Bezpečnost je jednou z oblastí, kde v poslední době automobily prodělaly opravdu dramatické zlepšení. Ať už jde o prvky aktivní bezpečnosti (třeba taková dobře vybavená Octavia už dnes umí sama zastavit, pokud za volantem na dálnici usnete), nebo o prvky pasivní bezpečnosti. Názorně to demonstrovala australská organizace ANCAP, když proti sobě poslala Toyotu Corolla z roku 1998 a Auris z roku 2015.
Doporučujeme: Video — 20 let vývoje bezpečnosti v jedné minutě. Nárazové testy Euro NCAP slaví výročí
Konkrétně jde o náraz s přesazením, který proběhl v rychlosti 64 km/h. Jak se můžete přesvědčit na přiložených videích a nakonec také na fotkách, posádka v Toyotě Auris by z takového střetu patrně vyvázla bez větších problémů. Pohled na zborcenou karoserii staré Corolly svědčí o tom, že její cestující by na tom byli podstatně hůře.
Australané tímto testem chtěli upozornit na skutečnost, že se podle jejich statistik smrtelné nehody týkají častěji právě automobilů vyrobených v roce 2000 a dříve. Takových vozů je v Austrálii registrováno 20 %, přičemž podíl jejich účasti na nehodách se smrtelnými následky je 33 %. Naopak nejnovějších aut (2011-2016) je v australském registru 31 %, nicméně podíl na smrtelných nehodách je 13 %.
Doporučujeme: Figuríny pro crash-testy budou staré a obézní. Pomohou upravit design aut
Průměrný věk australských automobilů je 12,9 let. Pro srovnání, v České republice je průměrný věk registrovaných vozů zhruba 15 let. Těžko ale říci, co s tím, protože řidiči běžně nejezdí naschvál starými ojetinami. Většinou si nová auta prostě nemohou dovolit.