Nová generace Mercedesu třídy A se představila v karoserii hatchback už před časem. Následovala prodloužená třída A v karoserii sedan určená pro čínský trh, kde se také vyrábí. Ale Mercedes nedávno avizoval příchod také sedanu třídy A s běžným rozvorem na evropský a americký trh. Pro Evropu se tento model bude vyrábět v Německu, pro Ameriku v Mexiku.
V Evropě obecně kompaktní sedany nijak zvlášť dobře na odbyt nejdou. Auta této velikosti se prodávají v drtivé většině jako klasické hatchbacky či módní crossovery. Třída CLA, kterou by měl tento sedan nahradit, šla nicméně na odbyt slušně.
Stejně jako hatchback dostal i sedan třídy A obří multifunkční dotykové displeje infotainmentu MBUX, které kombinují nejen ovládání zábavního systému, ale jsou propojené i s digitálním zobrazením palubních přístrojů. Nad potřebou osvětlených výdechů ventilace trochu tápeme, ale pravděpodobně půjde o prvek za příplatek.
Doporučujeme: Nový Mercedes třídy A má vpředu motor od Renaultu, vzadu „torzku“ a v kabině nový systém MBUX
Rozvor 2729 mm je shodný s hatchbackem, ale sedan je o 130 mm delší (4549 mm). V kufru je místo pro 420 litrů nákladu, což je docela slušná hodnota na tak malé auto. Chytře řešenou aerodynamikou se už Mercedes také pochlubil. Třída A Sedan má součinitel odporu vzduchu jen 0,22, což je rekordní hodnota mezi produkčními auty.
Prozatím jsou v nabídce jen dva motory. Benzinová verze A 200 má parametry 120 kW/163 k a 250 Nm, dieselová A 180 d nabízí 85 kW/116 k a 260 Nm. Standardem je šestistupňový manuál, v příplatcích však figuruje i sedmistupňový dvouspojkový automat. Mercedes postupně doplní další motorizace. Stejně jako třída A s výklopnou zádí bude mít i sedan u silnějších motorizací nebo čtyřkolek vzadu nezávislé zavěšení. Základní verze používají vzadu vlečenou nápravu s torzní příčkou.