užití by mělo být účelné a rozhodně není účelem oslepovat protijedoucí řidiče.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM