SEAT na kongresu MWC: „Naše vozy budou od příštího roku vybaveny konektivitou budoucnosti“

27.02.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • SEAT začne vletech 2018 až 2019 nabízet ve svých vozidlech služby, jako jsou předpovídání dopravy v reálném čase a doporučení zajímavých cílů podél trasy

  • Simulátor ukazuje SEAT ID, bránu do digitálního „ekosystému“ značky SEAT a novou formu interakce mezi vozem, uživatelem a jejich prostředím

  • Předseda představenstva společnosti SEAT potvrdil dubnové otevření střediska Metropolis:Lab Barcelona v komplexu Pier01

  • SEAT představuje prototyp elektromobilu eMii, který podpoří pilotní projekt sdílení vozidel pro zaměstnance střediska Metropolis:Lab Barcelona

SEAT odhaluje na kongresu MWC (Mobile World Congress) svou vizi budoucnosti osobní automobilové dopravy v podobě digitálního „ekosystému“, který umožňuje vytvářet nové vztahy mezi vozem, řidičem a jejich prostředím. Předseda představenstva společnosti SEAT Luca de Meo představil dnes nejdůležitější plody vývoje v oblasti konektivity a oznámil, že se tyto inovace objeví ve výbavě vozidel značky SEAT v letech 2018 až 2019.

Mezi novinky, které SEAT představuje na MWC, patří předpovídání dopravy v reálném čase, doporučení zajímavých cílů podél trasy (restaurace, obchody, služby, atd.) a návrhy v závislosti na změnách denního programu řidiče. Návštěvníci mohou po konfiguraci svého mobilního telefonu usednout do pozoruhodného simulátoru a na vlastní kůži si vyzkoušet, jak bude vypadat jízda automobilem v budoucnosti. Simulátor je vybaven předvídavým asistentem, který pomáhá řidič optimalizovat jeho čas, předvídá jeho potřeby a automaticky předkládá návrhy v závislosti na kontextu, a to dokonce ještě dřív, než uživatel usedne do vozu.

SEAT se ze tří budoucích megatrendů v automobilovém průmyslu (elektrifikace, autonomní jízda a síťově propojený vůz) zaměřuje především na konektivitu a připravuje se na výzvy, které přinesou nadcházející roky. SEAT se hodlá stát průkopníkem v oblasti automobilové konektivity a za tím účelem vytváří digitální „ekosystém“, v němž si uživatel může individualizovat a vylepšovat své zážitky z řízení automobilu. „Cílem značky SEAT je přinášet pokrok a stát se lídrem v technologiích, které nám umožní nabízet cestování automobilem, jež bude snadné, síťově propojené a individualizované. Jedná se i o technologie, které tu dnes představujeme a které plánujeme nabízet v našich modelech od roku 2018 až 2019,“ oznámil de Meo.

Mezi novinky, které de Meo představil v oblasti funkcí poskytovaných podle individuální potřeby, patří rozšířený koncept předvídavé navigace, která přesahuje rámec navigace v reálném čase, protože předvídá vznik dopravní zácpy a navrhuje alternativní trasy. „V průměru strávíme za volantem 2,5 roku a během dopravní špičky v Barceloně se doba jízdy může prodloužit až o 50 %. Předvídavá navigace může tento problém vyřešit, ale navigační systémy to ještě nedokážou,“ řekl Luca de Meo. Systémy, na kterých pracuje společnost SEAT, porovnávají data o dopravě v reálném čase s faktory, jako jsou začátky a konce výuky ve školách, pravděpodobný nárůst dopravy v době konání významných akcí nebo povětrnostní situace.

„Dřív, než se tyto funkce stanou realitou, spustíme SEAT Dongle, který bude uveden na trh ve druhé polovině letošního roku,“ uvedl de Meo. Dongle je zařízení, umožňující vozidlům, která nepodporují digitální technologie, například dříve prodávaným modelům, využívat nejnovější generaci služeb v oblasti konektivity. Dongle po připojení ke konektoru diagnostického systému vozidla OBD (On Board Diagnosis) bezpečně získává data vozidla a odesílá je do chytrého telefonu, aby mohl vstoupit do interakce s vozidlem prostřednictvím aplikace.

Metropolis:Lab Barcelona v komplexu Pier01

Metropolis:Lab Barcelona je šestým mezinárodním výzkumným střediskem koncernu Volkswagen, které doplňuje dalších pět laboratoří IT ve Wolfsburgu, Berlíně, Mnichově a San Franciscu. Centrum Metropolis:Lab Barcelona je provozováno značkou SEAT a patří mezi nové prostory, v nichž bude SEAT uskutečňovat výzkum mobility. Jak oznámil de Meo, středisko bude otevřeno letos v dubnu. „Metropolis:Lab Barcelona bude mít sídlo v komplexu Pier01, který je ústředím areálu Barcelona Tech City a ideálním prostředím pro nás, protože nám nabízí blízkost barcelonského inovativního podnikatelského ‚ekosystému‘ a umožňuje nám upevňovat naši spolupráci a partnerství s Barcelonou,“ zdůraznil předseda představenstva společnosti SEAT.

V novém středisku bude během prvního roku pracovat 23 odborníků z řad inženýrů, vývojářů a specialistů na data. Budou vyvíjet software a algoritmy pro služby v oblasti mobility, využívající data získávaná od vozidel, Barcelony jako chytrého města a sledováním pohybu chodců, s cílem vytvořit snadnější, bezpečnější a efektivnější vztahy mezi lidmi a vozidly v městském prostředí. Tým střediska Metropolis:Lab Barcelona bude v dalších letech rozšiřován, dokud nedosáhne plánovaného stavu 50 velmi kvalifikovaných odborníků.

Specialisté střediska Metropolis:Lab Barcelona budou mít na starosti také flotilu vozidel, které SEAT použije ke spuštění pilotního projektu sdílení vozidel v Barceloně. Vozový park bude tvořit až 10 elektromobilů eMii, jejichž prototyp představil SEAT na MWC. „To, co vidíme v naší expozici, je vůz, který nám umožní testovat elektrický pohon při provozu sdílených vozidel. Neznamená to, že toto bude náš první elektromobil, ale je to ideální vozidlo pro uskutečnění těchto testů v Barceloně,“ zdůraznil de Meo.

Tato vozidla budou mít k dispozici všichni zaměstnanci v areálu Pier01 – jedná se přibližně o 1000 pracovníků. Přístup do vozidel eMii zajistí uživatelům technologie Digital Access pro mobilní telefony, která nahrazuje fyzický klíček a byla specificky koncipována pro prostředí ekonomiky založené na spolupráci.

SEAT Talks, 4YFN a YOMO

SEAT také odhaluje svůj digitální potenciál v rámci programu přednášek SEAT Talks, v němž bude několik řečníků diskutovat o konektivitě a významu technologií pro mobilitu a automobilový průmysl. Mezi účastníky patří mezinárodně renomovaní odborníci. V úterý 28. února vystoupí se svou přednáškou Johann Jungwirth, vedoucí digitalizace ve společnosti Volkswagen AG. Dalšími přednášejícími budou Vicent Rosso, konzultant a generální ředitel společnosti BlaBlaCar, profesor Enrique Dans z univerzity IE University nebo Max Krasnykh a Nadav Zohar ze společnosti Gett.

Kromě výše uvedených řečníků budou dalšími účastníky členové mezioborového týmu SEAT Easy Mobility Team, který pracuje na budoucích řešeních v souvislosti s digitalizací, výzkumem a vývojem, zkušenostmi zákazníků a novými obchodními oblastmi. V prezentační zóně expozice představí své projekty rovněž některé nově založené firmy, s nimiž SEAT spolupracuje na vývoji budoucích technologií.

SEAT v tomto kontextu připravil na 2. března „Den podnikatelů“, na němž budou začínající firmy, které se účastní programu SEAT Accelerator by Conector, představovat pokrok dosažený v rámci jejich projektů. Šest nově založených firem v současnosti pracuje na vývoji aplikací, nových funkcí a služeb souvisejících s budoucností automobilového průmyslu.

SEAT završí svou ambiciózní účast na letošním kongresu MWC (Mobile World Congress) mimo hlavní veletržní expozice vlastním prostorem na setkání 4YFN (4 Years From Now), které organizuje iniciativa Mobile World Capital Barcelona. Španělská společnost na něm bude mít příležitost získat velmi talentované pracovníky a profesionály z technologické oblasti. SEAT se zúčastní také doprovodného programu YOMO (Youth Mobile Festival), který umožňuje studentům z celého Španělska experimentovat v oblastech vědy a technologie. Společnost SEAT jim poskytne příležitost poznat Barcelonu ve 4D díky systému rozšířené reality. Vozidla SEAT budou navíc zajišťovat přepravu po městě pro VIP a řečníky, účastnící se jak MWC, tak i 4YFN.

Se značkou SEAT se návštěvníci kongresu setkají také v expozici společnosti Sunhill, specializované na řešení pro mobilní platby. Tři vozy SEAT vybavené technologií Full Link názorně návštěvníkům ukážou, jak pracuje technologie síťově propojeného vozu v kombinaci se systémem mobilní rezervace parkovacího místa Travipay včetně platby za parkování.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?