Názor k článku Sedm dopravních značek, které řidiči nejčastěji ignorují nebo chápou špatně od JS - Já mám problém s nepochopením smyslu předních mlhových...
JS
(neregistrovaný)
10. 10. 2017 13:30
Já mám problém s nepochopením smyslu předních mlhových světel. Stačí, aby byl mlžný opar nebo mokrá silnice a čtvrtina řidičů automaticky zapíná přední mlhovky. Lidi si myslí, že to je povinné, nebo že lépe uvidí, nebo že budou lépe viděni, ale je to kravina a zbytečně oslepují protijedoucí. Nejhorší to je v kombinaci se stmíváním nebo v noci, když se proti vám řítí zástup aut se čtyřmi světlomety každý a vše se odráží od mokré vozovky a vy to tak vidíte ještě dvojmo... Někdy je bezpečnější zavřít oči a držet směr:-)))
Někdo by měl ve večerních zprávách na Nově a Primě celému národu vysvětlit, že přední mlhovky jsou pomoc v opravdu husté mlze, hustém sněžení nebo při brutální průtrži mračen, kdy použití normálních předních světlometů oslepuje (světlo se odráží od objektů hned před světlometem a není dobře vidět za ně) a smysl mají prakticky jen když se současně vypnou potkávací světlomety. Přední mlhovky jsou taky nastaveny (pokud jsou nastaveny správně!) na nejbližší prostor před autem a na obě krajnice, takže svítit s nimi v rychlostech mimo obci je naprostý nesmysl - na překážky tam, kam svítí, už nelze v té rychlosti vůbec stihnout zareagovat. Zákon říká, že: "Přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště.", tedy nejde o povinnost, ale o možnost. Užití by mělo být účelné a rozhodně není účelem oslepovat protijedoucí řidiče.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat