Seat Ateca po faceliftu: Bratr Škody Karoq má nový motor i výbavu

15.06.2020
přidejte názor
  • Kompaktní SUV Seat Ateca, které sdílí techniku se Škodou Karoq, prodělalo facelift

  • Auto dostalo novou výbavu Xperience a starší jedna-šestku nahradilo dvoulitrové TDI

  • Přibyla nová funkce klimatizace, v kabině bude nyní k dispozici větší displej zábavního systému

Bratr Škody Karoq prošel faceliftem. Španělské SUV, které se vyrábí spolu s jeho českým protějškem v Kvasinách, dostalo do vínku lehce poupravený design a také novou výbavu. Verze Reference, Style a FR tak obohatí ještě Xperience, která se už objevuje například v novém hatchbacku Leon. Tato varianta dostane díly se vzhledem hliníku na přední a zadní nárazník a také na boky.

Zájemci o Seat Ateca si nově budou moci vybrat celkem ze čtrnácti designů disků ve velikostech od 16 do 19 palců. K dispozici bude také desítka lakování, výbava Xperience dostane specifickou barvu nazvanou Dark Camouflage. Jde o zelenou, kterou už také známe z jiných modelů, třeba většího SUV Tarraco.

Detailní srovnání: Nový Seat Leon vs. Volkswagen Golf, Hyundai i30 a další konkurence
Přečtěte si také:

Detailní srovnání: Nový Seat Leon vs. Volkswagen Golf, Hyundai i30 a další konkurence

Novinkou pro Atecu jsou full-LED světlomety a brzdová světla s animovanými blinkry. Uvnitř přibyl zábavní systém s 10,25palcovou obrazovkou a dva druhy digitálního přístrojového štítu, který simuluje klasické budíky. Základní má úhlopříčku 8,25, větší pak 9,2 palce. Přibylo vyhřívání volantu nebo funkce klimatizace nazvaná Climacoat, jež má zvládnout odmrazit přední sklo do tří minut.

Nabídka motorů kopíruje koncernový standard. Začíná se tak na litrovém benzinovém tříválci o výkonu 81 kW (110 k), dalším zážehovým motorem je pak čtyřválec 1.5 TSI o síle 110 kW (150 k). Vrchol nabídky tvoří 2.0 TSI (140 kW / 190 k). Ten se pojí s pohonem všech kol a automatem DSG, jenž je dostupný i pro jedna-pětku.

Výbava Xperience se odráží na vzhledu vozu, specialitou jsou "hliníkové" díly
V kabině přibyl větší displej zábavního systému i virtuální kokpit

Pod kapotu už neseženete starší diesel 1.6 TDI. Ten nahradil nový 2.0 TDI Evo, který je k mání ve dvou výkonnostních verzích. Základem je 85 kW (115 k) s manuální šestistupňovou převodovkou, silnější volbou pak 110 kW (150 k) s možností volby automatu DSG a pohonu všech kol. V budoucnu by se pak měla objevit ještě ostrá verze pod značkou Cupra.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?